Gå til innhold

nhd/medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler cisordinol depot er litt for lik trilafon. Hvilke andre alternativer er det i depot igjen, noe som man ikke får ulvehunger av? Eller får man det av alt?

Skrevet

Føler cisordinol depot er litt for lik trilafon. Hvilke andre alternativer er det i depot igjen, noe som man ikke får ulvehunger av? Eller får man det av alt?

Neida, jeg går tilbake til zeldox jeg, fungerte jo med dem og klarte å gå ned i vekt :)

Skrevet

Jeg syns du skal gjøre følgende:

1. Skrive en liste over alle medisiner (antipsykotika) du har forsøkt.

2. For hvert medikament så skriver du en liste over fordeler og en liste over ulemper med dette.

3. Til slutt kan du ta med dette til behandler for å diskutere dette, så kommer dere nok frem til noe.

Skrevet

Jeg syns du skal gjøre følgende:

1. Skrive en liste over alle medisiner (antipsykotika) du har forsøkt.

2. For hvert medikament så skriver du en liste over fordeler og en liste over ulemper med dette.

3. Til slutt kan du ta med dette til behandler for å diskutere dette, så kommer dere nok frem til noe.

Men jeg husker jo ikke sånt :mellow: Tror jeg bare går tilbake til zeldox jeg, det er tryggest :)

Skrevet

Men jeg husker jo ikke sånt :mellow: Tror jeg bare går tilbake til zeldox jeg, det er tryggest :)

La meg friske opp minnet ditt! Du fikk forstoppelser, og ville derfor bytte til noe annet.

Skrevet

La meg friske opp minnet ditt! Du fikk forstoppelser, og ville derfor bytte til noe annet.

Ja forstoppelse får jeg av alle ap. Nei, tror jeg vil prøve uten medisiner, er jo bare å begynne igjen hvis jeg blir syk.

Skrevet

Ja forstoppelse får jeg av alle ap. Nei, tror jeg vil prøve uten medisiner, er jo bare å begynne igjen hvis jeg blir syk.

Det er visst ikke så bra å holde på slik. Men det vet du jo.

Skrevet

Det er visst ikke så bra å holde på slik. Men det vet du jo.

Ja jeg vet det er en sjanse å ta, men noen sjanser i livet må man ta. Men skal ikke diskutere det mer her inne nå, skal diskutere det med behandleren neste uke ;)

Skrevet

Ja jeg vet det er en sjanse å ta, men noen sjanser i livet må man ta. Men skal ikke diskutere det mer her inne nå, skal diskutere det med behandleren neste uke ;)

Ja, gjør det. Tror ikke du blir fornøyd med svaret, dog.

Skrevet

Ja, gjør det. Tror ikke du blir fornøyd med svaret, dog.

Jeg ble fornøyd med svaret og hun forstod.

Skrevet

hva sa hun?

Hun forstod at jeg ville slutte på medisiner, og det måtte jeg bare gjøre for det var ingen tvang. Og hun forstod at jeg savnet sjelslivet og følelseslivet mitt, flott behandler ikke sant? Er enda mer gira på å slutte nå. Skrev et eget innlegg om det på psykiatri, for folk her inne virket ikke som de forstod.

Skrevet

Trenger valget å være medisinering/ingen medisinering? Er det ikke også en mulighet å gå ned på dose, eller kutte noen medisiner og beholde andre hvis du bruker flere medisiner?

Slik jeg forstår det er det ikke hun du omtaler som behandler som skriver ut medisinene til deg. Før du tar noen avgjørelse bør du diskutere hvilke tiltak som kan gjøres for å minske bivirkningene sammen med legen som skriver ut medisinene til deg.

Ikke vær redd for å si klart ifra om dine ønsker til legen. Så lenge du ikke er under tvang er legen å betrakte som din rådgiver mht. medisinering, ikke en som fastsetter den. Det betyr også at legen skal gi deg råd om hvordan du slutter eller minsker medisiner, om det er det du ønsker.

Skrevet

Trenger valget å være medisinering/ingen medisinering? Er det ikke også en mulighet å gå ned på dose, eller kutte noen medisiner og beholde andre hvis du bruker flere medisiner?

Slik jeg forstår det er det ikke hun du omtaler som behandler som skriver ut medisinene til deg. Før du tar noen avgjørelse bør du diskutere hvilke tiltak som kan gjøres for å minske bivirkningene sammen med legen som skriver ut medisinene til deg.

Ikke vær redd for å si klart ifra om dine ønsker til legen. Så lenge du ikke er under tvang er legen å betrakte som din rådgiver mht. medisinering, ikke en som fastsetter den. Det betyr også at legen skal gi deg råd om hvordan du slutter eller minsker medisiner, om det er det du ønsker.

Har bare lyst å prøve uten nå og om jeg skulle bli syk er det jo bare å begynne igjen, men ikke sikkert jeg blir syk heller. Nei behandler er ikke psykiater, skal snakke med henne og psykiater neste uke. Men jeg forstår ikke helt vitsen nå, men får bare ta den timen. Vil jo at psykiateren og skal være med på dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Xeplion. Kan settes i overarmen hver 4. uke.

Skrevet

Vil man få restless legs av xeplion når man fikk det av risperdal?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...