Gå til innhold

På tide å prøve uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dagen du blir et medium slutter jeg å svare deg her på DOL.

Når jeg har drevet med økonomisk rådgiving har jeg sett så mange triste skjebner, folk som blir økonomisk ruinert, fordi de har brukt titusenvis av kroner på slike kyniske svindlere. Mange liv har gått tapt fordi man tyr til alternativ medisin (healing, mv) i stedet for å velge medisin man blir frisk av.

Denne bransjen er så gjennområtten og jævlig at jeg ønsker den til et visst hett sted.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• ISW

7

• Nøtteskall

4

• miakami

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du minner meg veldig om en kjær slektning av meg :) . Hun vil også stadig trappe ned på medisiner, og savner det hun mener er "åndelig". Jeg kan forsikre deg om at det hver gang er en STOR skuffelse, og veien tilbake til det vi fleste anser som normalt er fylt av stor forvirring og tårer.

Hun mente også at hun tok seg godt av familien (3 barn). Det gjorde hun IKKE, og hvis hun prøver og kutte ut medisiner en gang til, vil hun antakelig miste omsrogen for dem. (Unntatt den eldste som nå er voksen, men hun har gitt klar beskjed om at hun vil være den første som ringer etter hjelp).

Håper du greier og slå fra deg disse tankene om at psykose er bedre enn og være frisk, og greier og fylle tankene med andre ting. Siden du tenker så mye på dette, vil jeg tro det kanskje er tid for økning av medisiner...

Øking av medisiner? Nei takk, vil ha lavest mulig dose i alle fall. Da hadde nok din slektning forstått meg bedre, det er vi som vet hvordan vi har det best. Og "vanlige" mennesker vet ikke hva de går glipp av.

Skrevet

Du mener altså at det er OK å tjene penger på svindel?

Jeg tror ikke det er svindel. Om jeg hadde kontakt med avdøde var det ekte, jeg kunne brukt det til noe hvis jeg ikke ble syk av det. Jeg har kjent det selv på kropp og sjel, både gode og onde energier.

Skrevet

Den dagen du blir et medium slutter jeg å svare deg her på DOL.

Når jeg har drevet med økonomisk rådgiving har jeg sett så mange triste skjebner, folk som blir økonomisk ruinert, fordi de har brukt titusenvis av kroner på slike kyniske svindlere. Mange liv har gått tapt fordi man tyr til alternativ medisin (healing, mv) i stedet for å velge medisin man blir frisk av.

Denne bransjen er så gjennområtten og jævlig at jeg ønsker den til et visst hett sted.

Skal være enig at det er mye svindel, men så er det de som er ekte og. De som sitter psykotisk på et sykehus er ikke svindlere, de er bare misforstått.

Skrevet

Jeg synes du møter lite forståelse for dine savn i denne tråden. Men jeg tror at du trenger medisiner fortsatt for ikke å få altfor stor angst. Forhåpentligvis vil du etter hvert bli fulgt opp av en psykiater som forsøker å finjustere medisineringen din, slik at du får de positive effektene uten at du samtidig får så mye bivirkninger av medisinen.

Forsøk å forklare psykiateren hvordan du har det og fortell om hva du savner.

Skrevet

Jeg tror ikke det er svindel. Om jeg hadde kontakt med avdøde var det ekte,

Det tror jeg var en vrangforestilling. Og Engleskolen er ren svindel.

Skrevet

Det tror jeg var en vrangforestilling. Og Engleskolen er ren svindel.

Prinsessen virker ikke som en svindler.

Skrevet

Enig med frosken, mange av svarene du har fått så langt har vært stridige og lite konstruktive. Virker som mange klør litt etter å diskutere mer generelt enn det tråden din begynte som. Når det gjelder dette med hva som er friskt og sykt er funksjonsevne sentral. Mange som tror på ånder o.l. kan leve helt velfungerende liv og er sånn sett friske.

