serenity777 Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 (endret) Jeg har vært utenfor systemet i ca 5 år nå, uten noe kontakt med noen fagperson, utover fastlegen. Jeg er stabil på zyprexa, uten tull i flere år. Jeg har ikke noen psykosesymptomer. Men jeg har økende angst og økende tvil, samt økende tvang. Alle mine psykoser har startet med tvangstanker som har utviklet seg i psykoseretning. Men ikke alle tvangstanker har ført til psykose. Det var på mitt eget ønske jeg sluttet for 5 år siden.Så er det noe vits å søke seg inn igjen, til psyk spl i bydelen (ikke DPS).Diagnose paranoid schizofreni med komorbid ocd og angstlidelse. Endret 28. august 2013 av serenity777 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Jeg har vært utenfor systemet i ca 5 år nå, uten noe kontakt med noen fagperson, utover fastlegen. Jeg er stabil på zyprexa, uten tull i flere år. Jeg har ikke noen psykosesymptomer. Men jeg har økende angst og økende tvil, samt økende tvang. Alle mine psykoser har startet med tvangstanker som har utviklet seg i psykoseretning. Men ikke alle tvangstanker har ført til psykose. Det var på mitt eget ønske jeg sluttet for 5 år siden. Så er det noe vits å søke seg inn igjen, til psyk spl i bydelen (ikke DPS). Diagnose paranoid schizofreni med komorbid ocd og angstlidelse. Utvilsomt ja, i mine øyne. Men hvorfor psyk. spl og ikke en behandler? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 28. august 2013 Skrevet 28. august 2013 Det er alltid best å være føre var. Hvis jeg ikke husker feil fortalte du om ganske langvarige og omfattende sykdomsperioder... 0 Siter
Gjest Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Jeg har vært utenfor systemet i ca 5 år nå, uten noe kontakt med noen fagperson, utover fastlegen. Jeg er stabil på zyprexa, uten tull i flere år. Jeg har ikke noen psykosesymptomer. Men jeg har økende angst og økende tvil, samt økende tvang. Alle mine psykoser har startet med tvangstanker som har utviklet seg i psykoseretning. Men ikke alle tvangstanker har ført til psykose. Det var på mitt eget ønske jeg sluttet for 5 år siden.Så er det noe vits å søke seg inn igjen, til psyk spl i bydelen (ikke DPS).Diagnose paranoid schizofreni med komorbid ocd og angstlidelse. Håper nhd svarer deg på dette. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 29. august 2013 Skrevet 29. august 2013 Jeg har vært utenfor systemet i ca 5 år nå, uten noe kontakt med noen fagperson, utover fastlegen. Jeg er stabil på zyprexa, uten tull i flere år. Jeg har ikke noen psykosesymptomer. Men jeg har økende angst og økende tvil, samt økende tvang. Alle mine psykoser har startet med tvangstanker som har utviklet seg i psykoseretning. Men ikke alle tvangstanker har ført til psykose. Det var på mitt eget ønske jeg sluttet for 5 år siden. Så er det noe vits å søke seg inn igjen, til psyk spl i bydelen (ikke DPS). Diagnose paranoid schizofreni med komorbid ocd og angstlidelse. Hvis ikke det skulle være nok, aner jeg ikke hva som vil være nok. 0 Siter
serenity777 Skrevet 29. august 2013 Forfatter Skrevet 29. august 2013 Jeg tenkte psyk spl fordi jeg har jo ikke behov for noen utredning. Ei heller er det mye rehabiliteringspotensiale, iom att slike opplegg har vært forsøkt mange ganger, så en psyk spl vil duge i massevis.takker for alle svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.