Gå til innhold

Schizofreni og røyking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det, nei! ;) Røyking er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen.

Det stod mot slutten at det er nikotin som har positiv effekt. Jeg fikk ikke med meg hvor ivrig det forskes på dette. Prøv nikotintyggegummi eller noe annet i den genre da vel!

Skrevet

Tror ikke det, nei! ;) Røyking er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen.

Det stod mot slutten at det er nikotin som har positiv effekt. Jeg fikk ikke med meg hvor ivrig det forskes på dette. Prøv nikotintyggegummi eller noe annet i den genre da vel!

Har jo l.røyk med nikotin i. Forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer meg med den, vil slutte å røyke. Tenkte hvis det har positiv effekt på sykdommen er det ikke rart jeg ikke klarer å slutte. Nei, må begynne med bare den l.røyken, må bare være fast bestemt.

SuperSmørbukken
Skrevet

Selvsagt røyker psyke mer enn ikke-psyke. Det gjelder mange andre dårlige vaner også. Som å spise for mye eller for lite, drikke for mye alkohol, misbruke narkotika.

Sikkert mulig nikotin har en god effekt på negative symptomer, men jeg ser ikke helt hvorfor det hele tiden fokuseres på aspekt ved sykdommen som kan "forklare" ens dårlige livsførsel.

Skrevet

Selvsagt røyker psyke mer enn ikke-psyke. Det gjelder mange andre dårlige vaner også. Som å spise for mye eller for lite, drikke for mye alkohol, misbruke narkotika.

Sikkert mulig nikotin har en god effekt på negative symptomer, men jeg ser ikke helt hvorfor det hele tiden fokuseres på aspekt ved sykdommen som kan "forklare" ens dårlige livsførsel.

Har lagt merke til at alle på dagsenteret er overvektige, så tydelig at de spiser for mye og. Det er jo sletts ikke bra :mellow:

Skrevet

Lurer på om det har blitt gjort noe studie på kaffedrikking og psykiske lidelser.

Merker at hver gang jeg drikker kaffe, får jeg sterke psykiske reaksjoner. Litt sånn hallusinogen-aktig, i tillegg til økt angst.

Røyking i kombinasjon med kaffe, for psykisk syke, tror jeg ikke er en bra kombo.

Skrevet

Schizofrene og røyking er en kjent problemstilling. Det er mange schizofrene som er storrøykere. Hvorfor vet jeg ikke. Men det går an å slutte selv om man er schizofren, jeg gikk over til snus for 8 måneder siden, har ikke tatt ett trekk engang fra en sigg. Men man må virkelig ville det. Selv fikk jeg rikelig med motivasjon ved å lese om hva røyking fører til av lungesykdommer som KOLS og kreft o.l.

Jeg har fått mye bedre kondisjon. Og siden jeg nærmer meg 40 så følte jeg att det var på tide. Men jeg skal ikke lyve, jeg savner å ta noen skikkelige magadrag...

Skrevet

Lurer på om det har blitt gjort noe studie på kaffedrikking og psykiske lidelser.

Merker at hver gang jeg drikker kaffe, får jeg sterke psykiske reaksjoner. Litt sånn hallusinogen-aktig, i tillegg til økt angst.

Røyking i kombinasjon med kaffe, for psykisk syke, tror jeg ikke er en bra kombo.

Kaffe er en storartet drikk.

Jeg tviler sterkt på at du har blitt hallusinert av kaffe... prøv noe egnet narkotika i stedet, så ser du helt sikkert hva det vil si å være hallusinert.

Skrevet

Kaffe er en storartet drikk.

Jeg tviler sterkt på at du har blitt hallusinert av kaffe... prøv noe egnet narkotika i stedet, så ser du helt sikkert hva det vil si å være hallusinert.

Hehe. Jeg sier ikke at jeg har fått hallusinasjoner av kaffe, men at jeg har opplevd at det kan bli litt hallusinasjonsaktig. Men at kaffe kan gi hallusinasjoner er jo ikke uvanlig.

http://www.livescience.com/3230-caffeine-hallucinations.html

Skrevet

Hehe. Jeg sier ikke at jeg har fått hallusinasjoner av kaffe, men at jeg har opplevd at det kan bli litt hallusinasjonsaktig. Men at kaffe kan gi hallusinasjoner er jo ikke uvanlig.

http://www.livescience.com/3230-caffeine-hallucinations.html

Hvor står det at det er vanlig at kaffe kan gi hallusinasjoner? Det står at det øker forekomsten hos de som allerede er disponert for å få det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...