Jeg er også enig med frosken i at det er vitkig at du forteller dette til psykiateren slik at dere best mulig kan samarbeide om medisinering.  

Skrevet

Jeg synes du møter lite forståelse for dine savn i denne tråden. Men jeg tror at du trenger medisiner fortsatt for ikke å få altfor stor angst. Forhåpentligvis vil du etter hvert bli fulgt opp av en psykiater som forsøker å finjustere medisineringen din, slik at du får de positive effektene uten at du samtidig får så mye bivirkninger av medisinen.

Forsøk å forklare psykiateren hvordan du har det og fortell om hva du savner.

Takk :) Ingen her vet jo hvordan det er å miste en hel virkelighet, og måtte leve i en jeg ikke trives så godt i. En som er kjedelig og har store mangler, men jeg savner ikke angsten. Det negative følger ofte med på lasset, alt er ikke bra i den virkeligheten heller.

Skal forklare psykiateren hvordan det er nå og hva jeg savner, håper han forstår ellers blir jeg veldig skuffet.

Skrevet

Prinsessen virker ikke som en svindler.

Hun tjener penger på ren humbug. 

Skrevet

Enig med frosken, mange av svarene du har fått så langt har vært stridige og lite konstruktive. Virker som mange klør litt etter å diskutere mer generelt enn det tråden din begynte som. Når det gjelder dette med hva som er friskt og sykt er funksjonsevne sentral. Mange som tror på ånder o.l. kan leve helt velfungerende liv og er sånn sett friske.

Jeg er også enig med frosken i at det er vitkig at du forteller dette til psykiateren slik at dere best mulig kan samarbeide om medisinering.  

Takk :) Jeg vet det med funksjonsevne er viktig, og jeg klarte jo ikke fungere. Tenkte på meg selv som et medium som hadde feilet, og at jeg ikke klarte oppgaven min. Var skuffet over meg selv da jeg på ny fikk schizofreni diagnose, det er et nederlag for et medium det. En skam.

Har skrevet til psykiateren at jeg vil slutte med medisiner, men jeg gjør det ikke uten samtykke. Jeg vil ikke bli syk igjen, hvis jeg skulle sluttet måtte det ha føltes trygt. Hadde vært det hvis en psykiater sa det var på tide å slutte, får høre hva han sier. Gruer meg litt til timen, vet jo ikke hvem han er.

Skrevet

Hun tjener penger på ren humbug. 

Det er din mening. Men er enig i at hun tjener nok rått med penger på sine evner.

Skrevet

Kan du hjelpe meg med å forstå en ting:

Følgende er vitenskapelig bevist:

Mennesket (og alt annet liv) består av en del grunnstoffer, blant annet karbon. Når noe dør, så blir det brutt ned, til blant annet karbon, som bidrar til å skape nytt liv. Universet består av milliarder av stjerner og planeter, som alle består av grunnstoffer.

Ingen har til nå funnet en sjel, en engel, en himmel, en ånd eller et helvete. Det eneste vi har er livet, og vi må leve livet så lenge og så bra som vi klarer.

Kan du hjelpe meg å forstå hva en engel eller en ånd består av?

Skrevet

Kan du hjelpe meg med å forstå en ting:

Følgende er vitenskapelig bevist:

Mennesket (og alt annet liv) består av en del grunnstoffer, blant annet karbon. Når noe dør, så blir det brutt ned, til blant annet karbon, som bidrar til å skape nytt liv. Universet består av milliarder av stjerner og planeter, som alle består av grunnstoffer.

Ingen har til nå funnet en sjel, en engel, en himmel, en ånd eller et helvete. Det eneste vi har er livet, og vi må leve livet så lenge og så bra som vi klarer.

Kan du hjelpe meg å forstå hva en engel eller en ånd består av?

