Gå til innhold

NHD: Lamictal, (Surmontil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe med bivirkninger av Lamictal.

Det står i felleskatalogen at det er svært vanlig å få hudutslett. Og samtidig står det at dette ikke behøver å være alvorlig, men man må være obs på at det kan være livstruende.

Litt vanskelig å forstå :-\

Er det sånn at man alltid skal slutte med en gang, dersom hudutslett oppstår?

Hvordan kan man vite om det er livstruende, og om man trenger å dra på legevakten hvis det skulle oppstå? Har begynt på denne medisinen nylig.

Lurer også på om det går an/er trygt å kombinere 20 mg Surmontil med Lamictal.

Er forresten SNRI og Surmontil ganske likt? Ble superdårlig og spaced out av SSRI og SNRI, men ikke av Surmontil. Men siden Efexor og Surmontil begge påvirker serotonin og noradrenalin, syns jeg at det er rart at det er så stor forskjell i den følelsesmessige måten å reagere på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil uansett gjøre et forsøk på Lamictal =)

Etter å ha lest litt rundt, forstår jeg det sånn at dersom man får hudutslett, er det best å slutte, just in case.

Skrevet

Vil uansett gjøre et forsøk på Lamictal =)

Etter å ha lest litt rundt, forstår jeg det sånn at dersom man får hudutslett, er det best å slutte, just in case.

Vet om ei som gikk lenge med hudutslett av lamictal, det så nesten ut som kviser men det var ikke farlig. Men de burde jo fulgt bedre med i psykiatrien, folk skal jo slutte hvis de får utslett. Hun visste ikke om det.

Skrevet

Vet om ei som gikk lenge med hudutslett av lamictal, det så nesten ut som kviser men det var ikke farlig. Men de burde jo fulgt bedre med i psykiatrien, folk skal jo slutte hvis de får utslett. Hun visste ikke om det.

Så dumt for dem som må slutte pga kviser/hudutslett, hvis den virker. Men det finnes jo andre alternativer ja.

Etter å ha gått på Lamictal i bare noen dager, kjenner jeg allerede en meget god effekt.

Ro i kropp og sinn. Veldig behagelig. Krysser fingrer for ikke å få hudutslett =)

Skrevet

Så dumt for dem som må slutte pga kviser/hudutslett, hvis den virker. Men det finnes jo andre alternativer ja.

Etter å ha gått på Lamictal i bare noen dager, kjenner jeg allerede en meget god effekt.

Ro i kropp og sinn. Veldig behagelig. Krysser fingrer for ikke å få hudutslett =)

Så bra du har god effekt :)

Hun jeg skrev om er nå overmedisinert på andre medisiner, enkelte finner seg i det og vet du.

Skrevet

Jeg lurer på noe med bivirkninger av Lamictal.

Det står i felleskatalogen at det er svært vanlig å få hudutslett. Og samtidig står det at dette ikke behøver å være alvorlig, men man må være obs på at det kan være livstruende.

Litt vanskelig å forstå :-\

Er det sånn at man alltid skal slutte med en gang, dersom hudutslett oppstår?

Hvordan kan man vite om det er livstruende, og om man trenger å dra på legevakten hvis det skulle oppstå? Har begynt på denne medisinen nylig.

Lurer også på om det går an/er trygt å kombinere 20 mg Surmontil med Lamictal.

Er forresten SNRI og Surmontil ganske likt? Ble superdårlig og spaced out av SSRI og SNRI, men ikke av Surmontil. Men siden Efexor og Surmontil begge påvirker serotonin og noradrenalin, syns jeg at det er rart at det er så stor forskjell i den følelsesmessige måten å reagere på.

Jeg fikk utslett kort tid etter oppstart. Legen sa at jeg ikke behøvde å slutte, men se det an. Jeg skulle heller være obs på andre ting bl.a. feber og hevelser. Han sa at altfor mange var redd for utslett, både pasienter og leger. Jeg har nå stått på stor dose Lamictal i halvannet år, har utslett på brystet som ikke går bort, men det er ifølge legen ikke farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...