rose23 Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Jeg er bekymret for en av naboene mine. En eldre kar... Jeg var på besøk i går for å låne et redskap, og han var så full at han ikke greide å stå på bena. Han greide ikke sette på kaffe (dele filteret fra hverandre) og heller ikke sitte på en krakk eller gå uten å støtte seg til veggen. Han hadde over et par dager drukket to flasker brennevin og bøttevis med øl. Og da jeg var bortom i stad for å levere det jeg lånte var han hjemme, men døren låst.... Skal det mye til å dø av alkoholforgiftning? Han var ganske rød og snøvlete.... Og har ingen slektninger i nærheten.... 0 Siter
ISW Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Her bør du varsle politiet eller helsepersonell synes jeg, dersom det ikke er livstegn fra han og du vet at han er hjemme. Dette kan være alvorlig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. august 2013 Skrevet 27. august 2013 Jeg er bekymret for en av naboene mine. En eldre kar... Jeg var på besøk i går for å låne et redskap, og han var så full at han ikke greide å stå på bena. Han greide ikke sette på kaffe (dele filteret fra hverandre) og heller ikke sitte på en krakk eller gå uten å støtte seg til veggen. Han hadde over et par dager drukket to flasker brennevin og bøttevis med øl. Og da jeg var bortom i stad for å levere det jeg lånte var han hjemme, men døren låst.... Skal det mye til å dø av alkoholforgiftning? Han var ganske rød og snøvlete.... Og har ingen slektninger i nærheten.... Hei! Det går nok bra! Sånn vokste jeg opp, mine foreldre overlevde hver helg, dessverre tenkte jeg. Jeg husker jeg tenkte " kjære Gud håper ikke våkner" men alltid våknet:-( Det er en form for urettferdighet i det der, kunne de ikje bare dø, så var et problem over. 0 Siter
rose23 Skrevet 27. august 2013 Forfatter Skrevet 27. august 2013 Ok. Han var i form i stad :-) 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Godt det gikk bra! Hvor full man kan bli, eller hvor høy promille man tåler før det er farlig er individuelt og avhengig av hvor inndrukket man er. En alkoholavhengig person kan tåle promillenivåer som ville tatt livet av en person med normal tåleranse. På papiret sier de vel at det begynner å bli ganske skummelt med en promille >3 Om jeg kjente til pårørende/andre med tilgang boligen til den jeg var bekymret for, ville jeg kontaktet disse. Om den muligheten ikke er tilstede, ville jeg nok ringt politiet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.