Gå til innhold

Bok/schizofreni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette en bra bok å lese når man har schizofreni, eller er den bare for fagfolk? Er jo ikke så interessant for meg å lese om hvordan behandling som er for schizofrene, eller handler den om mer enn det?

http://www.psykopp.no/index.php/produkt/251

Den er sikkert interessant om du vil ha masse fakta om schizofreni. Men om du derimot vil høre historier fra folk som har det så er nok en annen bok bedre. Som for eksempel boka "Ung jente" av Hannah (husker ikke etternavnet).

Skrevet

Den er sikkert interessant om du vil ha masse fakta om schizofreni. Men om du derimot vil høre historier fra folk som har det så er nok en annen bok bedre. Som for eksempel boka "Ung jente" av Hannah (husker ikke etternavnet).

Har lest en del slike bøker, Hannah drev mye med selvskading og var en ung jente ja. Jeg er ute etter fakta nå.

Skrevet

Har lest en del slike bøker, Hannah drev mye med selvskading og var en ung jente ja. Jeg er ute etter fakta nå.

Da hadde jeg nok kjøpt/leid denne boka du viser til ;)

Skrevet

Da hadde jeg nok kjøpt/leid denne boka du viser til ;)

Har bestilt den nå :)

Skrevet

Har bestilt den nå :)

er det den diagnosen du har? (du trenger ikke svare).

Skrevet

er det den diagnosen du har? (du trenger ikke svare).

Det er den diagnosen jeg har fått ja.

Skrevet

Det er den diagnosen jeg har fått ja.

hvis du føler den er riktig så er det bra du har fått den, for da får du riktig hjelp

Skrevet

hvis du føler den er riktig så er det bra du har fått den, for da får du riktig hjelp

Riktig hjelp er medisiner, så får jeg støttesamtaler men ei som ikke kan noe om diagnosen. Men selv vil jeg vite mest mulig om den, da kan jeg bedre være selvhjulpen :)

Skrevet

Riktig hjelp er medisiner, så får jeg støttesamtaler men ei som ikke kan noe om diagnosen. Men selv vil jeg vite mest mulig om den, da kan jeg bedre være selvhjulpen :)

Det er sant. Vet man nok om sin egen diagnose er det enklere å hjelpe seg selv.

Skrevet

Har dere lest "En dåre fri" av Beate Grimsrud? Det er en veldig god bok, ikke fagstoff, mer en selvbiografi.

Skrevet

Har dere lest "En dåre fri" av Beate Grimsrud? Det er en veldig god bok, ikke fagstoff, mer en selvbiografi.

Leste vel halvparten, synes den var så tung å lese :mellow:

Skrevet

"I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng anbefales. Hun hadde schizofreni, men ble frisk og arbeider i dag som psykolog.

Skrevet

Leste vel halvparten, synes den var så tung å lese :mellow:

Enig med deg. Den var veldig tung..

Skrevet

"I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng anbefales. Hun hadde schizofreni, men ble frisk og arbeider i dag som psykolog.

Den har jeg lest. Gir jo håp om at andre kan bli frisk og :)

Skrevet

Den kunne jeg ha tenkt meg å lest, men klarte ikke bestille den.

Den er på bibloteket :)

Skrevet

Den er på bibloteket :)

Ok, kan låne den der da :)

Skrevet

Og så har dere alltids "Jeg lovet deg aldri en rosenhave" av Hannah Green (psevd. for Joanna Greenberg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...