Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 3. gang på en god måned jeg roter nå. Når jeg skulle ta morgendosen i dag så var det tomt, mens kveldsdosen fra i går lå igjen. Det må jo bety at jeg tok morgendosen i går kveld. Hva gjør jeg da? Tar kveldsdosen fra i går nå?

Morgendosen består av 300mg wellbutrin,20mg fluoxetin og 42mg lithium. Kveldsdosen består av 84mg lithium.

Skrevet

Det er 3. gang på en god måned jeg roter nå. Når jeg skulle ta morgendosen i dag så var det tomt, mens kveldsdosen fra i går lå igjen. Det må jo bety at jeg tok morgendosen i går kveld. Hva gjør jeg da? Tar kveldsdosen fra i går nå?

Morgendosen består av 300mg wellbutrin,20mg fluoxetin og 42mg lithium. Kveldsdosen består av 84mg lithium.

På tide å investere i dosett? 

Skrevet

Dosett + døgnlige påminnelser på smart-telefonen...  ;)

Skrevet

tommel opp for påminnelser på smart-telefonen, til alt! Skulle man gjort uten..

Skrevet

På tide å investere i dosett?

Jeg har dosett. Men det nytter ikke når jeg tar feil dose uten å oppdage det før jeg skal ta neste. Den andre gangen oppdaget jeg på kvelden at morgendosen lå igjen. Jeg trodde jeg hadde tatt de. 3.gang var jeg bortreist og hadde bare morgendosen i dosett. Trodde jeg skulle klare å holde styr på kveldsmedisinene. Men så visste jeg ikke om jeg hadde tatt de den ene kvelden.

Det ble vel mye tull på en måned. Nesten så jeg begynner å lure på om jeg begynner å blir gammel og ør.

Skrevet

Men hvis smarttelefonen gir beskjed når jeg er på badet, men jeg har glemt det når jeg kommer ned på kjøkken. Jeg har laget meg gode rutiner, og det har gått greit lenge, så jeg forstår ikke helt hva som skjer for tiden.

Skrevet

tommel opp for påminnelser på smart-telefonen, til alt! Skulle man gjort uten..

Jeg syns det der er veldig spennende. Allerede i dag har man systemer som gjør at mennesker kan skrive ved tankens kraft. Tenk på mulighetene. Vi kan jo få ubegrenset med hukommelse! Bra for meg, som trenger huskeliste om jeg skal ha mer enn tre ting på butikken...  :P

Men hvis smarttelefonen gir beskjed når jeg er på badet, men jeg har glemt det når jeg kommer ned på kjøkken. Jeg har laget meg gode rutiner, og det har gått greit lenge, så jeg forstår ikke helt hva som skjer for tiden.

Det høres ikke helt friskt ut, for å bruke et slikt begrep... hvis dette er helheten og ikke unntak...

Unge mennesker skal ikke ha det sånn.

Skrevet

Jeg syns det der er veldig spennende. Allerede i dag har man systemer som gjør at mennesker kan skrive ved tankens kraft. Tenk på mulighetene. Vi kan jo få ubegrenset med hukommelse! Bra for meg, som trenger huskeliste om jeg skal ha mer enn tre ting på butikken...  :P

Det høres ikke helt friskt ut, for å bruke et slikt begrep... hvis dette er helheten og ikke unntak...

Unge mennesker skal ikke ha det sånn.

Håper det er unntaket. At det ikke fortsetter slik.

Skrevet

Jeg har en dosett jeg fyller hver fjortende dag og det blir stadig tull. Det er ikke alltid jeg klarer å huske hvor mange medisiner jeg skal ta om morgenen eller kvelden så jeg putter feil. Jeg oppdager det først når jeg står der med pillene i hånden og ser at her var det for mange eller altfor få. Jeg orker ikke å gjøre noe med det og satser på at kroppen klarer å fordele kjemien utover døgnet. Jeg merker ingen forskjell. Men kanskje det ikke er så bra? Jeg har ikke fortalt dette til mine behandlere.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du tar kveldsdosen fra i går.

