Gå til innhold

ADHD og medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker medisiner mot ADHD, funker det bra? Blir dere roligere av det? Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg har dette. Tok en test på nettet, og der fikk jeg ganske kraftig Score... I tillegg kom jeg plutselig på at når jeg var hobbynarkoman for 15 år siden, da ble jeg veldig salig og rolig av amfetamin... Er ikke det også et tegn?  

Jeg lurer på å mase meg til en utredning, for å få medisiner. Men om en blir bare sløv og lat, så vet jeg ikke.... Setter stor pris på tilbakemelding til dere som har erfaring. Jeg er så dritlei av å være hissig, drite meg ut og av å bli vippet av pinnen om og om igjen. Jeg har hatt en del selvmordstanker, for jeg orker snart ikke mer.....

Anonymous poster hash: 18987...540
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som bruker medisiner mot ADHD, funker det bra? Blir dere roligere av det? Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg har dette. Tok en test på nettet, og der fikk jeg ganske kraftig Score... I tillegg kom jeg plutselig på at når jeg var hobbynarkoman for 15 år siden, da ble jeg veldig salig og rolig av amfetamin... Er ikke det også et tegn?  

Jeg lurer på å mase meg til en utredning, for å få medisiner. Men om en blir bare sløv og lat, så vet jeg ikke.... Setter stor pris på tilbakemelding til dere som har erfaring. Jeg er så dritlei av å være hissig, drite meg ut og av å bli vippet av pinnen om og om igjen. Jeg har hatt en del selvmordstanker, for jeg orker snart ikke mer.....

Hei!

Da har du sikkert adhd.

Jeg har prøvd amfetamin (dexedrine) jeg ble energisk, våken, etter en tid ubehagelig urolig, så ble jeg merkelig engstelig for rare ting, (jeg har ikke hatt noen problemer med angst før) så fikk jeg ansiktshallusinasjoner. Jeg brukte lite og lite holdt meg våken, hele netter, helt til uroen ble så ille og marerittene ble så plagsomme. Da tok min psykiater det vekk og sa jeg aldri skulle få utskrevet en tabl mer. Jeg spurte hvorfor jeg så hadde fått det og min psykiater ville ikke snakke mye om det, men sa hun ville se om det gjorde noe fra eller til på studiene.

Jeg fikk panikk da hun sa jeg aldri skulle få de mer, men når jeg ikke så tok de lenger, det dreide seg kanskje på det meste om 3 dager pr uke, så forsvant ansikts-hallusinasjonene og den rare "paranoide" engstelsen som det ikke fantes fornuft i og som irriterte meg.

Jeg har vist bare asperger syndrom :-( og det fins ingen medisiner :-(

Jeg ville derfor på nytt ha dexedrine, men det er umulig å overtale min psykiater. Jeg fikk så for en uke siden noen medisiner av et menneske som er en "venn". Jeg var urolig når jeg tok dem, da jeg er inne i min periode med vandringer, det er forferdelig. Så tok jeg dexedrine og tenkte jeg så fikk gjort noe, det som skjedde var at jeg ble forferdelig urolig, jeg gikk og gikk og gikk, og om det ikke var ille før, så ble det verre og vondt og ille. Grei erfaring, jeg tar ikke en tabl mer, det stemmer nenlig at man blir rolig hvis man har adhd, det har ikke jeg.

Jeg syns egentlig man burde la mennesker prøve sentralstimulerende, blir de rolige har de adhd, sier min psykiater, på oss andre fører det til gradvis mer uro etter den første deilige energiøkningen, så kommer engstelse, mer uro, hallusinasjoner osv...

Lykke til med å få adhd utredning.

'

Det er flere psykologer i Oslo som gjør raske utredninger, de er private man betaler mye, men får fort diagnosen, den eller en hvilken som helst annen. Det er problemet når man setter bort utredninger til private. Vil man ha en autistdiagnose :-( noen vil det?? er oppskriften den samme.

Detter litt satt på spissen, men ikke mye.

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg husker jeg fikk en veldig ro/euforisk følelse av amfetamin... Synd det skal være så voldsomt strengt. Må visst gjennom en lang utredning på flere mnd. slik jeg har forstått det. Så må en søke fylkeslegen om medisiner.... Er det slik at en ikke kan drikke alkohol under utredningen? Jeg bruker det for å stresse ned og slappe av i ny og ne. Om ikke jeg kan roe ned med alkohol, har jeg det med å få perioder der jeg må være i konstant bevegelse fra 6-7 om morningen til langt utover natta.... må gjøre noe hele tiden, får ikke sove og da ender det ofte med at jeg blir småpsykotisk.... og ikke minst jævlig utkjørt...

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg husker jeg fikk en veldig ro/euforisk følelse av amfetamin... Synd det skal være så voldsomt strengt. Må visst gjennom en lang utredning på flere mnd. slik jeg har forstått det. Så må en søke fylkeslegen om medisiner.... Er det slik at en ikke kan drikke alkohol under utredningen? Jeg bruker det for å stresse ned og slappe av i ny og ne. Om ikke jeg kan roe ned med alkohol, har jeg det med å få perioder der jeg må være i konstant bevegelse fra 6-7 om morningen til langt utover natta.... må gjøre noe hele tiden, får ikke sove og da ender det ofte med at jeg blir småpsykotisk.... og ikke minst jævlig utkjørt...

Hei!

Nei du må ikke gjennom noen lang utredning, det er gjort på dagen hvis du kan betale 3500 kr og bor i Oslo.

Du fyller ut et skjema før du kommer og så er du registrert, for hver resept må du betale 1700 kr.

Du får da mye medisiner. 

Jeg gjør ikke dette fordi jeg ikke har adhd og blir syk av slike medisiner samt at jeg ikke får lov av min psykiater, men mange psykiatere gir nesten på dagen ut medisiner/resept på slike medisiner.

Jeg syns det er greit nok utskrevet i terapeutiske doser når mennesker trenger det og blir fulgt opp.

Skrevet

Hei!

Nei du må ikke gjennom noen lang utredning, det er gjort på dagen hvis du kan betale 3500 kr og bor i Oslo.

Du fyller ut et skjema før du kommer og så er du registrert, for hver resept må du betale 1700 kr.

Du får da mye medisiner. 

Jeg gjør ikke dette fordi jeg ikke har adhd og blir syk av slike medisiner samt at jeg ikke får lov av min psykiater, men mange psykiatere gir nesten på dagen ut medisiner/resept på slike medisiner.

Jeg syns det er greit nok utskrevet i terapeutiske doser når mennesker trenger det og blir fulgt opp.

Hørtes suspekt ut og veldig dyrt.... Jeg bor også på en helt annen kant av landet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...