Caylee Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Jeg må ta meg isammen. Kan ikke bryte sammen nå. Må ikke gråte. Da blir foreldrene mine sinte og kjefter. Må spille normal. Må glemme oppdraget mitt. Må ignorere de døde. Må ignorere den andre verden. Er så mange forventninger til meg. Må klare de forventningene. Jeg må være vellykket. Og klarer ikke være normal er jeg utrolig mislykket. Er faen meg så lei av at alt svinger. Føler jeg går ned i en depresjon. Jeg vedder tusen kroner på at foreldrene mine kommer til å kjefte meg huden full og si masse stygt til meg hvis jeg forteller hvordan jeg har det. Sier jeg det til psykologen vurderer hun innleggelse, så er heller ikke noe bedre. Har aldri følt meg så ensom som nå. Men skal ta meg isammen, må være flink pike 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Hvis du forklarer situasjonen til fastlegen kan du få poliklinisk hjelp og hjelp til egne bolig. Du kan ikke bo sammen med foreldre som kjefter deg ut med den sykdommen du har. Dette anbefaler jeg på det varmeste. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Jeg må legge til noe! Jeg har mistanker om at du risikerer disse tvungne innleggelsene pga. adferden din. Det du gjør er å forklare symptomene og tilstanden med deg på en saklig måte, så vil de nok ikke tvinge deg til noe. Det tror jeg på. 0 Siter
Caylee Skrevet 28. august 2013 Forfatter Skrevet 28. august 2013 Hvis du forklarer situasjonen til fastlegen kan du få poliklinisk hjelp og hjelp til egne bolig. Du kan ikke bo sammen med foreldre som kjefter deg ut med den sykdommen du har. Dette anbefaler jeg på det varmeste. Jeg skal prøve.. takk for råd snille deg <3 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Jeg skal prøve.. takk for råd snille deg <3 Jepp... det der med tvang i psykiatrien det går mye ut på i hvilken grad man samarbeider... og det klarer du hvis du bestemmer deg for det tror jeg. 0 Siter
Caylee Skrevet 28. august 2013 Forfatter Skrevet 28. august 2013 Jeg må legge til noe! Jeg har mistanker om at du risikerer disse tvungne innleggelsene pga. adferden din. Det du gjør er å forklare symptomene og tilstanden med deg på en saklig måte, så vil de nok ikke tvinge deg til noe. Det tror jeg på. Hvordan skal jeg forklare det? Det går ikke ann si det på en saklig måte. Det eneste jeg kan si er "Jeg tror jeg er profet, de døde vil jeg skal dø, øynene har blikk om at jeg skal dø. og er usikker på oppgaven om å dø" men seriøst.. det høres helt sykt ut. = tvangsinnleggelse 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Hvordan skal jeg forklare det? Det går ikke ann si det på en saklig måte. Det eneste jeg kan si er "Jeg tror jeg er profet, de døde vil jeg skal dø, øynene har blikk om at jeg skal dø. og er usikker på oppgaven om å dø" men seriøst.. det høres helt sykt ut. = tvangsinnleggelse Det går mye ut på i hvilken grad de føler de kan stole på at du samarbeider. Det er mange med f.eks. schizofreni som ikke har vært innlagt. 0 Siter
Caylee Skrevet 28. august 2013 Forfatter Skrevet 28. august 2013 Det går mye ut på i hvilken grad de føler de kan stole på at du samarbeider. Det er mange med f.eks. schizofreni som ikke har vært innlagt. Det er sant. Men de stoler ikke mye på meg. hvis jeg for eksempel sier "jeg er usikker om jeg må dø" så kommer de til å tolke det som at jeg kanskje kommer til å ta selvmord siden jeg gjorde et selvmordsfirsøk tidligere i sommer på grunn av det. Så jeg må i så fall være veldig forsiktig med hva jeg sier. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Det er sant. Men de stoler ikke mye på meg. hvis jeg for eksempel sier "jeg er usikker om jeg må dø" så kommer de til å tolke det som at jeg kanskje kommer til å ta selvmord siden jeg gjorde et selvmordsfirsøk tidligere i sommer på grunn av det. Så jeg må i så fall være veldig forsiktig med hva jeg sier. Du må ordlegge deg anderledes. Du kan si "jeg har vonde og uønskede tanker som går ut på om jeg må dø eller ikke, og som jeg ønsker behandling for å bli kvitt". Også må du gjøre det de sier deg i forhold til medisinering etc. Du må love å ikke gjøre deg noe. Og dette må du selvsagt følge. 0 Siter
Caylee Skrevet 28. august 2013 Forfatter Skrevet 28. august 2013 Du må ordlegge deg anderledes. Du kan si "jeg har vonde og uønskede tanker som går ut på om jeg må dø eller ikke, og som jeg ønsker behandling for å bli kvitt". Også må du gjøre det de sier deg i forhold til medisinering etc. Du må love å ikke gjøre deg noe. Og dette må du selvsagt følge. Smart! Tusen takk! Haha jeg er så dårlig på ordlegge meg. Det er ganske dumt egentlig, for det fører til mye unødvendig greier 0 Siter
