Gå til innhold

Lykkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker han, han er den beste gjesten jeg får, tenker jeg av og til, mest fordi han bare kommer innom og gjerne sover litt mens han er her :-) gjester som sover er jo det beste!

Du har spesielle gjester da, mine gjester pleier da vitterlig alrdi å sove på sofaen under besøket.

Skrevet

Så bra at du kjenner på lykkefølelsen, det er en god følelse! Jeg gjetter at den etterhvert vil komme og gå, men det er fullt mulig å kjenne seg fornøyd også når man ikke bobler av lykke. Godt det også :)

Ad besøk:

Mens jeg studerte var det ikke uvanlig å slenge seg på sofaen til hverandre, ta en lur mens den andre dusjet eller ligge i sofaen å skravle. Jeg sendte skjelden (aldri?) noen på dør den gang heller.

Etter jeg ble voksen er det ikke like vanlig ta en blund eller lignende hos venner, og det er vanlig å konsentrere seg om besøkene man får. Jeg skulle hatt et svært trangt skjema fram til gjestene kom om jeg begynte å støvsuge mens jeg hadde besøk, og det er kun overnattingsgjester som får beskjed om å fikse kaffe og mat selv. De andre tilbyr jeg drikke og sitter og skravler litt med dem, evt tar dem med i samme rom som jeg jobber i. Dette formidler jeg ala "jeg får middagsgjester om xx timer, og må begynne så smått på maten. Kan du bli med på kjøkkenet mens jeg begynner?". Støvsuging ville jeg prioritert ned om tidsskjemaet sprakk, men der tror jeg kanskje du og jeg er litt ulike... :P

Det er ikke så vanlig å be gjestene ta en dupp på sofaen, selv om jeg skjønner at det ble et lett besøk for deg. Jeg ville blitt svært overrasket om en av mine venninner hadde bedt meg om det samme når jeg kom på besøk :)

Hva sier mannen din til at du trekker deg tilbake til rommet etter at gjestene har kommet forresten? Kanskje du skal prøve å være litt tilstede nå som du er i en så fin periode og står på stand og greier? ;)

Ha en fin fest!

Hei!

Tusen takk for et godt og begrunnet og forståelig svar!

Jeg tar dine ord til etterretning.

Når det gjelder vennene til min mann, så er de kjempefornøyd for at jeg er her litt, men fordi de vet jeg har asperger, så sier min mann forståelsen er der for at du vil trekke det tilbake.

De er veldig snille og "lette" venner å ha på besøk, fordi de både liker meg, jeg liker dem, og jeg bidrar på andre måter, feks gjøre det hyggelig for dem, men selv trekker jeg meg tilbake, min mann sier det er helt i orden!

På nyttårsaften ble jeg sittende til over midnatt, mest fordi jeg begynte å vise en hundebok, og fordi de liker meg veldig godt, de syns det er så gøy å komme til oss, både annerledes og mer meningsfyldt.

Dette har min mann formidlet. De er vanlige mennesker, men jeg morer dem selv når jeg ikke er tilstedet. De syns jeg har flere gode kvaliteter, særlig at jeg er så ærlig morer dem.

Ikke så lett å forstå, men det er noe som ikke så lett lar seg forklare.

Jeg skal svare deg mer om litt, MÅ fortsette på middagen! :)

Takk for ditt svar!

Skrevet

Jeg skal svare deg mer om litt, MÅ fortsette på middagen! :)

Takk for ditt svar!

Gå til maten du - skulle bare mangle :)

En siste kommentar: Jeg er overhodet ikke overrasket over at de syns det er hyggelig å være gjest hos dere! Etter dine beskrivelser av borddekking, meny og annen oppdisking her inne gjetter jeg at det er lett å føle seg beæret som gjest hos dere :)

Fint også at dere har snakket om dette rundt tilbaketrekking. Det høres ut som dere har kommet fram til en flott løsning som passer fint hos dere.

