Gå til innhold

Neurontin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen her har prøvd neurontin? Hadde den noe effekt, og i så tilfelle hvordan?

Jeg sliter med svingninger, depresjon og angst. Håper jeg kan få prøve den, hvis legen sier ja.

Anonymous poster hash: b5aff...c4d

Skrevet

Ja, jeg har prøvd den. Den har ikke noen effekt på de symptonene du nevner.

De første dagene man bruker den føler man seg litt småbrisen, men det er alt.

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen her har prøvd neurontin? Hadde den noe effekt, og i så tilfelle hvordan?

Jeg sliter med svingninger, depresjon og angst. Håper jeg kan få prøve den, hvis legen sier ja.

Jeg har brukt Neurontin en god stund. Husker ikke hvor lenge. 2 år kanskje. I begynnelsen tok jeg 3 tabletter hver dag, mens nå bruker jeg det mer sporadisk når jeg får uro eller angst. Av og til bruker jeg det som sovemedisin.

Jeg synes det fungerer fint.

Skrevet

Hei.

Jeg sliter med svingninger, depresjon og angst. Håper jeg kan få prøve den, hvis legen sier ja. Anonymous poster hash: b5aff...c4d

Jeg fikk det på sykehuset samme dagen jeg opererte. Jeg hadde sterk uro (klarte ikke slappe av og var kortpustet). Virket beroligende på meg.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd den. Den har ikke noen effekt på de symptonene du nevner.

De første dagene man bruker den føler man seg litt småbrisen, men det er alt.

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Dere som har prøvd Neurontin - hvilken "indikasjon" fikk dere den på?

Skrevet

Dere som har prøvd Neurontin - hvilken "indikasjon" fikk dere den på?

Var det noen som opplevde vektøkning på den?

Blir man virkelig småbrisen som en over her skrev?

Skrevet

Hei.

Håper på svar fra dere. Viktig for meg :-)

Skrevet

Ingen vektøkning på meg. Jeg har aldri opplevd å bli brisen, bare rolig. I følge min psykiater er det ikke avhengighetsdannende. Jeg har også Sobril liggende, men er redd for å ta det for ofte.

Skrevet (endret)

Var det noen som opplevde vektøkning på den?

Blir man virkelig småbrisen som en over her skrev?

Ja, jeg følte det hvertfall sånn.

Ustø gange fikk jeg også.

Men på en behagelig måte.

Men det gikk fort over.

Endret av Dima -76
Skrevet

Har ikke erfaring med Neurontin, men med Lyrica over en kort periode. Begge virker på samme prosesser i hjernen. Personlig vil jeg si at Lyrica virket meget godt mot angst og uro, så jeg ville fortsatt med det om ikke legene hadde bekymret seg for en skjelden bivirkning. Nå bruker jeg Lyrica som behovsmedisin framfor andre benzo, og er fornøyd med det. 100mg roer meg ned uten at jeg føler meg full av det. Bare avslappet.

Vi er forskjellige. Jeg har hørt både positive og negative erfaringer med Neurontin, hvor de negative mest har vært at effekten ikke var noe å skrive hjem om. Man må dessverre bare prøve seg fram, etter som vi alle er veldig individuelle. Neurontin virker på samme nevrokjemi som Lyrica gjør Derfor poster jeg dette svaret.

Skrevet

Har ikke erfaring med Neurontin, men med Lyrica over en kort periode. Begge virker på samme prosesser i hjernen. Personlig vil jeg si at Lyrica virket meget godt mot angst og uro, så jeg ville fortsatt med det om ikke legene hadde bekymret seg for en skjelden bivirkning. Nå bruker jeg Lyrica som behovsmedisin framfor andre benzo, og er fornøyd med det. 100mg roer meg ned uten at jeg føler meg full av det. Bare avslappet.

Vi er forskjellige. Jeg har hørt både positive og negative erfaringer med Neurontin, hvor de negative mest har vært at effekten ikke var noe å skrive hjem om. Man må dessverre bare prøve seg fram, etter som vi alle er veldig individuelle. Neurontin virker på samme nevrokjemi som Lyrica gjør Derfor poster jeg dette svaret.

Takk for at du deler erfaringer. Det er vel bare å prøve så får jeg se om den har virkning.

Skrevet

Ja, jeg følte det hvertfall sånn.

Ustø gange fikk jeg også.

Men på en behagelig måte.

Men det gikk fort over.

Bra det gikk fort over. Kan jo ikke gå rundt å være småfull hele tiden. ;-)

Skrevet

Ingen vektøkning på meg. Jeg har aldri opplevd å bli brisen, bare rolig. I følge min psykiater er det ikke avhengighetsdannende. Jeg har også Sobril liggende, men er redd for å ta det for ofte.

Det var derfor jeg ville prøve neurontin fordi den ikke skal være avhengighetskapende. Håper bare legen sier ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...