miakami Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 er risperdal og xeplion depot det samme? Jeg skulle egentlig begynne med xeplion deopt, men da jeg fikk restless legs av risperdal tabl, så fikk jeg ikke xeplion likevel. Er det helt sikkert at jeg ville fått restless legs av xeplion depot også? Jeg fikk prøve serdolect da risperdal ikke funket, men også der fikk jeg restless legs. Så da var det tilbake til abilify og den er jeg ikke så glad i, men den er vel den eneste som funker for meg. Seroquel ga meg også restless legs og zyprexa blir jeg feit av. Zeldox ga meg angst og sinne så jeg slo hånda i veggen i frustrasjon så jeg ble tatt av den. Cisordinol depot gjorde alt kjedelig og jeg fikk så tunge lår at jeg ikke greide danse. Jeg er uheldig som trenger antipsykotika når jeg tåler det så dårlig. 0 Siter
ISW Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Risperal og Xeplion er ikke helt det samme, men beslektede stoffer. Når du tar Risperdal, gjør kroppen stoffet om blant annet til Xeplion, som utøver sin effekt, hvis det ga mening. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Hvorfor er de så sikre på at de bivirkningene (restless legs) ikke er forbipasserende? Mange bivirkninger av psykofarmaka er jo det... 0 Siter
miakami Skrevet 6. september 2013 Forfatter Skrevet 6. september 2013 Jeg vet ikke? Jeg tror ikke de ga seg med seroquel. Men man skal jo holde ut også. Restless legs er uutholdelig. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Det er det sikkert, men du har vel tidligere sagt at de to alternativene (Abilify og Cisordinol) ikke er så greie de heller... Kanskje, hvis restless legs er forbigående, at du kan få medisiner mot restless legs inntil den bivirkningen forsvinner? Ikke akkurat hyggelige medisiner å ta for min del, så jeg vet ikke jeg altså... 0 Siter
miakami Skrevet 6. september 2013 Forfatter Skrevet 6. september 2013 Det er utrolig kjipt å behøve sånne fæle medisiner. Jeg ble bare tatt av risperdal med en gang da jeg fikk restless legs. Da vi prøvde med serdolect mente visst legen jeg skulle holde ut, at det kunne gå over, og magnesium hjalp litt, men jeg orka ikke og foreslo å gå tilbake til ABilify bare lavere dose... så det funker greit. Men fikk angst igår. Tror det er pga abilifyen som er aktiverende. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Ja det er veldig kjipt å måtte bruke antipsykotika. Det må vel virke dempende på flere områder enn det man ønsker å medisinere bort? Skulle tro det... men det mest kjipe er vel egentlig at man har blitt psyk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Ja det er veldig kjipt å måtte bruke antipsykotika. Det må vel virke dempende på flere områder enn det man ønsker å medisinere bort? Skulle tro det... men det mest kjipe er vel egentlig at man har blitt psyk. Men det kan vel ikke være meningen man skal bruke det resten av livet? Leste i går at det gjør noe med hjernen. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Men det kan vel ikke være meningen man skal bruke det resten av livet? Leste i går at det gjør noe med hjernen. Kan vel godt hende man må bruke det resten av livet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. september 2013 Skrevet 6. september 2013 Det er utrolig kjipt å behøve sånne fæle medisiner. Jeg ble bare tatt av risperdal med en gang da jeg fikk restless legs. Da vi prøvde med serdolect mente visst legen jeg skulle holde ut, at det kunne gå over, og magnesium hjalp litt, men jeg orka ikke og foreslo å gå tilbake til ABilify bare lavere dose... så det funker greit. Men fikk angst igår. Tror det er pga abilifyen som er aktiverende. Hei! Jeg vet ikke helt med sånne typer medisiner, men en gang fikk jeg fastlegen til å skrive ut risperdal og jeg ble syk og følte meg kjempekvalm og rar. Jeg ble også apatisk, det var ok, det var slutte å vandre rundt jeg ønsket, men så ble jeg syk, kald, kvalm, tiltaksløs, det kjentes ut som om jeg skulle dø. Jeg syns det var noen merkelige medisiner. Lurer på hva sånt kan hjelpe for, det er kanskje psykose, men blir ikke andre så syke? har hørt det brukes mot aggressivitet for autister og mot uro, men jeg ble så syk. Jeg blir også syk av valium, det kan jeg ikke ta fordi jeg blir kvalm. Jeg går derfor til tannlegen uten medisiner, og sist gang begynte jeg å like å være til tannlegen, det gjorde ikke vondt, men jeg ville ikke gå, for det ble deiligere og deiligere, merkelig ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.