En engel eller en ånd er energi, vi er også energi egentlig....ALT er energi. Gud/Universet er en del av oss, og vi er en del av det. Egentlig er alt ett, alt flyter sammen som en enhet. Egentlig finnes det ingen grenser, det vet et medium og kan derfor se mer enn et "vanlig" menneske. At ting er matrealistisk er bare en illusjon, egentlig er alt svevende og slik så jeg det da jeg var "psykotisk".

Skrevet

En engel eller en ånd er energi, vi er også energi egentlig....ALT er energi. Gud/Universet er en del av oss, og vi er en del av det. Egentlig er alt ett, alt flyter sammen som en enhet. Egentlig finnes det ingen grenser, det vet et medium og kan derfor se mer enn et "vanlig" menneske. At ting er matrealistisk er bare en illusjon, egentlig er alt svevende og slik så jeg det da jeg var "psykotisk".

OK, takk for info.

Da bare lurer jeg; hvordan stiller du deg til din diagnose med schizofreni?

Er det slik at denne diagnosen er feil, og at du egentlig bare så den ekte verden da du var psykotisk?

Skrevet

OK, takk for info.

Da bare lurer jeg; hvordan stiller du deg til din diagnose med schizofreni?

Er det slik at denne diagnosen er feil, og at du egentlig bare så den ekte verden da du var psykotisk?

Jeg mener at ifølge psykiatrien har de et navn på det, det ordet er schizofreni og det vil jeg akseptere. I den alternative verden har de mange andre navn på det, det er lettere å akseptere. Det er det samme med ulike navn på, og det kan til tider være forvirrende å vite hva jeg skal tro mest på.

Skrevet

Føler jeg har vært stabil lenge nå, da går det vel ant å prøve uten medisiner? Det er vel noe folk gjør? Og hvis psykiateren er enig er det vel forsvarlig? Håper han vil samarbeide om det.

Husker etter jeg hadde tatt trilafon depot og sluttet, da var jeg bra i ca to år. Følte meg så bra da at det må være de beste årene i mitt liv, følte meg ganske frisk :-)

Det vil jeg ha igjen :) Hvor stor er sannsynligheten for at jeg kan få det sånn igjen?

Kjære Svevestøv :-)

Det kan hende du blir bra i noen år, men med stor sannsynlighet blir du syk igjen, men som du skriver så kan det - hvis du er heldig. så tar det et par år før du får symptomer igjen.

Jeg har vært like syk som du. Jeg har trodd på alt mellom himmel og jord.

Jeg velger etter min siste psykose å stole på psykiateren min. Jeg liker henne svært godt, og har blitt utrolig glad i henne fordi jeg vet hun vil meg vel. Så jeg skal vente et par år til neste nedtrapping.

Men jeg kan heller ikke stole på meg selv, plutselig en dag blir jeg opprørsk og ønsker å slutte med medisiner og jeg hater alle som har satt meg på tvang. Men alle dagboknotater fra sykdomsperioden forteller meg jo sannheten. At jeg ar vært svært syk. Skriv dagbok, alltid, enten du er syk eller frisk. Da er det lettere å lære av sine feil.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt en manisk psykose og den virkelig ødela hjernen min. Jeg sliter med hjernen den dag i dag enda det er et år siden psykosen. Jeg ble varig skadet!! så vil fraråde alle å slutte med medisin. Det suger å ha en hjerne som ikke fungerer selv om man er stabil.

Skrevet

Jeg har hatt en manisk psykose og den virkelig ødela hjernen min. Jeg sliter med hjernen den dag i dag enda det er et år siden psykosen. Jeg ble varig skadet!! så vil fraråde alle å slutte med medisin. Det suger å ha en hjerne som ikke fungerer selv om man er stabil.

Det er bare det at det slåes opp med store overskrifter at man kan bli tidlig dement av antipsykotika. Det er litt av grunnet til at jeg har angst for disse medisinene. Men det står ingen ting om skadene av selve psykosen. Aner ikke hva som er rett her. Jeg er ofte redd for skadevirkninger av psykosemedisinen. Men vet vel innerst inne at det er veldig stor belastning for hjernen å høre stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...