Caylee Skrevet 28. august 2013 Forfatter Skrevet 28. august 2013 Fortalte det til pappa nå.. Pappa sa høyt og irritert " Du må kvitte deg med det tullet der" "kvitt deg med den fantasi verdenen din" om det hadde vært så enkelt.. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Jeg har troen på at dette går bra hvis du fokuserer mer på å fremstå som mer ansvarlig - noe som da innebærer å faktisk være det og. Hvis du skal snakke med tyskere så snakker du tysk. Hvis du skal snakke med grekere velger du gresk. På samme måte kan du velge det samme språket som de i psykiatrien har, det er det bare å lære seg. Og - på psykiatrispråket, så er det et dårlig tegn å omtale de "syke" tankene som en slags sannhet... det er et veldig godt tegn hvis du heller har et reflektert syn på det. Fortalte det til pappa nå.. Pappa sa høyt og irritert " Du må kvitte deg med det tullet der" "kvitt deg med den fantasi verdenen din" om det hadde vært så enkelt.. Hm, trist å høre. Det er nok ikke noe vondt i han, men mange er usikre og litt uvitende om dette. Men den største faktoren er nok at han syns det er veldig smertefullt at du viser tegn til denne sykdommen... 0 Siter
Caylee Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Jeg har troen på at dette går bra hvis du fokuserer mer på å fremstå som mer ansvarlig - noe som da innebærer å faktisk være det og. Hvis du skal snakke med tyskere så snakker du tysk. Hvis du skal snakke med grekere velger du gresk. På samme måte kan du velge det samme språket som de i psykiatrien har, det er det bare å lære seg. Og - på psykiatrispråket, så er det et dårlig tegn å omtale de "syke" tankene som en slags sannhet... det er et veldig godt tegn hvis du heller har et reflektert syn på det. Hm, trist å høre. Det er nok ikke noe vondt i han, men mange er usikre og litt uvitende om dette. Men den største faktoren er nok at han syns det er veldig smertefullt at du viser tegn til denne sykdommen... Du har sant. Jeg burde ikke si det er sannheten. Hvorfor måtte akuratt jeg få det.. det er så urettferdig :/ Jeg vet jeg lider av syke tanker. De er ikke normale, men samtidig er jeg usikker på om det er ekte eller ikke. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Tenk om jeg ikke klarer skolen Dette er helt forferdelig. Vet ikke om jeg klarer mer. Klarer jeg ikke skolen nå kan jeg bare gi opp. Skolen passer ikke til den virkelige verden. Lurer på hva jeg gjør i dag.. Føler meg helt grusom. Jeg svinger virkelig. Jeg har bare ikke skjønt det før nå. Depresjon kommer snikende. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Tenk om jeg ikke klarer skolen Dette er helt forferdelig. Vet ikke om jeg klarer mer. Klarer jeg ikke skolen nå kan jeg bare gi opp. Skolen passer ikke til den virkelige verden. Lurer på hva jeg gjør i dag.. Føler meg helt grusom. Jeg svinger virkelig. Jeg har bare ikke skjønt det før nå. Depresjon kommer snikende. Jeg tok meg mye sammen, men det var vanskelig å klare to virkeligheter samtidig. Jeg klarte ikke skole så jeg ble ingenting, det beste er å si hvordan du har det for da kan du få rett medisin. Da klarer du skolen bedre tror jeg. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Jeg tok meg mye sammen, men det var vanskelig å klare to virkeligheter samtidig. Jeg klarte ikke skole så jeg ble ingenting, det beste er å si hvordan du har det for da kan du få rett medisin. Da klarer du skolen bedre tror jeg. Ja det blir vanskeligere :/ Trist å høre at du ikke klarte skole, men husk det er ikke din feil! Håper du har rett.. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Faen i helvete. Jeg er dårlig på å formulere meg. Jeg ringte psykologen ista. Jeg fortalte henne alt. Da sa hun Hun: "Tenker du på å ta livet ditt"? Meg: nei Hun: Er du sikker? Meg: ja Ville du fortalt meg om du hadde det meg: ja Hun: hva hadde du gjort om du hadde fått det slik da? Meg: vet ikke.. Hun: Så du vet ikke hva du ville gjort? Meg: nei.. FAEN! jeg får det til å høres verre ut. skal i samtale med hun etterpå og håper ikke dette ender i noe innleggelse. Men i forhold til hvordan jeg formulerer meg så overasker det meg ikke.. jeg er elendig sier bare ting på dum måte.. fader 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Ja det blir vanskeligere :/ Trist å høre at du ikke klarte skole, men husk det er ikke din feil! Håper du har rett.. Derfor håper jeg du kan få rett hjelp tidligere, så bra du snakket med psykologen. Ikke sikkert det ender med innleggelse heller, synes de bør finne en medisin som fungerer for deg. Da får du det lettere. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Derfor håper jeg du kan få rett hjelp tidligere, så bra du snakket med psykologen. Ikke sikkert det ender med innleggelse heller, synes de bør finne en medisin som fungerer for deg. Da får du det lettere. Håper ikke det ender med innleggelse ialfall :/ det er nok sant. Takk for at du tar deg tid til å svare <3 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Håper ikke det ender med innleggelse ialfall :/ det er nok sant. Takk for at du tar deg tid til å svare <3 Bare hyggelig det Caylee <3 Håper det går deg godt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.