Gå til innhold

Lykkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er så lykkelig hver eneste dag, og uansett om jeg er lei meg, så er jeg lykkelig.

Den eneste som forstår akkurat dette er min psykiater, hun sier at når man har hatt det vanskelig og får det bra, så blir man gjerne mer bevisst på selve følelsen: Lykke.

Jeg tror det er noe i det.

Samtidig har jeg vært så lykkelig etter at jeg begynte på oxytocin at jeg iblant lurer på om det ikke er en sammenheng?

Siden jeg hver dag har det så bra, uansett min medfødte slitenhet, tidvise vansker og at jeg fremdeles strever sosialt, dvs mer at jeg blir sliten, og tenker, "hva gjør jeg her?" når jeg har det bedre alene, på rommet mitt osv..(i dag får vi besøk, jeg gleder meg ikke, selv om gjestene skrev til meg nå at de gleder seg, så har jeg tenkt å sitte på rommet mitt, etter middagen) (jeg lager middag nå inni mellom)

Det var en gjest her nå også, og etter 15 min fikk jeg nok, og sa "jeg skal støvsuge", jeg støvsugde så mens gjesten var her, og mens han drakk kaffe, jeg støvsugde fordi jeg hadde planlagt å gjøre det. Når jeg var ferdig gikk han :-)

Jeg sa han kunne komme senere en gang. Jeg liker han, men jeg kan ikke slutte å gjøre mine ting, når noen bare kommer innom, jeg håper det er noe som er greit for de fleste. Ja at han forstod hvorfor jeg måtte støvsuge.

Jeg sa i fra om at vi får gjester, og jeg inviterte også han. Jeg tenkte når det først kommer mennesker hit, så kan det jo være en til. 

Er det greit å støvsuge når man får besøk?

Hvor lenge må man sitte å vente på å gjøre sine ting?

Jeg ventet ca 15 min.

Er det ok at man ber gjester legge seg litt, jeg sa det til et menneske at "kanskje du skal hvile litt på sofaen". Han gjorde det og sovnet, og det var et lett besøk :-) (lurt av meg :-)

Er min mann hjemme går det med besøk fint, da ordner jeg det praktiske og småpraten tar han seg av :-) Jeg blir fort rastløs, når jeg egentlig har helt andre planer og det bare står et menneske på kjøkkenet, sånn er det blitt for tiden.

Da gjør jeg mine ting og sier feks at "Bare lag deg kaffe" og kanskje "er du sulten, så er det mat i kjøleskapet".

Egentlig skulle jeg ikke skrive om dette, jeg skulle bare dele min glede over hvor glad jeg er. Jeg tenkte hva kan jeg gjøre når jeg er så glad i dag? Det eneste jeg kom på var å kjøre til teknisk museum etter forelesning å kjøpe noe morsomt til min psykiater. Så skrev jeg mail om at jeg har med noe fint på neste time, og at hun kan glede seg.  Jeg har ikke time før 18 september og derfor måtte jeg dele denne gleden med noen. Jeg kjøpte newtons vugge til min psykiater også, hun liker sånne ting, også kjøpte jeg ringer som snurrer rundt og rundt til meg selv :-) den går på batteri, og den er i gang nå :-) og jeg skal filme det og sende det til min psykiater. Hvis hun liker skal hun få en sånn som snurrer rundt, til jul.

Sammen med fuglehusene jeg snekrer.

Skrevet

Hei!

Takk :-) hyggelig.

Har du svar på spørsmålene, om man feks kan støvsuge etter at man har hatt besøk i 15 min.

Jeg hadde ikke da mer å si, og jeg tenkte bare på at jeg ville støvsuge for det var det jeg hadde planlagt, så jeg støvsugde, også gikk menneske/ "vennen" eller hva det er. Det trenger du ikke tenke på, men er det ok å sitte i 15 min også starte med planene?

Skrevet

Jeg synes ikke du kan støvsuge etter 15 min når du har en gjest, selv om han kom uanmeldt. I alle fall ikke hvis han kom for å besøke deg. Hvis han kom til en av de andre i familien, og du har det veldig travelt, så kan det være greit å si: Du må unnskylde meg, men jeg er nødt til å gjøre ......, men bare sett deg inn der og vent til X kommer.

Jeg hadde fri i går, og hadde invitert ei venninne på lunsj. Vi satt og pratet en times tid ved bordet mens vi spiste, men så sa jeg til henne at jeg nesten måtte be henne om å gå fordi jeg hadde en del ting jeg måtte gjøre mens ungene var på skolen. Det var helt greit.

Skrevet

Hei!

Har du svar på spørsmålene, om man feks kan støvsuge etter at man har hatt besøk i 15 min.

Jeg hadde ikke da mer å si, og jeg tenkte bare på at jeg ville støvsuge for det var det jeg hadde planlagt, så jeg støvsugde, også gikk menneske/ "vennen" eller hva det er. Det trenger du ikke tenke på, men er det ok å sitte i 15 min også starte med planene?

