Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? Jeg makter snart ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mistet min bestemor for en kort tid tilbake, og dette tok min mor veldig tungt. 

Hun har tidligere vært pillemissbruker 2 ganger, og har etter min bestemors død, startet opp igjen. 

Hun lyver til både meg og min far og sier at hun ikke tar tabletter, men både meg og han gjennomskuer henne. 

Hun blir sløv og forvirret av tablettene, så det er enkelt å finne ut om hun har tatt det, da hun ikke husker noe som helst. 

I dag så trodde hun først det var 3 september og så 19 september. 

Hun ville først ikke innrømme det og hun mente selv hun var edru, men til slutt sa hun at hun hadde tatt sobril i dag også. 

Hun tar hver dag nå, og jeg er bekymret. 

Jeg blir lei meg og får dumme tanker i hodet når hun holder på slik. 

Jeg får hysteriske gråteanfall, jeg spiser ikke, drikker ikke, orker ingenting. 

Faren min legger skylden på meg, at det er min feil hun tar tabletter. 

Jeg vet snart ikke om jeg orker mer, så derfor ber jeg dere om råd, slik at jeg forhåpentligvis får det bedre, og får tilbake gleden igjen. 

Er det noe som helst jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: ed20d...d5f
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan varsle fastlegen hennes. Denne bør få vite om hennes misbruk.

Skrevet

Jeg blir lei meg og får dumme tanker i hodet når hun holder på slik. 

Jeg får hysteriske gråteanfall, jeg spiser ikke, drikker ikke, orker ingenting. 

Faren min legger skylden på meg, at det er min feil hun tar tabletter. 

Jeg vet snart ikke om jeg orker mer, så derfor ber jeg dere om råd, slik at jeg forhåpentligvis får det bedre, og får tilbake gleden igjen. 

Er det noe som helst jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: ed20d...d5f

Jeg tror du bør fokusere på din egen psykiske helse og la din mor ta ansvar for sin. Bor du fortsatt hjemme eller har du flyttet i egen leilighet?

Skrevet

Jeg tror du bør fokusere på din egen psykiske helse og la din mor ta ansvar for sin. Bor du fortsatt hjemme eller har du flyttet i egen leilighet?

Jeg bor i egen leilighet

Skrevet

Jeg bor i egen leilighet

Jeg synes du skal forsøke å holde litt avstand til din mor i denne fasen og la henne og din far ta vare på seg selv. Hvordan går det med deg i leiligheten? Har du også begynt på skole, og hvordan går i såfall det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...