Gå til innhold

Ikke bra...


TulleKoppen

Anbefalte innlegg

Har ikke så greie på det. Men uansett føler jeg at jeg har lystløgnet om symptomene, og at jeg egentlig er frisk. Ja, jeg løgner vel om dette også, i og med at dere kanskje vil se på meg som paranoid nå.

 

Har du vurdert å ikke engasjere deg så mye i disse tankene?

 

Prøv å si til deg selv: Nå fikk jeg en tanke om X. Det er greit. 

 

Tror ikke vi skal gå så mye inn i differensialdiagnostikk her, uansett hva det er så er det bare tanker. Tanker fortjener ikke så mye oppmerksomhet som vi gir dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ofte å ikke engasjere meg i tankene, men hvis jeg har løgnet om alt, så er jo ikke det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ofte å ikke engasjere meg i tankene, men hvis jeg har løgnet om alt, så er jo ikke det bra?

 

Du har en tanke om at du har løyet om alt.

 

Irriterende når tanker setter seg sånn på flere nivåer, hvis du skjønner. Det er egentlig litt typisk for tvangstanker, jeg har det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er sant? Da er det ikke bare en tanke.

 

Du vet vel selv om du har løyet?

Anonymous poster hash: 4c1da...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du vet vel selv om du har løyet?

Anonymous poster hash: 4c1da...73b

 

 

Nei, burde jeg det? Tror ikke lystløgnere har så god selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så greie på det. Men uansett føler jeg at jeg har lystløgnet om symptomene, og at jeg egentlig er frisk. 

 

En frisk person ville ikke holdt på slik som du gjør.

Anonymous poster hash: 4c1da...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet de nok innerst inne.

 

Hm, hvordan "vet"? Det er jo ikke alle mennesker som føler de kan vite ting...

 

 

 

En frisk person ville ikke holdt på slik som du gjør.

Anonymous poster hash: 4c1da...73b

 

 

Kanskje det. Om du sier det på den måten. Men det er jo ikke alle sykdommer som er bra nok for de rettighetene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvordan "vet"? Det er jo ikke alle mennesker som føler de kan vite ting...

 

Du vet nok om du lyver eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet nok om du lyver eller ikke.

 

Nei, det gjør jeg ikke. Har du sett filmen American Psycho? Han Patrick Bateman gjør jo masse uten å vite det... det er fullt mulig. Sier ikke at jeg er noen morder, da, men det er fullt mulig å ikke ha den selvinnsikten. Tror ikke psykopater helt ser hva de driver med, inntil de blir stilt til ansvar... først da skjønner de det... det samme må vel gjelde, i mindre grad, for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Har du sett filmen American Psycho? Han Patrick Bateman gjør jo masse uten å vite det... det er fullt mulig. Sier ikke at jeg er noen morder, da, men det er fullt mulig å ikke ha den selvinnsikten. Tror ikke psykopater helt ser hva de driver med, inntil de blir stilt til ansvar... først da skjønner de det... det samme må vel gjelde, i mindre grad, for alle?

 

OK, men da er du jo syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men da er du jo syk.

 

Men da har man jo egentlig ikke krav på ytelser fra NAV, etc? Hvis man lystløgner uten å vite det... sikkert en sykdom det og, men det er jo også forkjølelse. Vel ser det har dramatiske konsekvenser, da, men de gir vel ikke trygd til f.eks. en psykopat? Uansett så vil jeg vite det om jeg har f.eks. histrionisk personlighetsforstyrrelse, det er jo "litt" kjekt å være klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært knall om denne tråden ikke ble slettet/stengt, jeg ser ikke helt hva som er så skadelig med å åpne seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...