Skrevet (endret)

Kanskje oppbevare dosetten sammen med tannbørsten? Lettere og huske da?

Endret av Epleblomst
Skrevet

Ja, du tar kveldsdosen fra i går.

Det var tirsdag morgen jeg startet innlegget. Når jeg ikke hørte noe så ble det til at jeg tok 42mg lithium. Det går jo stort sett bra, men jeg liker ikke helt at jeg har begynt å tulle så mye med medisinene. Er redd for å bli ustabil igjen når jeg gjør det.

Er det større mulighet for at du leser innleggene hvis det står NHD i overskriften?

Skrevet

Det var bare den ene gangen jeg glemte de. Denne gang tok jeg feil dose. Så jeg vet ikke helt hva som skal til.

Skrevet

Det var bare den ene gangen jeg glemte de. Denne gang tok jeg feil dose. Så jeg vet ikke helt hva som skal til.

Kanskje det hjelper å bestemme seg for at når medisinene skal tas, så skal alt annet utsettes? Som f.eks. tannpuss eller lunsj... dropp alt du har i hendene, og ta medisinen. Konsekvent. (Som du da har i dosetten, og påminnelse på iPhone'n.)

Skrevet

Jeg har dosett. Men det nytter ikke når jeg tar feil dose uten å oppdage det før jeg skal ta neste. Den andre gangen oppdaget jeg på kvelden at morgendosen lå igjen. Jeg trodde jeg hadde tatt de. 3.gang var jeg bortreist og hadde bare morgendosen i dosett. Trodde jeg skulle klare å holde styr på kveldsmedisinene. Men så visste jeg ikke om jeg hadde tatt de den ene kvelden.

Det ble vel mye tull på en måned. Nesten så jeg begynner å lure på om jeg begynner å blir gammel og ør.

Min mor har dosett med dager påskrevet. To kammer for hver dag (M og K) - da er det ikke mulig å gjøre feil om man er bittelitt konsentrert i gjerningsøyeblikket.

Aner ikke hvor hun har kjøpt den, men kan spørre henne. Hun er ingen nettdame, så jeg gjetter det er apoteket eller en eller annen helsekostforretning.

Skrevet

Min mor har dosett med dager påskrevet. To kammer for hver dag (M og K) - da er det ikke mulig å gjøre feil om man er bittelitt konsentrert i gjerningsøyeblikket.

Aner ikke hvor hun har kjøpt den, men kan spørre henne. Hun er ingen nettdame, så jeg gjetter det er apoteket eller en eller annen helsekostforretning.

Jeg kjøpte min dosett på enklere liv og som det er magnet på (henger på kjøleskapet).

Men den er ikke dobbel da, med M/K.

Skrevet

Kanskje det hjelper å bestemme seg for at når medisinene skal tas, så skal alt annet utsettes? Som f.eks. tannpuss eller lunsj... dropp alt du har i hendene, og ta medisinen. Konsekvent. (Som du da har i dosetten, og påminnelse på iPhone'n.)

Pillehusker kan kanskje være en idé? Hvis du ellers husker tannpussen, da.

Skrevet

Pillehusker kan kanskje være en idé? Hvis du ellers husker tannpussen, da.

For min del så har jeg dosetten rett ved datamaskinen min. Da er det umulig for meg å glemme det!  :lol:

Skrevet

Jeg har dosett med eget kammer for morgen og kveld, men det var nok nettopp det å være konsentrert i gjerningsøyeblikket jeg ikke var.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte min dosett på enklere liv og som det er magnet på (henger på kjøleskapet).

Men den er ikke dobbel da, med M/K.

Gjorde et kjapt søk: Sånn en er det mamma har: http://www.apotek1.no/produkter/doseringseske-for-medisiner-blaa-1stk-902253p#

Jeg husket feil - kammerene er merket med tidspunkt, ikke morgen/ kveld. Kjøp deg en sånn, så vet du om du har tatt kvelds- eller morgendose.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...