Norknight Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Hvofor er ikke svarene mer nøyaktige når jeg har svart klart på alle spørsmål? Søvn er ok pga zoloft,resten er meget dårlig. Skal jeg tolke svaret som 27? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Muligens fordi MADRS en en rating som skal gjøres av en kompetent behandler. Det er IKKE en self-rating skala. 0 Siter
ISW Skrevet 2. september 2013 Skrevet 2. september 2013 Muligens fordi MADRS en en rating som skal gjøres av en kompetent behandler. Det er IKKE en self-rating skala. Det er i så måte ganske rart at klikk.no har den som en selvtest (sjekk om du er deppa). Denne synes jeg er bra: http://www.real-depression-help.com/hamilton-depression-scale.html Her er HAM-17 oversatt til en selvtest, og i tillegg har dr. Kvakkestad en selvtest på MADRS på hjemmesiden sin. Hvorfor linker ikke klikk.no til noe slikt i stedet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.