AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Har tatt wellbutrin et halvt år og føler meg ikke bra. Jeg får ikke til å smile, og hvis jeg prøver så ser det ut som et falskt smil. Andre reagerer på at jeg virker apatisk og kald, og jeg får ikke lenger god kontakt med nye mennesker jeg møter. Jeg føler meg også "død" når jeg er sammen med venner, og må anstrenge meg hardt for å få til å se dem i øynene og interagere med dem. Jeg har kjørt meg helt fast i negative tanker, og hvis jeg skal følge med på noe faller jeg ut og blir sittende og tenke på det negative. Er dette depresjonen som ikke er medisinert godt nok, eller er det bivirkninger? Anonymous poster hash: 091a7...c0d 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Har tatt wellbutrin et halvt år og føler meg ikke bra. Jeg får ikke til å smile, og hvis jeg prøver så ser det ut som et falskt smil. Andre reagerer på at jeg virker apatisk og kald, og jeg får ikke lenger god kontakt med nye mennesker jeg møter. Jeg føler meg også "død" når jeg er sammen med venner, og må anstrenge meg hardt for å få til å se dem i øynene og interagere med dem. Jeg har kjørt meg helt fast i negative tanker, og hvis jeg skal følge med på noe faller jeg ut og blir sittende og tenke på det negative. Er dette depresjonen som ikke er medisinert godt nok, eller er det bivirkninger? Anonymous poster hash: 091a7...c0d Hvor stor dose tar du da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Hvor stor dose tar du da? 150 Anonymous poster hash: 091a7...c0d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Dette er dårlig behandlet depresjon. Øk straks til 300 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Dette er dårlig behandlet depresjon. Øk straks til 300 mg. Hvordan skiller du mellom dårlig behandlet depresjon og følelsesavflating som bivirkning av AD? Anonymous poster hash: 091a7...c0d 0 Siter
ISW Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Hvordan skiller du mellom dårlig behandlet depresjon og følelsesavflating som bivirkning av AD? Anonymous poster hash: 091a7...c0d Du må nok bare stole på NHD på dette. Han har nok sett dette før :-) Wellbutrin har ikke disse bivirkningene såvidt jeg vet (det skjer vel mer med SSRI?). Wellbutrin øker jo optimalt sett energien og interesse/motivasjon. Det er jo en mild stimulant, derfor den også brukes ved røykeavvenning, da med navnet Zyban. Du beskriver vel "textbook" depresjon i det du skriver (negative tanker, apati og å føle seg "død") og jeg håper du får det bedre snart :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Hvordan skiller du mellom dårlig behandlet depresjon og følelsesavflating som bivirkning av AD? Anonymous poster hash: 091a7...c0d Wellbutrin har ikke denne bivirkning. I monoterapi er det svært få som får tilstrekkelig virkning på 150 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Wellbutrin har ikke denne bivirkning. I monoterapi er det svært få som får tilstrekkelig virkning på 150 mg. Ok, jeg øker. Kan du være så snill og svare på noen ting til: 1.Det har ingen relevans om depresjonen i realiteten er sorg? Hører rykter om at sorg ikke bedres av AD. 2.Hvordan er sannsynligheten for at en økning virker negativt inn på konsentrasjon, innlæring og hukommelse? Viktige eksamener om noen uker. 3.Hva med angst? Tror jeg har en god del av det. Bør jeg forvente at det kan bli verre med økning? Anonymous poster hash: 091a7...c0d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. september 2013 Skrevet 11. september 2013 1. Nei det har ingen relevans (med mindre det er helt ferskt < 3 mnd siden dødsfall) 2. Helt usannsynlig. Derimot stor sannsynlighet for det motsatte. 3. Det kan bli noe verre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 Skrevet 28. september 2013 Når kan jeg forvente effekt av økningen? Anonymous poster hash: 091a7...c0d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.