Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viktigste her er jo at dine behandlere finner ut hva som faktisk feiler deg. Bare da kan du få god behandling.

For å si det slik: Hvor er det du har best sjanse for å finne ut hva som feiler deg? Det er vel utvilsomt på sykehuset? Du finner nok ikke svaret her.

Hva enn som feiler deg, så har du noen ganske alvorlige tankefeil. For å oppsummere litt fra postene dine:

- Du tror at "de døde" trenger deg og derfor tror du iblant at du derfor må dø, mot din vilje. Du har handlet på slike tanker tidligere (overdose).

- Du tror at sykdommen din kom som et budskap fra bøker/filmer (altså: ikke bare en "triggertanke")

- Du tror at "noen" vil deg noe vondt.

- Du frykter at psykiateren din kan lese tankene dine.

- Du mener at du har et "kall" fra øvre makter om å gjøre noe.

Min personlige mening om dette her er komplett irrelevant siden jeg ikke er helsepersonell. Men jeg tror i alle fall at dersom jeg hadde hatt slike tanker og meninger, ville nok min lege sagt at jeg var psykotisk. Du later jo også til å tillegge disse tankene en absolutt sannhetsverdi selv om du ikke liker dem.

Du har i andre poster spurt om du har OCD. Det kan godt hende at du har OCD eller en annen angstlidelse ved siden av, det kan ikke jeg si noe om, men det er en vesentlig forskjell.

I tilfellet OCD så forstår du at tankene dine både er irrasjonelle og dine egne. Du tror ikke at noen andre har gitt deg tanker og oppgaver, og ikke minst, du handler aldri etter tankene dine. Du har rett og slett en tanke som plager deg noe voldsomt, som du finner absurd og irriterende, særlig fordi den ikke går vekk uansett hva du gjør. Men du skjønner på en måte at tanken bare er vissvass, selv om du er redd for den og frykter at den kan være sann.

Jeg synes du sterkt skal vurdere å få dette profesjonelt behandlet.

Jeg vet de tankene høres sykt ut. Jeg har skjønt jeg er unormal. Men mine sannheter er riktig. De er sanne, noe legene ikke forstår. Jeg ikke psykotisk, De som er psykotiske vet ikke at det høres sykt ut. De er ikke flaue over hva de mener, det er jeg. Jeg syns det er utrolig flaut å snakke om.

Skrevet

Jeg vet de tankene høres sykt ut. Jeg har skjønt jeg er unormal. Men mine sannheter er riktig. De er sanne, noe legene ikke forstår. Jeg ikke psykotisk, De som er psykotiske vet ikke at det høres sykt ut. De er ikke flaue over hva de mener, det er jeg. Jeg syns det er utrolig flaut å snakke om.

Jeg bare spør, av nysgjerrighet:

Hvorfor har ikke jeg da slike tanker, hvis tankene er riktige?

Skrevet

Jeg bare spør, av nysgjerrighet:

Hvorfor har ikke jeg da slike tanker, hvis tankene er riktige?

Du har ikke slike tanker side du ikke har oppdaget den virkelige verden og ikke er profet.

Skrevet

Du har ikke slike tanker side du ikke har oppdaget den virkelige verden og ikke er profet.

Da tvangstankene mine herjet på det verste og jeg forsøkte å realitetsteste dem, gjennom å spørre "hvorfor skal akkurat jeg ikke leve" - da fikk jeg tanken: "Det er bare jeg som har skjønt at alle burde dø".

Den skremte meg noe inni h.......

Men forskjellen på meg og deg er at jeg forstår at denne tanken er 100% bullshit, selv om den var skremmende. Du tror derimot at du er profet og har oppdaget "den virkelige verden".

Det er forskjellen på en tvangstanke og hva nå enn du lider av :)

Skrevet

Da tvangstankene mine herjet på det verste og jeg forsøkte å realitetsteste dem, gjennom å spørre "hvorfor skal akkurat jeg ikke leve" - da fikk jeg tanken: "Det er bare jeg som har skjønt at alle burde dø".

Den skremte meg noe inni h.......

Men forskjellen på meg og deg er at jeg forstår at denne tanken er 100% bullshit, selv om den var skremmende. Du tror derimot at du er profet og har oppdaget "den virkelige verden".

Det er forskjellen på en tvangstanke og hva nå enn du lider av :)

Jeg lider ikke av noe som helst. Jeg vet jeg er profet (og ja jeg vet det høres sykt ut). Men hvorfor skal ingen tro på meg når folk har trodd på andre profeter?

Skrevet (endret)

Jeg lider ikke av noe som helst. Jeg vet jeg er profet (og ja jeg vet det høres sykt ut). Men hvorfor skal ingen tro på meg når folk har trodd på andre profeter?

OK....

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg lider ikke av noe som helst.

Det er det tydelig for alle at du gjør...

Skrevet

Caylee, 

Har du i teorien lært om en åndeverden som finnes på vår jord og som er reel? (Jeg sier ikke at det er slik, men lurer på om du har lært dette og ser/søker inn i en "verden" rundt dette.) 

Har du samtaler med noen som sier de ser inn i en slik åndelig verden hvor ånder regjerer i skoger, rundt hus og boligfelt? 

Det går sikkert an å tenke slike tanker selv, men ofte kommer slike teorier fra andre som er overbevist om noe. 

Skrevet

Caylee, 

Har du i teorien lært om en åndeverden som finnes på vår jord og som er reel? (Jeg sier ikke at det er slik, men lurer på om du har lært dette og ser/søker inn i en "verden" rundt dette.) 

Har du samtaler med noen som sier de ser inn i en slik åndelig verden hvor ånder regjerer i skoger, rundt hus og boligfelt? 

Det går sikkert an å tenke slike tanker selv, men ofte kommer slike teorier fra andre som er overbevist om noe. 

Åndeverden finnes ikke. Ånder er bare rundt oss hele tiden. Ånder tilhører den virkelige verden, ikke en egen verden. Jeg har ikke lært om eller lest så mye om ånder, kunnskapen min har kommet det siste året. Jeg leste en bok som åpnet porten til den virkelige verden. Det var her alt startet, Jeg leste om mitt eget parelelle liv. Mitt liv jeg nesten ikke husker er i en bok.

Nei, men en venn av meg har det på ganske lik måte som meg så vi diskuterer innimellom.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...