Gå til innhold

Depresiv periode IGJEN

Anbefalte innlegg

Gjest selvmord21
Skrevet

Jeg har lidd av depresjon i flere år nå, og

jeg har hatt en meget god periode i

sommer og helt ut i november.

Men nå begynner jeg å bli depresiv IGJEN.

Føler meg slapp, trøtt, umotivert til å øve

til eksamen, føler meg liksom så tom.

Har denne følelsen HELE dagen, konstant!

Har også mareritt.

Men det så er så rart er at det er ingenting

jeg har å være deprimert over. Det går bra

på skolen, ingen familieproblemer, og nå

nærmer det seg jul og nyttår.

Jeg begynner å spørre meg selv hva livet

egentlig er... er det verdt å leve ? hva er

jeg for noe ? hvorfor er jeg her ? hva er

vitsen i å leve ?

Hvorfor skjer dette ?

Jeg bruker ingen medisiner, tørr ikke å gå

til legen for å spørre om zoloft... VIL IKKE

heller. Hører at det roter med hjernen.

Hva skal jeg gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Gjest victoria
Skrevet

jeg er også inne i en depressiv periode igjen med selvmordstanker så jeg vet åssen du har det.Håper at det går videre bra med deg.Var helt fin i sommer da jeg ble skrevet ut fra sykehuset,men i løpet av november har det gått ned over igjen.

klem til deg fra meg

Skrevet

Snakk!!!

prate,prate prate få det ut...................

Det kan være høst/vinterdepresjon. Prøv med lysbehandling. Lyslampe kan du få kjøpt på el-butikker til ca 2000 kroner. Sitt av tid til ting som du har lyst til å gjøre. Les ei god bok/ta på regnklær og gå en tur/tenn i peisen/ Finn noen å snakke med.

Veit det er vanskelig å få ut fingen men prøv!!

Er selv etterlatt etter sevmord og det er vanskelig, men la nå dine nærmeste få høre din versjon/gi de en sjanse til å prate med deg ....for det er det dei vil

..... Eg ville prate, men eg fekk aldri sjansen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De fleste depresjoner kommer uten noen god ytre grunn.

Du bør søke hjelp hos legen din. Det finnes andre gode behandlingsformer enn medisiner: Samtalebehandling, fysisk trening og lysbehandling er eksempler på dettte.

Skrevet

Noen ganger funker medisiner veldig bra. Er kanskje sånn at legene noen ganger er raske med å skrive ut medikamenter, i stedet for å tilby annen behandling, men...Men be i alle fall om behandling i en eller anna form. Det er nok tøft å ta det skrittet, men jeg vil tru det er verd det. Bedring kommer kanskje ikke med det samme, men vært du tolmodig, så vil du nok få det bedre. Det er vanskelig ofte, å tru at det kan bli bedre, men det er vel nettopp depresjonen som gjør at man ser så pessimistisk på tilværelsen. Hadde selv overhodet ikke tru på at Zoloften kunne hjelpe meg, men tenkte at det skada jo ikke å forsøke likevel, tenkte jeg kunne gi det en sjans før jeg prøvde å ta livet av meg. Nå har jeg det ganske bra, er overraska over hva kjemikalier kan gjøre..Nå har jeg da folk å snakke med i tillegg, det er jeg glad for.

Håper du også tar mot til deg!

Lykke til!

Håper du klarer å kose deg litt nå i førjulstida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...