Gå til innhold

Sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter råd fikk jeg fastlegen til å skrive ut 100 sobril.

Jeg tok en halv to ganger og ble så deilig og rolig at det er uvanlig til å være meg.

Jeg dro til byen med mitt barn for å ordne noe, og var nesten likegyldig til bråket. (det er helt uvanlig for å være meg) Mitt barn sa "m,amma skal du ikke bruke ørepropper" og jeg sa "nei da det går fint", det gikk fint, men jeg tenkte selv at min likegyldighet var uvanlig.

Så fikk jeg høre av en bekjent at dette er det kvinner som ikke tåler metadon og subutex får, bekjenten sa at de har en gateverdi på 200 kr stk 

Så sammenlignet en venn dette med heroin, og derfor tør jeg ikke ta mer.

Fordi jeg følte så stor velbehag, jeg har virkelig nok problemer nå, om jeg ikke i tillegg skulle få stoffproblemer :-(

Jeg har ikke skrevet til vennen som anbefalte dette, 

Fastlegen sa "ja ja du har jo ikke noe avhengighetsproblematikk så hvor mange vil du ha?", men saken er at jeg kanskje ikke er avhengig eller har erfaring med rus, men jeg tror absolutt jeg som alle andre kan bli avhengige av heroin.

Tony Attwood fortalte at hans sønn har autisme og er opiatavhengig, han er narkoman :-( For meg virker det som nokså nærliggende at mennesker som er svært stress sensitive, til tider deprimerte, har mye spenning og med lite annen hjelp å få, nettopp kan få et avhengighetsproblem hvis de får tilbud om slike medisiner. 

Det kan hende jeg overdriver dette, at sobil ikke er så farlig, men det er en vekker for meg at jeg er likegyldig til støy. (jeg tenkte på det etterpå at det var helt uvanlig og ikke til å forstå at jeg gikk i byen uten ørepropper)..Jeg får ikke tak i min psykiater denne uken, jeg har smerter i ben og armer, men likevel tar jeg ikke sobril, da jeg syns jeg har nok problemer, om jeg ikke i tillegg skal få rusproblemer.

Jeg likte dem på en måte som får meg til å tenke meg om. 

Jeg ble ikke kvalm, men bare deilig rolig. 

Dessuten leser jeg på pakkningsvedlegget at man har tilvenningsfare dvs at man må øke dosen for å ha virkning. 

Om noen har brukt sobril og kan fortelle meg deres erfaring er jeg takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok en halv to ganger og ble så deilig og rolig at det er uvanlig til å være meg.

Jeg dro til byen med mitt barn for å ordne noe, og var nesten likegyldig til bråket. (det er helt uvanlig for å være meg) Mitt barn sa "m,amma skal du ikke bruke ørepropper" og jeg sa "nei da det går fint", det gikk fint, men jeg tenkte selv at min likegyldighet var uvanlig.

Så fikk jeg høre av en bekjent at dette er det kvinner som ikke tåler metadon og subutex får, bekjenten sa at de har en gateverdi på 200 kr stk 

Fordi jeg følte så stor velbehag, jeg har virkelig nok problemer nå, om jeg ikke i tillegg skulle få stoffproblemer :-(

Fastlegen sa "ja ja du har jo ikke noe avhengighetsproblematikk så hvor mange vil du ha?", men saken er at jeg kanskje ikke er avhengig eller har erfaring med rus, men jeg tror absolutt jeg som alle andre kan bli avhengige av heroin.

Tony Attwood fortalte at hans sønn har autisme og er opiatavhengig, han er narkoman :-( For meg virker det som nokså nærliggende at mennesker som er svært stress sensitive, til tider deprimerte, har mye spenning og med lite annen hjelp å få, nettopp kan få et avhengighetsproblem hvis de får tilbud om slike medisiner. 

Det kan hende jeg overdriver dette, at sobil ikke er så farlig, men det er en vekker for meg at jeg er likegyldig til støy. (jeg tenkte på det etterpå at det var helt uvanlig og ikke til å forstå at jeg gikk i byen uten ørepropper)..Jeg får ikke tak i min psykiater denne uken, jeg har smerter i ben og armer, men likevel tar jeg ikke sobril, da jeg syns jeg har nok problemer, om jeg ikke i tillegg skal få rusproblemer.

Dessuten leser jeg på pakkningsvedlegget at man har tilvenningsfare dvs at man må øke dosen for å ha virkning. 

Da jeg begynte med Sobril fikk jeg også en rusfølelse. Denne følelsen ga seg etter en tids bruk uten at den sluttet å virke mot angst og uro. Jeg har ikke måttet øke dosen, selv om jeg har brukt medisinen lenge.

I starten passet jeg på å ikke kjøre bil. Jeg vet ikke hvor mye Sobril man kan bruke og samtidig kjøre bil. Fastlegen min har kontroll på dette. 

Skrevet

Da jeg begynte med Sobril fikk jeg også en rusfølelse. Denne følelsen ga seg etter en tids bruk uten at den sluttet å virke mot angst og uro. Jeg har ikke måttet øke dosen, selv om jeg har brukt medisinen lenge.

I starten passet jeg på å ikke kjøre bil. Jeg vet ikke hvor mye Sobril man kan bruke og samtidig kjøre bil. Fastlegen min har kontroll på dette. 

Hei!

takk for din erfaring!

Du er altså ikke blitt avhengig, det er betryggende å lese.