Igjen - lykke til :)

Skrevet

Gå til maten du - skulle bare mangle :)

En siste kommentar: Jeg er overhodet ikke overrasket over at de syns det er hyggelig å være gjest hos dere! Etter dine beskrivelser av borddekking, meny og annen oppdisking her inne gjetter jeg at det er lett å føle seg beæret som gjest hos dere :)

Fint også at dere har snakket om dette rundt tilbaketrekking. Det høres ut som dere har kommet fram til en flott løsning som passer fint hos dere.

Igjen - lykke til :)

Hei!

Takk :-)

Men siden min mann er så forståelsesfull lar dette seg lettere løse.

Han avstod fra en jobb der min mangel på smaltalk gjorde det umulig for han å ta jobben, han er ikke lei seg, som han sier "livet ble ikke som jeg ventet, men jeg har et godt liv"..

Ja jeg vil at andre skal kjenne seg glade, bli mette og føle seg godt imottatt, det er det jeg kan bidra med, praten må andre ta seg av. Takk for svar og forståelse :-)

Jeg har mer besøk enn noen gang , og jeg sier ofte ja kun av kjærlighet til min mann, som jeg ikke er flink nok til å vise ellers, da jeg ikke liker kroppskontakt :-( 

Jeg elsker han og jeg håper han forstår det når han er gammel, at jeg elsker han, om enn på min egen måte.

Skrevet

Hei!

Hvis det er sånn, så liker jeg ikke gjester :-(

Stakk han bare innom uanmeldt? Jeg synes ikke man har grunn til å ta det ille opp at noen må fortsette med sitt hvis man bare tropper opp uten å varsle det på forhånd. Han fikk jo kaffe og en liten prat:)

Skrevet

Stakk han bare innom uanmeldt? Jeg synes ikke man har grunn til å ta det ille opp at noen må fortsette med sitt hvis man bare tropper opp uten å varsle det på forhånd. Han fikk jo kaffe og en liten prat:)

Hei!

Ja ikke bare stakk han innom,...han stikker innom hver dag!

Derfor gjør jeg mitt og han sover ofte.  Når jeg sitter på forelesning spør han om jeg er hjemme og da svarer jeg nei og likevel når jeg kommer hjem, er han her, for han finner alltid en åpning i huset.

Skrevet

Hei!

Derfor gjør jeg mitt og han sover ofte.  Når jeg sitter på forelesning spør han om jeg er hjemme og da svarer jeg nei og likevel når jeg kommer hjem, er han her, for han finner alltid en åpning i huset.

Aha, en meget husvarm gjest, altså. Da har du enda mindre grunn til å ha dårlig samvittighet. Han føler seg jo som hjemme, så da kan du fint drive med ditt.

Skrevet

Aha, en meget husvarm gjest, altså. Da har du enda mindre grunn til å ha dårlig samvittighet. Han føler seg jo som hjemme, så da kan du fint drive med ditt.

Hei!

Ja han stikker ofte innom. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg sitter ofte på rommet mitt.

I går så vi film sammen, etter filmen la jeg meg til å sove, på morgenen var han borte.

Jeg liker han veldig godt fordi han kommer og går og uten problemer.

En dag skrev han at han var inne hos meg, jeg lurte på hvordan, og han skrev kjellerdøren var ulåst, jeg skrev da " supert, spis og sov og vær glad" Da jeg kom hjem sov han, som om han hadde fulgt det jeg skrev på sms.

Jeg var på forelesning da han skrev første sms, han hjelper meg mye, med det ene og det andre, han er ingeniør, om han hadde vært singel, dvs ledig og ikke hatt kjæreste hadde jeg følt meg tiltrukket.

Siden han er opptatt holder jeg avstand, han er pen og jeg liker han, jeg skal i hans bryllup og jeg ønsker det beste for han, han er en fin mann.

Skrevet

Hei!

OK, det skulle du fortalt tidligere, da blir det jo litt annerledes...

