Gå til innhold

På tide å prøve uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men alle dagboknotater fra sykdomsperioden forteller meg jo sannheten. At jeg ar vært svært syk. Skriv dagbok, alltid, enten du er syk eller frisk. Da er det lettere å lære av sine feil.

Fantastisk godt råd. 

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• ISW

7

• Nøtteskall

4

• miakami

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjære Svevestøv :-)

Det kan hende du blir bra i noen år, men med stor sannsynlighet blir du syk igjen, men som du skriver så kan det - hvis du er heldig. så tar det et par år før du får symptomer igjen.

Jeg har vært like syk som du. Jeg har trodd på alt mellom himmel og jord.

Jeg velger etter min siste psykose å stole på psykiateren min. Jeg liker henne svært godt, og har blitt utrolig glad i henne fordi jeg vet hun vil meg vel. Så jeg skal vente et par år til neste nedtrapping.

Men jeg kan heller ikke stole på meg selv, plutselig en dag blir jeg opprørsk og ønsker å slutte med medisiner og jeg hater alle som har satt meg på tvang. Men alle dagboknotater fra sykdomsperioden forteller meg jo sannheten. At jeg ar vært svært syk. Skriv dagbok, alltid, enten du er syk eller frisk. Da er det lettere å lære av sine feil.

Lykke til!

Takk for råd :)

Har skrevet dagbok innimellom, men tror jeg skal begynne med det igjen. Skrev utrolig mange dikt når jeg var dårlig, ser jo der at det gikk i åndelige ting og bare det. Skal finne frem mine tidligere notater en dag, se hvordan jeg var da. Har jo også journaler liggende jeg kan se i, men det er jo hvordan de oppfattet meg.

Skrevet

Jeg har hatt en manisk psykose og den virkelig ødela hjernen min. Jeg sliter med hjernen den dag i dag enda det er et år siden psykosen. Jeg ble varig skadet!! så vil fraråde alle å slutte med medisin. Det suger å ha en hjerne som ikke fungerer selv om man er stabil.

Tenker du da på hukommelse? Det sliter jeg med og, og konsentrasjon.

Skrevet

Det er bare det at det slåes opp med store overskrifter at man kan bli tidlig dement av antipsykotika. Det er litt av grunnet til at jeg har angst for disse medisinene. Men det står ingen ting om skadene av selve psykosen. Aner ikke hva som er rett her. Jeg er ofte redd for skadevirkninger av psykosemedisinen. Men vet vel innerst inne at det er veldig stor belastning for hjernen å høre stemmer.

Leste også dette i en bok om schizofreni, at ap skadet hjernen. De som har skrevet den burde jo vite det. :mellow:

Skrevet

dement av antipsykotika???? det har jeg aldri hørt noe om. kilder på det?

Skrevet

Leste også dette i en bok om schizofreni, at ap skadet hjernen. De som har skrevet den burde jo vite det. :mellow:

Det er nok hoved grunnen til at man slutter på psykose medisin. Redsel for å tukle med hjernen. Men husker sist jeg var psykotisk da jeg følte at noe trykket på hodet mitt, som det etset bort noe av hjernen min.  Var redd det var en svulst, men det var det ikke. Når jeg begynte på medisinen så forsvant symptomene.

Men veldig viktig! at psykiatere kartlegger virkninger og bivirkninger nøye.

Skrevet

Tenker du da på hukommelse? Det sliter jeg med og, og konsentrasjon.

nei... er vanskelig å forklare.... har ikke noe med hukommelse å gjøre. selv om jeg har hukommelsestap på en måned også.

Skrevet

nei... er vanskelig å forklare.... har ikke noe med hukommelse å gjøre. selv om jeg har hukommelsestap på en måned også.

Jeg har dårligere hukommelse. Konsentrasjon og har blitt dårligere sosialt. Føler jeg ikke fanger opp alt i en sosial situasjon slik som før. Det føles som om mye blir dempet og holdt nede. Reaksjonsevnen er ikke like sjapp. Så ja jeg gleder meg ganske mye til den dagen jeg får lov til nedtrapping. Men vil ikke utsette hjernen min for så mye stress som en psykose er.

Skrevet

Det er nok hoved grunnen til at man slutter på psykose medisin. Redsel for å tukle med hjernen. Men husker sist jeg var psykotisk da jeg følte at noe trykket på hodet mitt, som det etset bort noe av hjernen min.  Var redd det var en svulst, men det var det ikke. Når jeg begynte på medisinen så forsvant symptomene.

Men veldig viktig! at psykiatere kartlegger virkninger og bivirkninger nøye.

Jeg og hadde trykk i hodet og trodde det va svulst, men ct viste at det var ikke det. Forsvant det og når jeg tok medisiner, føltes som om noe trengte seg på innenfra.

Skrevet

Jeg må hvile mye og skjerme hodet mitt for stimuli liksom. Fungerer dårlig i det daglige. Skal ikke noe til ør jeg må hvile hodet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...