Gå til innhold

Både cirkadin og imovane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke sovner med cirkadin, hvordan er det å ta imovane i tillegg? Jeg må sove skikkelig før jeg skal på jobb i morgen.

Om cirkadin gir bedre søvn enn imovane?

Skrevet

Sovner hvis ikke på cirkadin. Veldig i tvil om jeg skal ta imovane nå. Skal kjøre til jobb i morgen. Blir det for mye når jeg skal kjøre bil?

YoplaitDouble
Skrevet

Har tatt den kombinasjonen mange ganger uten problemer. Synes uansett ikke Circadin har noen merkbar effekt, hvis jeg ikke legger godviljen til for det.

Skrevet

Hei!

Er enig med YoplaitDouble, circadin tenker jeg mye man må legge godviljen til :-)

Jeg sovner hvis jeg legger meg når jeg har tatt circadin, men jeg kan like så godt sitte oppe og se en film, så noen kraftig søvneffekt har det ikke.

Skrevet

Har tatt den kombinasjonen mange ganger uten problemer. Synes uansett ikke Circadin har noen merkbar effekt, hvis jeg ikke legger godviljen til for det.

Har du kjørt bil dagen etter? Jeg våget ikke å ta imovane i tillegg, pga at jeg skulle kjøre neste morgen. Men jeg sovnet nå til slutt. Det hadde vært greit å vite om jeg kan ta begge deler og kjøre morgenen etter.

Hva mener du med å legge godviljen til? Jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å legge meg, slukke lyset og lukke øynene.

YoplaitDouble
Skrevet

Med "legger godviljen til" mener jeg noe sånt som dette:

- Hodet er tømt for tanker og bekymringer

- Hodet er slitent etter en bra dag og ser frem til å sove

- Hodet tenker "aah, nå kommer jeg til å sove godt med Circadin"

Da funker det kanskje. Synes ikke Circadin har noen som helst påvirkning i forbindelse med bilkjøring. Har kjørt etter inntak på kvelden uten problemer. Men dette er veldig individuelt.

Skrevet

Med "legger godviljen til" mener jeg noe sånt som dette:

- Hodet er tømt for tanker og bekymringer

- Hodet er slitent etter en bra dag og ser frem til å sove

- Hodet tenker "aah, nå kommer jeg til å sove godt med Circadin"

Da funker det kanskje. Synes ikke Circadin har noen som helst påvirkning i forbindelse med bilkjøring. Har kjørt etter inntak på kvelden uten problemer. Men dette er veldig individuelt.

Jeg har også kjørt morgenen etter innak av cirkadin, men ikke etter inntak av både cirkadin og imovane. Tenkte det kanskje var en maxgrense der også på hva som er lovlig, men det er kanskje ikke det. Det går kanskje bare på om du selv føler deg i stand til å kjøre.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har også kjørt morgenen etter innak av cirkadin, men ikke etter inntak av både cirkadin og imovane. Tenkte det kanskje var en maxgrense der også på hva som er lovlig, men det er kanskje ikke det. Det går kanskje bare på om du selv føler deg i stand til å kjøre.

Imovane kan måles med politiets "narkometer". Vet ikke hvor mye det brukes. Circadin er jo bare melatonin som kroppen selv produserer og kan neppe måles.

Skrevet

Imovane kan måles med politiets "narkometer". Vet ikke hvor mye det brukes. Circadin er jo bare melatonin som kroppen selv produserer og kan neppe måles.

Ok. Da tar jeg imovane neste gang jeg ikke sovner med cirkadin.

YoplaitDouble
Skrevet

Ok. Da tar jeg imovane neste gang jeg ikke sovner med cirkadin.

Jeg vet ikke hvor grensene går rent fysisk. Men for din egen del er det fornuftig å la det gå 8-9 timer før du kjører etter inntak  :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor grensene går rent fysisk. Men for din egen del er det fornuftig å la det gå 8-9 timer før du kjører etter inntak  :)

Jeg tar cirkadin kl 21.00, hvis jeg ikke sovner til 24.00 tar jeg imovane. Kjører neste dag kl. 7.00. Det blir bare 7 timer, men jeg har forstått at det gikk greit når jeg bare tok imovane iallefall. Jeg må jo vente litt hvis jeg skal prøve å sove uten imovanen.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg tar cirkadin kl 21.00, hvis jeg ikke sovner til 24.00 tar jeg imovane. Kjører neste dag kl. 7.00. Det blir bare 7 timer, men jeg har forstått at det gikk greit når jeg bare tok imovane iallefall. Jeg må jo vente litt hvis jeg skal prøve å sove uten imovanen.

Kan jeg spørre om årsaken til at du ikke får sove? Skjer det hyppig?

Skrevet

Litt utenom tema, men :  Jeg vil anta at cirkadin har omtrent samme effekt som melatonin.  Og jeg har merkelige erfaringer med melatonin.  Jeg kan bli helt slått ut og sovne fort, eller jeg merker ingen verdens ting.  Har hørt om flere som har den samme erfaringen.  Så det er neppe noen sovemedisin i den vanlige betydningen.

Skrevet

Kan jeg spørre om årsaken til at du ikke får sove? Skjer det hyppig?

Jeg fikk problemer med nattesøvnen når jeg begynte på wellbutrin. Før det så sov jeg både natt og dag. Selv om jeg kan være trett i løpet av dagen, så får jeg ofte problemer når jeg legger meg. Hvis jeg skal på jobb neste dag blir jeg stresset hvis jeg ikke får sove, og da blir det enda vanskeligere å sovne.

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg fikk problemer med nattesøvnen når jeg begynte på wellbutrin. Før det så sov jeg både natt og dag. Selv om jeg kan være trett i løpet av dagen, så får jeg ofte problemer når jeg legger meg. Hvis jeg skal på jobb neste dag blir jeg stresset hvis jeg ikke får sove, og da blir det enda vanskeligere å sovne.

Virker som om det skjer med veldig mange på antidepressiva som virker på noradrenalin. Unntaker er vel Tolvon og Remeron som er ganske søvndyssende. Hadde det vært en ide å prøve i stedet, hvis dette kommer til å bli et vedvarende problem for deg?

Skrevet

Virker som om det skjer med veldig mange på antidepressiva som virker på noradrenalin. Unntaker er vel Tolvon og Remeron som er ganske søvndyssende. Hadde det vært en ide å prøve i stedet, hvis dette kommer til å bli et vedvarende problem for deg?

Jeg sliter med periodevis tretthet på dagen som wellbutrinen hjelper på. Kan hvis ikke få i både pose og sekk. Føler litt på det at jeg tar medisiner for noe, og andre medisiner for å dempe bivirkninger av de første. Men slik er det vel for mange.

Skrevet

Litt utenom tema, men :  Jeg vil anta at cirkadin har omtrent samme effekt som melatonin.  Og jeg har merkelige erfaringer med melatonin.  Jeg kan bli helt slått ut og sovne fort, eller jeg merker ingen verdens ting.  Har hørt om flere som har den samme erfaringen.  Så det er neppe noen sovemedisin i den vanlige betydningen.

Hei!

Jeg har det sånn selv.

Et par ganger har jeg tatt også likevel måtte gjøre ferdig et arbeide, det har gått fint.

Jeg må gjøre aktivt forsøk på å sove selv om jeg tar circadin ( som er depot melatonin tabl.)

Nå har jeg kuledyne og den virker like avslappende som circadin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...