Skrevet

OK, det skulle du fortalt tidligere, da blir det jo litt annerledes...

Hei!

Ok hvorfor blir det annerledes?

Nå har jeg vennene på besøk, jeg sitter for meg selv og det beste : 4 hunder løper løs i hagen, min prøver seg på alle tre :-) Jeg liker hundene :-)

Skrevet (endret)

Hei!

Ja han stikker ofte innom. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg sitter ofte på rommet mitt.

I går så vi film sammen, etter filmen la jeg meg til å sove, på morgenen var han borte.

Jeg liker han veldig godt fordi han kommer og går og uten problemer.

En dag skrev han at han var inne hos meg, jeg lurte på hvordan, og han skrev kjellerdøren var ulåst, jeg skrev da " supert, spis og sov og vær glad" Da jeg kom hjem sov han, som om han hadde fulgt det jeg skrev på sms.

Jeg var på forelesning da han skrev første sms, han hjelper meg mye, med det ene og det andre, han er ingeniør, om han hadde vært singel, dvs ledig og ikke hatt kjæreste hadde jeg følt meg tiltrukket.

Siden han er opptatt holder jeg avstand, han er pen og jeg liker han, jeg skal i hans bryllup og jeg ønsker det beste for han, han er en fin mann.

Oi, det var en husvarm kar ja, dette endrer også min oppfatning av hvor imøtekommende du trenger å være. Når denne karen kommer syns heller ikke jeg at du trenger å stå på pinne - han oppfører seg jo nesten som han er en del av husstanden?

Sånn kunne jeg ikke hatt det jeg Madeleinemie. Jeg ville ikke likt å ha besøk av samme person hver eneste dag, jeg ville faktisk ikke likt å ha besøk hver dag engang... Jeg trenger å slappe av hjemme innimellom, og liker at vi er kun oss i familien på kveldene innimellom også. Vi er alle mye på farten og trenger å være litt sammen. 

I tillegg ville jeg mislikt - faktisk ikke akseptert - at en person utenfor husstanden tok seg uanmeldt og ubedt inn i huset vårt. I min verden er dét innbrudd, og grovt brudd på privatlivets fred. Hm, vi er sannelig ulike vi mennesker :)

Endret av Kayia
Skrevet

Hei!

Ok hvorfor blir det annerledes?

Det burde være åpenlyst...  :unsure: 

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Jeg er så lykkelig hver eneste dag, og uansett om jeg er lei meg, så er jeg lykkelig.

Den eneste som forstår akkurat dette er min psykiater, hun sier at når man har hatt det vanskelig og får det bra, så blir man gjerne mer bevisst på selve følelsen: Lykke.

Jeg tror det er noe i det.

Samtidig har jeg vært så lykkelig etter at jeg begynte på oxytocin at jeg iblant lurer på om det ikke er en sammenheng?

Siden jeg hver dag har det så bra, uansett min medfødte slitenhet, tidvise vansker og at jeg fremdeles strever sosialt, dvs mer at jeg blir sliten, og tenker, "hva gjør jeg her?" når jeg har det bedre alene, på rommet mitt osv..(i dag får vi besøk, jeg gleder meg ikke, selv om gjestene skrev til meg nå at de gleder seg, så har jeg tenkt å sitte på rommet mitt, etter middagen) (jeg lager middag nå inni mellom)

Det var en gjest her nå også, og etter 15 min fikk jeg nok, og sa "jeg skal støvsuge", jeg støvsugde så mens gjesten var her, og mens han drakk kaffe, jeg støvsugde fordi jeg hadde planlagt å gjøre det. Når jeg var ferdig gikk han :-)

Jeg sa han kunne komme senere en gang. Jeg liker han, men jeg kan ikke slutte å gjøre mine ting, når noen bare kommer innom, jeg håper det er noe som er greit for de fleste. Ja at han forstod hvorfor jeg måtte støvsuge.

