Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvofor er ikke svarene mer nøyaktige når jeg har svart klart på alle spørsmål? Søvn er ok pga zoloft,resten er meget dårlig. Skal jeg tolke svaret som 27?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Muligens fordi MADRS en en rating som skal gjøres av en kompetent behandler. Det er IKKE en self-rating skala.

Skrevet

Muligens fordi MADRS en en rating som skal gjøres av en kompetent behandler. Det er IKKE en self-rating skala.

Det er i så måte ganske rart at klikk.no har den som en selvtest (sjekk om du er deppa).

Denne synes jeg er bra: http://www.real-depression-help.com/hamilton-depression-scale.html

Her er HAM-17 oversatt til en selvtest, og i tillegg har dr. Kvakkestad en selvtest på MADRS på hjemmesiden sin. Hvorfor linker ikke klikk.no til noe slikt i stedet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...