Gå til innhold

Blir kvalm og uggen når jeg er sliten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Flere som opplever å bli kvalm og uggen når e er slitne? Jeg tålte alt av stress osv før, men for 6mnd siden gikk jeg på en smell, mistet jobbene jeg hadde og fikk angst og depresjon etter det ..

Kan det være angst/depresjon som gjør meg dårlig? Er bare så redd for at dette har forandret den jeg var, håper bare at jeg vil bli helt megselv igjen at jeg kan styre så mye jeg vil uten å bli kvalm av det (har ADHD så aktivitet er viktig for meg)

Jeg venter på time hos psykolog forresten.

:)

Anonymous poster hash: 42b42...1c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Flere som opplever å bli kvalm og uggen når e er slitne? Jeg tålte alt av stress osv før, men for 6mnd siden gikk jeg på en smell, mistet jobbene jeg hadde og fikk angst og depresjon etter det ..

Kan det være angst/depresjon som gjør meg dårlig? Er bare så redd for at dette har forandret den jeg var, håper bare at jeg vil bli helt megselv igjen at jeg kan styre så mye jeg vil uten å bli kvalm av det (har ADHD så aktivitet er viktig for meg)

Jeg venter på time hos psykolog forresten.

:)

Anonymous poster hash: 42b42...1c6

Når jeg hadde mye angst var jeg kvalm og uggen hele tiden, så det er normalt ved angst i alle fall.

Skrevet

Du vil bli deg selv igjen.

Som Stjernestøv sier, så er det helt typisk å bli kvalm og uggen når du har mye angst. Man kan tåle mye, men når angsten kommer på toppen, så blir det gjerne slik.

Løsningen er altså å kvitte seg med angsten og depresjonen din. Ville anbefale deg å ta kontakt med fastlegen, for å få startet prosessen rundt dette.

Skrevet (endret)

Ja, kvalme er "naturlig" når man er redd, for da skal ikke kroppen bruke ressurser på å fordøye mat, da gjelder det å slåss eller løpe! Adrenelinet som produseres kan blant annet få en til å føle seg kvalm. Men når man går sånn hele tiden uten at det er nødvendig, blir man ganske lei til slutt. Flott at du får psykologhjelp, håper det ikke blir for lenge å vente!

Endret av Bella Dotte
Skrevet

Jeg kan også bli det, også svimmel. Jeg lekte litt med barnebarna, og hoppet på en trampoline med dem, men det skulle jeg viss ikke ha gjort, for etterpå var jeg både kvalm og vessen.   Jeg var i utgangspunktet sliten, men kunne ikke bedømme det godt nok, for det var for sent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...