Jeg sa i fra om at vi får gjester, og jeg inviterte også han. Jeg tenkte når det først kommer mennesker hit, så kan det jo være en til. 

Er det greit å støvsuge når man får besøk?

Hvor lenge må man sitte å vente på å gjøre sine ting?

Jeg ventet ca 15 min.

Er det ok at man ber gjester legge seg litt, jeg sa det til et menneske at "kanskje du skal hvile litt på sofaen". Han gjorde det og sovnet, og det var et lett besøk :-) (lurt av meg :-)

Er min mann hjemme går det med besøk fint, da ordner jeg det praktiske og småpraten tar han seg av :-) Jeg blir fort rastløs, når jeg egentlig har helt andre planer og det bare står et menneske på kjøkkenet, sånn er det blitt for tiden.

Da gjør jeg mine ting og sier feks at "Bare lag deg kaffe" og kanskje "er du sulten, så er det mat i kjøleskapet".

Egentlig skulle jeg ikke skrive om dette, jeg skulle bare dele min glede over hvor glad jeg er. Jeg tenkte hva kan jeg gjøre når jeg er så glad i dag? Det eneste jeg kom på var å kjøre til teknisk museum etter forelesning å kjøpe noe morsomt til min psykiater. Så skrev jeg mail om at jeg har med noe fint på neste time, og at hun kan glede seg.  Jeg har ikke time før 18 september og derfor måtte jeg dele denne gleden med noen. Jeg kjøpte newtons vugge til min psykiater også, hun liker sånne ting, også kjøpte jeg ringer som snurrer rundt og rundt til meg selv :-) den går på batteri, og den er i gang nå :-) og jeg skal filme det og sende det til min psykiater. Hvis hun liker skal hun få en sånn som snurrer rundt, til jul.

Sammen med fuglehusene jeg snekrer.

Jeg blir glad av å lese innleggene dine jeg :-) Du får meg ofte til å trekke på smilebåndet. Det er mye humor i innleggene dine. Litt usikker på om du forstår det selv, men det virker bevisst :-)

Skrevet

Jeg blir glad av å lese innleggene dine jeg :-) Du får meg ofte til å trekke på smilebåndet. Det er mye humor i innleggene dine. Litt usikker på om du forstår det selv, men det virker bevisst :-)

Hei!

Nei jeg mener ikke være morsom , men jeg morer flere andre, mest i RL., men en venn skrev på mail til meg at hun hylgriner av mine mail, hun mener at hun syns de er morsomme, hun leser de derfor for sine venner, som også ler. Jeg ble på det tidspunktet hun sa det tenksom, dette fordi det var for meg alvorlige ting jeg spurte om, hun var på en måte min første venn etter barndomsvennen. Og om ikke det var nok sa hun flere ganger til meg at jeg burde bli stand-up komiker, da ble jeg faktisk lei meg, dette fordi jeg misliker å stå på scener og jeg tok hun bokstavelig, jeg tror hun tullet med meg og jeg tok det på alvor.

For bare en uke siden sa et menneske til meg "Vet du hvor morsom du er?" jeg svarte "Nei det vet jeg ikke", menneske/vennen sa noe mer, men det hørte jeg ikke fordi jeg begynte å tenke på hva jeg nå hadde sagt som var morsomt?

Men jeg har mye humor, jeg ser feks på humorprogrammer, men jeg liker nesten ingen komedier.

Min psykiater syns ikke jeg er morsom i mailene, mine, så det er nok ulikt hva man oppfatter som humor :-) Jeg blir imidlertid ikke lei meg for at andre syns jeg sier noe morsomt, men fint hvis de forklarer meg hva og hvorfor. Noen har forklart ting her inne, det er fint :-) 

Hos tannlegen var jeg også morsom og helt uten å mene det, jeg svarte bare på hans spørsmål.

