Gå til innhold

NHD: SSRI mot PMS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at SSRI hjelper mange med pms.

Hvilket SSRI vil du anbefale ved pms og hvor stor dose?

Jeg vil ta dette opp med fastlegen min.

Takk for evr svar.

Skrevet

Takk for evr svar.

For å få råd om medisinering, så bør du sannsynligvis oppgi hvilke medikamenter du allerede bruker.

Skrevet

For å få råd om medisinering, så bør du sannsynligvis oppgi hvilke medikamenter du allerede bruker.

Takk, frosken :)

Jeg bruker

300 mg Wellbutrin

300 mg Lamictal

37, 5 mg Efexor (mot pms men funker ikke)

Skrevet

Takk for evr svar.

Kan du ikke bruke p.piller heller, eller hormonspiral?

Skrevet

Kan du ikke bruke p.piller heller, eller hormonspiral?

Skulle så gjerne ha gjort det, men han ville helst ikke gi meg det pga faren for blodpropp..

Det er vel ikke så mye å gjøre med det :(

Skrevet

Skulle så gjerne ha gjort det, men han ville helst ikke gi meg det pga faren for blodpropp..

Det er vel ikke så mye å gjøre med det :(

Kan du få blodpropp av hormonspiral og? Jeg tar p.sprøyten nå og det var mer vanlig å få blodpropp når man går gravid sa legen, og hvor vanlig er det? Har ikke hørt om noen som har fått det.

Skrevet

Kan du få blodpropp av hormonspiral og? Jeg tar p.sprøyten nå og det var mer vanlig å få blodpropp når man går gravid sa legen, og hvor vanlig er det? Har ikke hørt om noen som har fått det.

Da jeg diskuterte prev med legen sa han at det eneste sikre var minipillen. Den virker ikke mot pms på meg..

Skrevet

Da jeg diskuterte prev med legen sa han at det eneste sikre var minipillen. Den virker ikke mot pms på meg..

Har du mye blodpropp i familien da? Var han ikke redd for hjerneslag og? En redd lege du har :huh:

Skrevet

Har du mye blodpropp i familien da? Var han ikke redd for hjerneslag og? En redd lege du har :huh:

Slik jeg forstod det er det det samme eller i samme "gate".

Det er mye av dette i familien, og det er kun derfor..

Skrevet

Slik jeg forstod det er det det samme eller i samme "gate".

Det er mye av dette i familien, og det er kun derfor..

Ok, jeg blir litt engstelig når jeg leser sånt, bare det ;)

Har ikke sånt i familien her, synd du ikke kan ta p.sprøyten. Da forsvinner alt ubehaget.

Skrevet

Ville tro man kunne kompensere dette med blodfortynnende (f.eks Marevan) ved stor risiko. Man kan også ta en blodprøve hos fastlegen (APC-resistens) for å bestemme om man har arvelig risiko for blodpropper.

Dette må da være bedre enn at du har jævlige smerter fordi du statistisk sett kan ha risiko for blodpropp? 

Skrevet

Ville tro man kunne kompensere dette med blodfortynnende (f.eks Marevan) ved stor risiko. Man kan også ta en blodprøve hos fastlegen (APC-resistens) for å bestemme om man har arvelig risiko for blodpropper.

Dette må da være bedre enn at du har jævlige smerter fordi du statistisk sett kan ha risiko for blodpropp?

Hm.. dette har han ikke sagt noe om til meg. Men jeg kan jo spørre han.

Takk for ar dere svarte :)

Skrevet

Ok, jeg blir litt engstelig når jeg leser sånt, bare det ;)

Har ikke sånt i familien her, synd du ikke kan ta p.sprøyten. Da forsvinner alt ubehaget.

Jeg har ofte vurdert å si til legen at jeg vil prøve p-piller helt på eget ansvar. Fordi om oldemor, mormor, mors bror og min mor har (hatt) blodpropp og hjerneslag, trenger ikke jeg få det. Det må være bedre å ta risikoen for å få slag om 25 år i stedet for å plages slik en uke hver eneste mnd. Tenker nå jeg da.

Skrevet

Jeg har ofte vurdert å si til legen at jeg vil prøve p-piller helt på eget ansvar. Fordi om oldemor, mormor, mors bror og min mor har (hatt) blodpropp og hjerneslag, trenger ikke jeg få det. Det må være bedre å ta risikoen for å få slag om 25 år i stedet for å plages slik en uke hver eneste mnd. Tenker nå jeg da.

Jeg vet ikke hva som er best.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er best.

Jeg har bestemt meg. Jeg tar risken - det negative og følgene av det veier mye mer enn risken. Vil ikke legen hjelpe meg bytter jeg lege. Orker ikke ha det sånn mer :(

Skrevet

Jeg har bestemt meg. Jeg tar risken - det negative og følgene av det veier mye mer enn risken. Vil ikke legen hjelpe meg bytter jeg lege. Orker ikke ha det sånn mer :(

Forstår at du er lei av pms dritet :( Lykke til :)

Skrevet

Forstår at du er lei av pms dritet :( Lykke til :)

Ja, jeg er lei og jeg er fortvilet. Det ødelegger så mye for meg at jeg er villig til å prøve alt.

Takk for at dere tok meg alvorlig :)

Skrevet

Ja, jeg er lei og jeg er fortvilet. Det ødelegger så mye for meg at jeg er villig til å prøve alt.

Takk for at dere tok meg alvorlig :)

Forstår, det ødela livet mitt også. Men p.sprøyten reddet meg :)

Skrevet

Forstår, det ødela livet mitt også. Men p.sprøyten reddet meg :)

Så bra :) Prøvde du p piller eller noe annet først?

Jeg har sprøyteskrekk, men tar det gjerne om det er det som må til.

Skrevet

Så bra :) Prøvde du p piller eller noe annet først?

Jeg har sprøyteskrekk, men tar det gjerne om det er det som må til.

Nei orker ikke styre med de pillene for da blir det bare surr. Det er ikke vondt det lille stikket :)  ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...