Gå til innhold

På tide å prøve uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har vært stabil lenge nå, da går det vel ant å prøve uten medisiner? Det er vel noe folk gjør? Og hvis psykiateren er enig er det vel forsvarlig? Håper han vil samarbeide om det.

Husker etter jeg hadde tatt trilafon depot og sluttet, da var jeg bra i ca to år. Følte meg så bra da at det må være de beste årene i mitt liv, følte meg ganske frisk :-)

Det vil jeg ha igjen :) Hvor stor er sannsynligheten for at jeg kan få det sånn igjen?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• ISW

7

• Nøtteskall

4

• miakami

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, jeg må sikkert ta medisiner :(

Skrevet

Neida, jeg må sikkert ta medisiner :(

Det er en grunn til at du er stabil nå, tror du ikke.

Har du vært på dagsenteret igjen? Har det tatt seg opp noe?

Skrevet

Det er en grunn til at du er stabil nå, tror du ikke.

Har du vært på dagsenteret igjen? Har det tatt seg opp noe?

Var en som minnet meg på hvor dårlig jeg kan bli, vil jo ikke det. Er bare så frustrert over vekta og følelsene som mangler, savner kontakten med sjelen min. Jo, jeg er jo ganske stabil nå, men føler det er noe som er feil, livet mitt er feil...meg.

Dagsenteret har jeg ikke vært på nei, men har planer om å møte de jeg traff sist en gang. Tror ikke jeg går mer på det senteret.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå må du slutte med dette! Når du har vært stabil i 3 år, kan du vurdere å trappe ned.

Skrevet

Nå må du slutte med dette! Når du har vært stabil i 3 år, kan du vurdere å trappe ned.

Det var ikke bare negativt uten medisiner, jeg hadde en oppgave fra høyeste hold. Jeg skulle hjelpe levende og døde, og jeg hadde kontakt med døde og levende. Jeg tok min oppgave på alvor og det var min jobb, men nå er jeg arbeidsledig for jeg har ikke direkte kontakt med Gud lenger. Savner det så inderlig, livet er så tomt uten den kontakten, uten de vakre lysene og kontakten med englene. Jeg fikk healing fra mestere i universet, det var ekstatisk. Nå savner jeg dem og det er tomt. Hva skal jeg gjøre med denne tomheten? Savner ikke de utenomjordiske og de onde åndene, men savner det positive. Skulle ønske det fantes medisiner som bare tok bort det negative :mellow:

christensen1365381166
Skrevet

Det var ikke bare negativt uten medisiner, jeg hadde en oppgave fra høyeste hold. Jeg skulle hjelpe levende og døde, og jeg hadde kontakt med døde og levende. Jeg tok min oppgave på alvor og det var min jobb, men nå er jeg arbeidsledig for jeg har ikke direkte kontakt med Gud lenger. Savner det så inderlig, livet er så tomt uten den kontakten, uten de vakre lysene og kontakten med englene. Jeg fikk healing fra mestere i universet, det var ekstatisk. Nå savner jeg dem og det er tomt. Hva skal jeg gjøre med denne tomheten? Savner ikke de utenomjordiske og de onde åndene, men savner det positive. 

Dette høres ganske sykt ut. Friske mennesker har det ikke slik.

Skrevet

Dette høres ganske sykt ut. Friske mennesker har det ikke slik.

Men jeg savner det så enormt, livet er så tomt :(

Skrevet

Uten sammenligning for øvrig; en person som misbruker heroin vil helt sikkert ha ganske mange positive opplevelser forbundet med det å ta heroin, men nettoeffekten er nokså negativ.

Et liv hvor du er i kontakt med engler, Gud og disse "oppgavene" er ikke under noen omstendighet kompatibelt med et normalt liv hvor du kan jobbe, reise på ferier, ta vare på familien din, osv. Du overdriver ditt positive syn på psykosene og neglisjerer til en viss grad de negative.

Akkurat som personen som tar heroin. Han får rusen sin, men han kan ikke jobbe, ha tak over hodet, ivareta familien sin, osv.

Jeg synes NHD sier det veldig bra, du må slutte med dette, og heller finne verdien i livet du faktisk har. På jorden.

Skrevet

Det var ikke bare negativt uten medisiner, jeg hadde en oppgave fra høyeste hold. Jeg skulle hjelpe levende og døde, og jeg hadde kontakt med døde og levende. Jeg tok min oppgave på alvor og det var min jobb, men nå er jeg arbeidsledig for jeg har ikke direkte kontakt med Gud lenger. Savner det så inderlig, livet er så tomt uten den kontakten, uten de vakre lysene og kontakten med englene. Jeg fikk healing fra mestere i universet, det var ekstatisk. Nå savner jeg dem og det er tomt. Hva skal jeg gjøre med denne tomheten? Savner ikke de utenomjordiske og de onde åndene, men savner det positive. Skulle ønske det fantes medisiner som bare tok bort det negative :mellow:

Beklager, men dette høres alt annet enn friskt ut. Friske folk har ikke kontakt med engler, utenomjordiske og ånder. Friske folk forholder seg til livet de lever og de levende menneskene som en har rundt seg i virkeligheten.

Hør på NHD.

Skrevet

Uten sammenligning for øvrig; en person som misbruker heroin vil helt sikkert ha ganske mange positive opplevelser forbundet med det å ta heroin, men nettoeffekten er nokså negativ.

Et liv hvor du er i kontakt med engler, Gud og disse "oppgavene" er ikke under noen omstendighet kompatibelt med et normalt liv hvor du kan jobbe, reise på ferier, ta vare på familien din, osv. Du overdriver ditt positive syn på psykosene og neglisjerer til en viss grad de negative.