Men jeg tror han syns jeg var morsom fordi han var trygg i seg selv, et annet menneske ville kanskje ikke likt det, det handlet om ærlighet :-) En ting er rart, det handler om noe annet, sist hos min psykiater sa jeg " du er veldig pen i dag" så svarte hun "Hva sa du?", også sa jeg det igjen" du er veldig pen i dag"(jeg lukket øynene når jeg sa det for det begynte å kile på innsiden av kinnene). Da sa hun " Å takk du er selv veldig vakker". Jeg syns det er rart at vi tenkte på det samme, jeg tenkte så vakker om min psykiater og hun tenkte det samme om meg. Det har hendt før at vi har tenkt på det samme, feks en dag stod hun i en bokhandel å vurderte å kjøpe to bøker, til sin overraskelse fikk hun disse neste time av meg, da skrev hun på sms til meg "så rart, så rart, vet du jeg holdt disse bøkene i hendene i bokhandelen".

Men det hender jeg kan mene å være morsom, men som regel er jeg kun den eneste som morer meg.

Det merker jeg fordi jeg er den eneste som ler. Men hyggelig du blir glad :-)

En glede delt er dobbelt glede :-)

Jeg skal forresten tenke meg bedre om, jeg vil gjerne at det skal være sånn at jeg mener å være morsom...kanskje er jeg det bare ikke bevisst? Siden så mange også av våre venner syns jeg er morsom. Men saken er også at boken "den merkelige hendelsen med hunden den natten" syns andre mennesker er morsom, men ikke jeg, jeg leste den med alvor. Jeg er overrasket over at andre finner den morsom og ler? Det sa jeg også til tannlegen.  Jeg skal tenke på det noen dager også svare deg. Jeg skal spørre min mann også, men jeg vet jeg har nokså egen humor om ting. Min psykiater kan jeg også spørre, men jeg har spurt og hun svarte "Nei jeg ler aldri av dine mail", det var viktig for meg å vite dette, for jeg skrev jo om alvorlige temaer, og denne vennen som lo og leste mailene mine for sin familie og sine venner overrasket meg.

Men lykkelig det er jeg, men det er jo humor i å være lykkelig tror jeg.

Kanskje det er sånn det er, at når man er så lykkelig som meg så kommer det ut som humor?

Jeg vet ikke, men på flere timer så sitter jeg og smiler, og jeg ler litt også, og sist gang måtte min psykiater notere. Hun gjør ikke alltid det, mer sjeldent, hun har veldig god hukommelse, husker ting jeg har sagt som jeg selv har glemt? Jeg har noen ganger blitt forbauset også sier hun "Nei du sa akkurat det", da sier "Javel". Jeg har sagt til min psykiater at hun høres veldig bestemt ut noen ganger, da beklaget hun og sa det er fint jeg sier i fra, for jeg må bare be om en bedre refleksjon over ting når jeg trenger det.

Jeg er våken i natt, hadde gjester og sov nesten hele kvelden, min mann viste ikke at jeg sov, han trodde jeg drev med noe på rommet mitt, men jeg sov. Jeg liker ikke når det blir sånn forskyvninger av døgnrytme, jeg pleier legge meg ca kl 23.00 og stå opp kl 06.00 for tiden, Jeg våkner ofte kl 05.30, av og til kl 04.00, men da ligger jeg i sengen og tenker ferdig på en sak. Jeg tror jeg skal gå å ta circadin nå.

Skrevet

Herlig at du føler deg lykkelig, glad og fornøyd :)

Det er ikke alltid jeg føler det passer å få uanmeldte gjester på besøk heller, for da må jeg kanskje droppe de planene jeg egentlig hadde. Uansett vet jeg at jeg blir fornøyd med besøket bare jeg greier å sette meg ned og nyte uten å tenke på hva jeg egentlig skulle ha gjort ;)

Når du får besøk, så bør du ikke ta fram støvsugeren for å gjøre vanlig husarbeid. Det virker merkelig for andre.

