TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Programmet som går på NRK1 nå handler om en gruppe mennesker som ikke føler seg lykkelige. De skal gjennom et program for å endre på dette. De tok en test i starten av programmet, som skulle måle hvor lykkelige de var. Den kan alle ta på nettet: http://www.nrk.no/livsstil/lykketest/ Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette jeg. Stort sett føler jeg meg bare totalt mislykket som ser at vanlige folk heller ikke trenger å være lykkelige. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Programmet som går på NRK1 nå handler om en gruppe mennesker som ikke føler seg lykkelige. De skal gjennom et program for å endre på dette. De tok en test i starten av programmet, som skulle måle hvor lykkelige de var. Den kan alle ta på nettet: http://www.nrk.no/livsstil/lykketest/ Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette jeg. Stort sett føler jeg meg bare totalt mislykket som ser at vanlige folk heller ikke trenger å være lykkelige. Jeg fikk 18 poeng (ingen overaskelse). Tok du testen? