Gå til innhold

Akseptabelt forbruk av imovane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD

Har brukt 1pakke (30 stk) 5mg imovane per 6 mnd de siste årene. Det første året brukte jeg dem i perioder hvor datteren min var hypoman og var mye ute og festet. Det var for meg den beste måten å håndtere redselen og bekymringen på når jeg ikke visste hvor hun var og hva som skjedde. Etter bedre medisinering er det rolig her hjemme, og det er deilig! Men - jeg sover lite, gjerne bare 3-4 timer i løpet av natten. Er i full jobb pluss etterutdanning, og jeg liker å leve et aktivt liv. Jeg opplever at lite søvn holder meg tilbake. Har derfor begynt å "unne meg" 1 tablett (5mg) en natt i uken for å få sove litt mer en natt i mellom. Dette har jeg gjort i ca ett år uten at forbruket har steget. Jeg føler at jeg kan klare meg greit uten, det er mer at det gjør hverdagen litt lettere. Det som er virkelig viktig er å ha noe i bakhånd dersom det blir vanskelige perioder med datteren min igjen.

Men - er det noen grunn til at jeg ikke burde bruke 5 mg i uken? Er det en forsvarlig bruk?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er absolutt forsvarlig bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...