Den eneste som kan finne på å legge seg på sofaen og sovne hos meg, er faren min ;) Det er ikke rart så lenge det er pappa, men hvis andre hadde gjort det så ville jeg nok trodd de var litt sprø :P

Skrevet

Det er ikke alltid jeg føler det passer å få uanmeldte gjester på besøk heller, for da må jeg kanskje droppe de planene jeg egentlig hadde. Uansett vet jeg at jeg blir fornøyd med besøket bare jeg greier å sette meg ned og nyte uten å tenke på hva jeg egentlig skulle ha gjort ;)

Når du får besøk, så bør du ikke ta fram støvsugeren for å gjøre vanlig husarbeid. Det virker merkelig for andre.

Den eneste som kan finne på å legge seg på sofaen og sovne hos meg, er faren min ;) Det er ikke rart så lenge det er pappa, men hvis andre hadde gjort det så ville jeg nok trodd de var litt sprø :P

Hei!

Ok.

Forresten har jeg ikke fått forklart at dette er en spesiell gjest, det er mer som en sønn :-)

Og derfor er det ikke slike gjester man inviterer, han bare er inni huset plutselig.

Siden jeg har rommet mitt, er det ikke alltid jeg merker at han er her, før han sender sms, "takk for meg", av og til merker jeg ikke at det ligger noen i sofaen ute heller :-)

Tror det er viktig informasjon også. Men jeg kan gjøre mine ting når andre gjester er her også, men da er det nok fordi jeg vet at de syns det er ok.

:-)

Skrevet

Forresten har jeg ikke fått forklart at dette er en spesiell gjest, det er mer som en sønn :-)

Og derfor er det ikke slike gjester man inviterer, han bare er inni huset plutselig.

Har denne gjesten også asberger syndrom? 

Skrevet

Har denne gjesten også asberger syndrom? 

Hei!

Nei :-)

Men han liker de korte svarene mine :-) ? Har han formidlet videre, det morer han. Feks "god fiskesuppe" sa han en dag, jeg snudde meg og tenkte litt og sa "OK", sånt morer han, og ikke vet jeg hvorfor. Jeg liker at jeg får være i fred, at jeg ofte ikke vet at han er her,, for jeg er jo inne på rommet mitt ofte, og da er det hyggelig å tenke på at "jeg har hatt besøk og det helt uten å merke det:-)" Da er det skikkelig enkelt og hyggelig og det gir meg en god følelse. Men jeg tror vi på en måte passer sammen, han har vist problemer selv med at han er så direkte, hans kone sier han aldri forstår noe som ikke tydelig er uttrykt med ord, så derfor selv om han ikke har asperger så er vi ganske like. 

Vi snakket om brullupskjoler en dag, jeg sa da "en hvit kjole er en hvit kjole", han lo og sa "ja du tenker sånn du også", jeg svarte, "mer eller mindre, jeg ser forskjeller men aldri om jeg ville kjøpt blader og orket å bruke ukevis på å finne en bryllupskjole. Jeg vil helst at noen finner en kjole til meg, sånn at det går ganske fort. Her inne fant jo Sør min kjole :-) men han er blitt borte? hvorfor det?

Det kom jeg på nå.

Denne mannen er i full jobb, heldigvis, men han stikker gjerne innom etter jobb, og da er jeg enten her eller på rommet mitt og han forstyrrer meg ikke. Han sovner ofte, og da blir jeg glad, for en gjest som sover er det enkleste. Jeg baker også kaker av og til, og han liker å spise dem, en gjest som spiser er også okey. Samt spiser han maten jeg lager og han liker maten godt.

Nå lager jeg thaisuppe med kylling, kokos, limegress, koriander og thaichilli , den lukter godt, men ser ekkel ut. 

Den er for hvit? og jeg syns den burde være mer rødlig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den?

Skrevet

Foreldrene mine kan også sovne i sofaen hos oss ( i alle fall mamma) - og jeg kan sovne på sofaen hos henne :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...