Gå til innhold

Jeg trodde jeg var gravid i syv år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri fortalt noen hvor dypt en hendelse har hatt på meg. Jeg trodde jeg var gravid fra jeg var 7 til 14år gammel (helt til jeg fikk mensen og kunne puste lettet ut). Husker jeg spurte bestemor da jeg var 9år. "Når kan man bli gravid"? og hun sa "12år". Da var jeg livredd for å bli 12år.

Jeg husker at rett etter hendelsen så vasket jeg meg i underlivet så mange ganger at dere ikke aner. Følte meg skittet uansett hva. vasket og vasket og vasket i flere år, ble aldri ren. jeg tenkte det fortsatt var inni meg og jeg kunne bli gravid. jeg kastet alle buksene mine, og ville ikke ha noe med tingene som hadde vært i huset å gjøre. jeg begynte å telle hvor mange ganger jeg måtte gjøre ting. det var aldri nok eller bra nok. Tvangen tok helt overhånd.

Husker jeg tok berg og dalbaner på tivoli bare fordi det sto "farlig for gravide" så tenkte at da ville det bli borte om jeg tok den. angsten var der hele tiden.

tørr ikke si det til noen.. det høres utrolig teit ut. hva burde jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 52414...a1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en annen ting.. jeg har tanker som "tenk om jeg tar en kniv og stikker han ned" eller "om jeg ikke tar på brystene mine nå har jeg brystkreft" og da må jeg ta på dem.. og nå når jeg skriver dette fikk jeg denne tanken "tenk om jeg får brystkreft fordi jeg skriver det her" men da bytter jeg ut tanken til "jeg får brystkreft hvis jeg ikke skriver her". Er i tvil om det er meg selv eller djevelen som sender meg disse tankene

på natta er jeg livredd for at jeg skal "våkne" og gjøre masse uten at jeg merker det selv. som å drepe noen, sende stygge meldinger på mobilen. derfor må jeg skru av mobilen så jeg ikke har mulighet til å gjøre noe. Herregud.. høres verre ut når jeg skriver ned alt sammen her. jeg får ingen behandling for dette, selv om jeg har sagt jeg sliter med det.

Skrevet

Du trenger jo hjelp for dette? Kognitiv terapi og medisin?

Skrevet

Og en annen ting.. jeg har tanker som "tenk om jeg tar en kniv og stikker han ned" eller "om jeg ikke tar på brystene mine nå har jeg brystkreft" og da må jeg ta på dem.. og nå når jeg skriver dette fikk jeg denne tanken "tenk om jeg får brystkreft fordi jeg skriver det her" men da bytter jeg ut tanken til "jeg får brystkreft hvis jeg ikke skriver her". Er i tvil om det er meg selv eller djevelen som sender meg disse tankene

på natta er jeg livredd for at jeg skal "våkne" og gjøre masse uten at jeg merker det selv. som å drepe noen, sende stygge meldinger på mobilen. derfor må jeg skru av mobilen så jeg ikke har mulighet til å gjøre noe. Herregud.. høres verre ut når jeg skriver ned alt sammen her. jeg får ingen behandling for dette, selv om jeg har sagt jeg sliter med det.

Du sliter med tvangstanker. Du trenger hjelp med dette. Du bør snakke med fastlegen og be om hjelp.

Skrevet

Sier som de andre her, du trenger nok hjelp med å finne ut av dette. Ta kontakt med fastlegen og si det som det er. Han har helt sikkert hørt mye verre ting, og vet hvem som kan hjelpe deg videre.

Skrevet

Hvis du unnlater å fortelle psykologen din om dette, så kan du jo heller ikke motta noen behandling rettet mot det.

Skrevet

Tanker som "tenk om jeg tar en kniv og stikker han ned" er jo helt klare tvangstanker ("harm OCD"). Tankene om brystkreft høres ut som noe tvangsmessig helseangst. Men jeg rynker litt på nesa av dette med "at du er i tvil om det kan være djevelen som sender deg tankene". Da høres det ikke like uskyldig ut, hvis dette da ikke bare er en tvangstanke det også, som plager deg men som du vet at ikke er sann.

Enig med frosken, du må fortelle psykologen din om tankene dine. Mange som plages med tvangstanker er ekstremt flaue over tankene og vil helst ikke snakke om dem. Men gjør du ikke det så blir du heller ikke bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...