Akkurat som personen som tar heroin. Han får rusen sin, men han kan ikke jobbe, ha tak over hodet, ivareta familien sin, osv.

Jeg synes NHD sier det veldig bra, du må slutte med dette, og heller finne verdien i livet du faktisk har. På jorden.

Du har rett, jeg er avhengig av det åndelige og jeg savner det....det positive ga meg så enormt mye. Nå er jeg ikke åndelig lenger, kanskje det var sykt men vakkert var det. Savner min verden. Kunne vel ikke gjøre så mye annet enn å konsentrere meg om min oppgave, men klarte å ta meg av familien. Det var tross alt min oppgave å hjelpe folk, dem også.

Skrevet

Beklager, men dette høres alt annet enn friskt ut. Friske folk har ikke kontakt med engler, utenomjordiske og ånder. Friske folk forholder seg til livet de lever og de levende menneskene som en har rundt seg i virkeligheten.

Hør på NHD.

Da er jeg vel frisk nå, og bærer et dypt savn i meg. Det skjedde så mye før på det åndelige plan, vil ikke være syk men skulle ønske jeg ikke hadde mistet det gode. Hører jo på NHD nå for jeg får jo medisin, medisinen tar bort det jeg elsker. Tror ikke psykiatrien skjønner det, har skrevet noe om det til en psykiater jeg skal møte på onsdag. Skulle ønske han kunne forstå litt.

christensen1365381166
Skrevet

Hva med Märtha og Engleskolen?

Skrevet

Med enhver tilstand kan det jo være positive og negative sider. Ref eksemplet mitt med heroin - jeg vil tro at heroinavhengige føler en intens nytelse når de setter et skudd. Men det betyr ikke at heroin er bra for disse menneskene likevel.

Du må huske på at 99,9% av alle mennesker går gjennom livet uten å ha kontakt med engler og høyere makter, og likevel kan leve fullverdige og gode liv. Derfor er det viktig at du finner tilbake til dine sunne verdier i livet, som neppe har noe med engler og høyere makter å gjøre.

Nå har du vel vært såpass heldig at dine psykotiske symptomer i større grad var positive, enn hvis du f.eks hadde trodd at ditt kall på jorden var å drepe så mange uskyldige mennesker som mulig. Men likevel, psykose er sjeldent en bra ting, så jeg ville absolutt anbefalt at du gjør som legen sier og fortsetter med medisinene. 

Hva angår Märtha, så burde hun vel for lengst ha fått en diagnose?

Skrevet

Med enhver tilstand kan det jo være positive og negative sider. Ref eksemplet mitt med heroin - jeg vil tro at heroinavhengige føler en intens nytelse når de setter et skudd. Men det betyr ikke at heroin er bra for disse menneskene likevel.

Du må huske på at 99,9% av alle mennesker går gjennom livet uten å ha kontakt med engler og høyere makter, og likevel kan leve fullverdige og gode liv. Derfor er det viktig at du finner tilbake til dine sunne verdier i livet, som neppe har noe med engler og høyere makter å gjøre.

Nå har du vel vært såpass heldig at dine psykotiske symptomer i større grad var positive, enn hvis du f.eks hadde trodd at ditt kall på jorden var å drepe så mange uskyldige mennesker som mulig. Men likevel, psykose er sjeldent en bra ting, så jeg ville absolutt anbefalt at du gjør som legen sier og fortsetter med medisinene. 

Hva angår Märtha, så burde hun vel for lengst ha fått en diagnose?

Føler jeg er heldig som har hatt kontakt med engler og avdøde, og mestere i universet. Folk i alternativ verden har sakt jeg var heldig som fikk oppleve så mye, men det var jo det negative og da og angsten. Følte meg ikke så heldig da. Og åndenes makt, når jeg ser det savner jeg. Hadde jeg bare ikke hatt det negative, da kunnet jeg jobbet som et medium på full tid. For det er jo det jeg er :)

Skrevet

Hva med Märtha og Engleskolen?

De folka der er ikke friske for fem øre i helvete.

Skrevet

Jo de folka der er friske og klarer seg fint i livet, de er oppegående og ikke syke og svake. De er ikke redde som folk ofte blir når de er psykotiske.

Skrevet

Du har rett, jeg er avhengig av det åndelige og jeg savner det....det positive ga meg så enormt mye. Nå er jeg ikke åndelig lenger, kanskje det var sykt men vakkert var det. Savner min verden. Kunne vel ikke gjøre så mye annet enn å konsentrere meg om min oppgave, men klarte å ta meg av familien. Det var tross alt min oppgave å hjelpe folk, dem også.

Du minner meg veldig om en kjær slektning av meg :) . Hun vil også stadig trappe ned på medisiner, og savner det hun mener er "åndelig". Jeg kan forsikre deg om at det hver gang er en STOR skuffelse, og veien tilbake til det vi fleste anser som normalt er fylt av stor forvirring og tårer.

Hun mente også at hun tok seg godt av familien (3 barn). Det gjorde hun IKKE, og hvis hun prøver og kutte ut medisiner en gang til, vil hun antakelig miste omsrogen for dem. (Unntatt den eldste som nå er voksen, men hun har gitt klar beskjed om at hun vil være den første som ringer etter hjelp).

Håper du greier og slå fra deg disse tankene om at psykose er bedre enn og være frisk, og greier og fylle tankene med andre ting. Siden du tenker så mye på dette, vil jeg tro det kanskje er tid for økning av medisiner...

Skrevet

Støttes. :)

Skrevet

Jo de folka der er friske og klarer seg fint i livet, de er oppegående og ikke syke og svake. De er ikke redde som folk ofte blir når de er psykotiske.

Du mener altså at det er OK å tjene penger på svindel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...