Jeg vil gjerne høre litt om andres erfaringer, for jeg ble som skrevet veldig behagelig avslappet, men er det ikke fare for avhengighet, og å bli narkoman, vil jeg vurdere å ta en liten dose på dager/uker som nå, da jeg har forferdelig smerter i kroppen, mest fordi det er så mye stress rundt meg.

Takk:-)

Skrevet

Hvor høy dose tok du?

Tror ikke du skal være bekymret for at Sobrilen gjorde at du ikke brydde deg om støy.

Den er vel sånn at den fjerner en del smerteterskler.

Jeg ser ingen likhet med Sobril og heroin. Men har hørt enkelte si at abstinensene er verre enn på heroin. 

Min erfaring med Sobril, er at den aldri har gitt noen rus. Den fjerner de verste nervene (15 mg), og det kommer bra med, hvis det er skikkelig ille. Men andre ganger, med intenst mye angst (f.eks på lange reiser), har den ikke hjulpet særlig, heller ikke i høye doser. Eneste som hjelper da er Xanor.

Jeg var også redd for dette med avhengighet. Men tror at det å bruke det bare sporadisk, ikke kan føre til noen skade. Kanskje også greit å ikke ta den 3 ganger daglig, om det ikke er høyst nødvendig.

Fint at du føler deg rolig og deilig av det =) Noen ganger trengs det.

Skrevet

Hvor høy dose tok du?

Tror ikke du skal være bekymret for at Sobrilen gjorde at du ikke brydde deg om støy.

Den er vel sånn at den fjerner en del smerteterskler.

Jeg ser ingen likhet med Sobril og heroin. Men har hørt enkelte si at abstinensene er verre enn på heroin. 

Min erfaring med Sobril, er at den aldri har gitt noen rus. Den fjerner de verste nervene (15 mg), og det kommer bra med, hvis det er skikkelig ille. Men andre ganger, med intenst mye angst (f.eks på lange reiser), har den ikke hjulpet særlig, heller ikke i høye doser. Eneste som hjelper da er Xanor.

Jeg var også redd for dette med avhengighet. Men tror at det å bruke det bare sporadisk, ikke kan føre til noen skade. Kanskje også greit å ikke ta den 3 ganger daglig, om det ikke er høyst nødvendig.

Fint at du føler deg rolig og deilig av det =) Noen ganger trengs det.

Hei!

5gm x 2.

Jeg har aldri tatt sånne medisiner før.

Jeg opplever mye stress, noe min psykiater mener jeg må leve med, nå tenker jeg kanskje hun har rett.

Følelsen som sobril ga meg vil jeg gjerne ha hver dag, derfor tenker jeg det kanskje ikke er bra, særlig etter at jeg leste pakkningsvedlegget. Jeg følte meg klar, heldigvis, ikke ruset (eneste jeg kan sammenligne med er for mye vin) Det vår således ikke til hinder for feks et aktivt liv, men jeg ble redd da andre sammenlignet det med heroin og jeg som skrevet før leste pakkningsvedlegget.

De mener jeg ikke kan bli avhengig av alkohol, og narkotika osv... fordi jeg har autisme, jeg er ikke helt sikker på at de har rett (de er: min psykiater og fastlege)

Jeg vet om en gutt med autisme som er blitt narkoman, det er Tony Attwoods sønn, og derfor vet jeg jo at man må linje med alle andre mennesker må være forsiktig.

En "venn" lege mente jeg kan bruke feks 4 dager også ikke bruke på to uker.

Interessant å lese at du ikke ble avhengig. 

Jeg tok en liten dose, delte tabl flere ganger, men dette fordi jeg reagerer atypisk på mange typer medisiner, feks valium blir jeg kvalm av, jeg kan ikke ta dem, litt samme med paralgin forte, jeg blir kvalm.

Skrevet

Så lenge du ikke tar de fast, men kun ved behov, er det neppe noen fare for avhengighet.

Skrevet

Hei!

Jeg reagerte også skikkelig på 5 mg første gangene. Var ganske likegyldig med det som skjedde rundt meg. Men på slutten fikk jeg ikke den effekten jeg trengte på 15 mg. Jeg tror det er nokså vanlig å trenge mer etter hvert for å få samme effekt, selv om det er noen som klarer seg på samme dose.

Jeg ville ikke anbefalt sobril som førstevalg til fast bruk, men å ta det noen ganger når du trenger det trenger ikke bli noe problem.

Anonymous poster hash: f8a04...04d

Skrevet

Når man går i behandling hos en psykiater, synes jeg alle psykiatrimedikamenter bør diskuteres med vedkommende - og egentlig ikke med andre.

Skrevet

Når man går i behandling hos en psykiater, synes jeg alle psykiatrimedikamenter bør diskuteres med vedkommende - og egentlig ikke med andre.

Hei!

Jeg spør fordi jeg ikke får tak i min psykiater.

Skrevet

Jeg skjønner at din psykiater ikke alltid er tilgjengelig, men jeg tror det beste du kan gjøre er å diskutere sobril med henne neste timen du har.

Skrevet

Hei!

Jeg har diskutert det med meg selv, det er ikke bra for meg, jeg trenger ikke flere problemer nå!

Jeg kan bli avhengig av heroin på lik linje med alle andre mennesker, jeg er normal fysiologisk og ikke et romvesen, selv om jeg føler meg som det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...