Tja.. jeg ville ikke selv støvsuget når jeg har besøk. Med mindre jeg hadde spurt først eller at vi hadde sølt så mye at vi måtte det. Jeg tror han følte seg litt til bry mest sannsynlig.

Skrevet

Jeg synes ikke du kan støvsuge etter 15 min når du har en gjest, selv om han kom uanmeldt. I alle fall ikke hvis han kom for å besøke deg. Hvis han kom til en av de andre i familien, og du har det veldig travelt, så kan det være greit å si: Du må unnskylde meg, men jeg er nødt til å gjøre ......, men bare sett deg inn der og vent til X kommer.

Jeg hadde fri i går, og hadde invitert ei venninne på lunsj. Vi satt og pratet en times tid ved bordet mens vi spiste, men så sa jeg til henne at jeg nesten måtte be henne om å gå fordi jeg hadde en del ting jeg måtte gjøre mens ungene var på skolen. Det var helt greit.

Hei!

Hm ok, da gjorde jeg noe feil altså. Jeg skal fortelle min mann det, men jeg hadde mye jeg skulle gjøre, jeg skal huske den setningen du skrev med unnskyld.

Jeg ville blitt glad for å høre at jeg kan få gå etter en times besøk :-) Du virker som en god venn :-)

Man bare sitter og sitter og vet ikke hvordan man skal klare å få til å gå :-( også blir man mer og mer sliten, det er komplisert. Heldigvis at jeg har få venner.

Så rart må jeg virkelig unnskylde at jeg har planer? feks at jeg må støvsuge? Merkelig!! Men er det sånn, så gjør jeg det, slik at ingen blir lei seg/såret. Syns det er rart å bare komme innom sånn, men siden denne mannen gjør det ofte, så gjør jeg mine ting, av og til sover han på sofaen ute også lager han seg kaffe. Når jeg blir sliten, setter jeg meg på rommet mitt, så sender han meg sms dagen etter feks "takk for kaffen i går", da skriver jeg "bare hyggelig"(for å være høflig :-). Han har foreslått at jeg skal bake forskjellig, det har jeg gjort, også sier jeg "spis" når han kommer og gjør mine ting. Jeg liker han hvis jeg bare kan gjøre mine ting, hvis jeg må sitte der sammen han mens han spiser det er da jeg ikke lenger syns det er ok. Han er et av mine favorittmennesker, men selv da holder det med feks 15 min sånn spontant og uten forberedelse.

Skrevet

Hei!

Nei, det er ikke dannet å sette i gang med husarbeid mens man har gjester!

Skrevet

Tja.. jeg ville ikke selv støvsuget når jeg har besøk. Med mindre jeg hadde spurt først eller at vi hadde sølt så mye at vi måtte det. Jeg tror han følte seg litt til bry mest sannsynlig.

Hei!

jeg forstod ikke det med " eller at vi hadde sølt så mye" ?

Hm det er leit hvis han følte seg til bry :-( Han er et av mine favoritt mennesker. Dette fordi han spør om jeg kan bake eller lage det og det, jeg sender smilefjes og gjør det, når han kommer hit, får han det han har bedt om, mens jeg går på rommet mitt. Jeg syns liksom jeg har gjort nok når jeg har bakt feks pikekyss, men jeg liker han godt!

Skrevet

Nei, det er ikke dannet å sette i gang med husarbeid mens man har gjester!

Hei!

Hvis det er sånn, så liker jeg ikke gjester :-(

Skrevet

Hei!

Hvis det er sånn, så liker jeg ikke gjester :-(

"Hvis" det er sånn? 

Skrevet

Hei!

Hvis en av gjestene mister en polle potetgull ut i sofaen, må man jo ta frem støvsugeren!

Skrevet

Hei!

Hm det er leit hvis han følte seg til bry :-( Han er et av mine favoritt mennesker. Dette fordi han spør om jeg kan bake eller lage det og det, jeg sender smilefjes og gjør det, når han kommer hit, får han det han har bedt om, mens jeg går på rommet mitt. Jeg syns liksom jeg har gjort nok når jeg har bakt feks pikekyss, men jeg liker han godt!

Jeg mener hvis man søler noe på gulvet så man jo støvsuge eller noe lignende. Går du på rommet ditt? hm.. hadde ikke jeg gjort. Da virker det ikke som du er interessert i å være med han.

Skrevet

"Hvis" det er sånn? 

Hei!

Jeg skjønner ikke hvorfor du setter hvis i hermetegn?

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner ikke hvorfor du setter hvis i hermetegn?

Tror hun mener at "hvis" skrives egentlig som "vis" i den sammenhengen du skrev.

Så setningen blir " Vis det er sånn " og ikke "Hvis det er sånn".

Skrevet

Hvis en av gjestene mister en polle potetgull ut i sofaen, må man jo ta frem støvsugeren!

Hei!

Ok var det det du mente!

Vel jeg hadde mine planer, vi skal ha besøk og jeg:

Lager mat nå inni mellom at jeg skriver.

Støvsuger

Vasker badet 

og tørker litt støv i stuen.

Jeg klarte ikke da å bryte av mine egne planer. 

Jeg liker han, han er den beste gjesten jeg får, tenker jeg av og til, mest fordi han bare kommer innom og gjerne sover litt mens han er her :-) gjester som sover er jo det beste!

Jeg skal kun spise med gjestene til min mann, jeg har planer for kvelden :-) her på rommet mitt, jeg driver med et program, jeg liker det, leker meg med geometri på nettet. 

Skrevet

Tror hun mener at "hvis" skrives egentlig som "vis" i den sammenhengen du skrev.

Hei!

Ok, men da skjønner jeg enda mindre.

Jeg misliker å ikke forstå!

Det er forresten vennlig, snilt og hyggelig av deg å svare meg, jeg leser du for tiden har problemer, beklager at jeg ikke har så mye å svare deg, ditt anliggende er utenfor min kunnskap og erfaring.

Jeg tror du er et omtenksomt menneske. 

Skrevet

Hei!

Polle potetgull, hvor i Norge er du fra?  :lol:

Da jeg hørte noen fra Sarpsborg snakke om gummistøvler lo jeg, og da de snakket om seigmenn var det enda morsommere, noen ord får meg til å le :-)

Skrevet

Hei!

Polle potetgull, hvor i Norge er du fra? 

Det skulle selvfølgelig vært "bolle" da...

Da jeg hørte noen fra Sarpsborg snakke om gummistøvler lo jeg, og da de snakket om seigmenn var det enda morsommere, noen ord får meg til å le :-)

Javel  :mellow:

Skrevet (endret)

Jeg er så lykkelig hver eneste dag, og uansett om jeg er lei meg, så er jeg lykkelig.

Den eneste som forstår akkurat dette er min psykiater, hun sier at når man har hatt det vanskelig og får det bra, så blir man gjerne mer bevisst på selve følelsen: Lykke. Jeg tror det er noe i det.

Samtidig har jeg vært så lykkelig etter at jeg begynte på oxytocin at jeg iblant lurer på om det ikke er en sammenheng?

--

I dag får vi besøk, jeg gleder meg ikke, selv om gjestene skrev til meg nå at de gleder seg, så har jeg tenkt å sitte på rommet mitt, etter middagen) (jeg lager middag nå inni mellom)

Det var en gjest her nå også, og etter 15 min fikk jeg nok, og sa "jeg skal støvsuge", jeg støvsugde så mens gjesten var her, og mens han drakk kaffe (...) jeg kan ikke slutte å gjøre mine ting, når noen bare kommer innom

(...) jeg gjør mine ting og sier feks at "Bare lag deg kaffe" og kanskje "er du sulten, så er det mat i kjøleskapet".

Er det greit å støvsuge når man får besøk?

Hvor lenge må man sitte å vente på å gjøre sine ting? Jeg ventet ca 15 min.

Er det ok at man ber gjester legge seg litt, jeg sa det til et menneske at "kanskje du skal hvile litt på sofaen". Han gjorde det og sovnet, og det var et lett besøk :-) (lurt av meg :-)

Så bra at du kjenner på lykkefølelsen, det er en god følelse! Jeg gjetter at den etterhvert vil komme og gå, men det er fullt mulig å kjenne seg fornøyd også når man ikke bobler av lykke. Godt det også :)

Ad besøk:

Mens jeg studerte var det ikke uvanlig å slenge seg på sofaen til hverandre, ta en lur mens den andre dusjet eller ligge i sofaen å skravle. Jeg sendte skjelden (aldri?) noen på dør den gang heller.

Etter jeg ble voksen er det ikke like vanlig ta en blund eller lignende hos venner, og det er vanlig å konsentrere seg om besøkene man får. Jeg skulle hatt et svært trangt skjema fram til gjestene kom om jeg begynte å støvsuge mens jeg hadde besøk, og det er kun overnattingsgjester som får beskjed om å fikse kaffe og mat selv. De andre tilbyr jeg drikke og sitter og skravler litt med dem, evt tar dem med i samme rom som jeg jobber i. Dette formidler jeg ala "jeg får middagsgjester om xx timer, og må begynne så smått på maten. Kan du bli med på kjøkkenet mens jeg begynner?". Støvsuging ville jeg prioritert ned om tidsskjemaet sprakk, men der tror jeg kanskje du og jeg er litt ulike... :P

Det er ikke så vanlig å be gjestene ta en dupp på sofaen, selv om jeg skjønner at det ble et lett besøk for deg. Jeg ville blitt svært overrasket om en av mine venninner hadde bedt meg om det samme når jeg kom på besøk :)

Hva sier mannen din til at du trekker deg tilbake til rommet etter at gjestene har kommet forresten? Kanskje du skal prøve å være litt tilstede nå som du er i en så fin periode og står på stand og greier? ;)

Ha en fin fest!

Endret av Kayia
Skrevet

Nei, poenget er ikke at "hvis" er det slik, det er ikke noe spørsmål om det, det er faktisk bare slik det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...