br123vn Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 Hei Jeg har vært i intensiv behandling siste tre årene for alvorlig depresjon og anorexi. Jeg har vært innlagt utallige ganger, frivillig og på tvang. Er nå overført fra spesialisthelsetjenesten til dps. Siden før sommeren har jeg følt meg tiltakende deprimert. Siste ukene sover jeg minimalt, enkelte netter ingenting. Jeg har et enormt kaos og tankekjør, jeg er utslitt og har rast ned i vekt. Jeg klarer ikke slappe av eller sove, for da tar kaoset helt over, og jeg mister kontrollen. Jeg bor med min mann og to barn. Behandlerne mine mener jeg trenger å legges inn på dps en periode. Men jeg klarer ikke engang tanken på den avdelingen. Jeg har så negative erfaringer derfra, og er sikker på at det vil gjøre ting verre. Innleggelsene jeg har hatt siste tre årene har vært på annen avdeling knyttet til sykehuset. Akuttpsyk.avd. Jeg er nå så sliten at jeg føler alt bare flyter rundt meg. Siden jeg hele tiden har hatt så tett oppfølging at jeg har blitt lagt inn ved behov, så vet jeg ikke hvor mye jeg tåler. Jeg vil ikke legges inn, og jeg er nå redd for at de kommer til å legge meg inn på tvang. Om de i det hele tatt har "lov" til det? Jeg vil ikke det. Men jeg vil ingenting annet heller, jeg vil bare at timene skal gå liksom.. Majsa 0 Siter
Gjest Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 Hei Jeg har vært i intensiv behandling siste tre årene for alvorlig depresjon og anorexi. Jeg har vært innlagt utallige ganger, frivillig og på tvang. Er nå overført fra spesialisthelsetjenesten til dps. Siden før sommeren har jeg følt meg tiltakende deprimert. Siste ukene sover jeg minimalt, enkelte netter ingenting. Jeg har et enormt kaos og tankekjør, jeg er utslitt og har rast ned i vekt. Jeg klarer ikke slappe av eller sove, for da tar kaoset helt over, og jeg mister kontrollen. Jeg bor med min mann og to barn. Behandlerne mine mener jeg trenger å legges inn på dps en periode. Men jeg klarer ikke engang tanken på den avdelingen. Jeg har så negative erfaringer derfra, og er sikker på at det vil gjøre ting verre. Innleggelsene jeg har hatt siste tre årene har vært på annen avdeling knyttet til sykehuset. Akuttpsyk.avd. Jeg er nå så sliten at jeg føler alt bare flyter rundt meg. Siden jeg hele tiden har hatt så tett oppfølging at jeg har blitt lagt inn ved behov, så vet jeg ikke hvor mye jeg tåler. Jeg vil ikke legges inn, og jeg er nå redd for at de kommer til å legge meg inn på tvang. Om de i det hele tatt har "lov" til det? Jeg vil ikke det. Men jeg vil ingenting annet heller, jeg vil bare at timene skal gå liksom.. Majsa Kan du ikke søke om innleggelse et annet sted? Vet det er fritt sykehusvalg hvis det er en planlagt innleggelse. Men det kommer sikkert an på hvor lenge du kan vente Håper du får av andre med peiling. God bedring 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. september 2013 Skrevet 13. september 2013 For meg høres det ut som om du først og fremst trenger medisiner. F. eks Seroquel. 0 Siter
br123vn Skrevet 14. september 2013 Forfatter Skrevet 14. september 2013 Jeg bruker Lamictal og Wellbutrin. Og har evt sovemidler av flere slag (som ikke fungerer) 0 Siter
br123vn Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Kan du ikke søke om innleggelse et annet sted? Vet det er fritt sykehusvalg hvis det er en planlagt innleggelse. Men det kommer sikkert an på hvor lenge du kan vente Håper du får av andre med peiling. God bedring Det finnes flere dps i fylket her, og jeg har riktignok erfaring med bare en av de. Den de helst vil sende meg til ligger 4 mil unna hjemme. Pluss at hun psykologdamen som gjorde mye av forrige opphold fælt, nå jobber der. Selvsagt. Men det gjør vel for så vidt han jeg går til nå også da. Problemet er vel at jeg helst vil være hjemme, selv om jeg egentlig føler at jeg ikke vil være noen steder akkurat nå. Så lenge ting går rundt så ønsker jeg ikke å ta opp en plass heller.( Og at de som jobber der tenker at jeg ikke har noe der å gjøre heller). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.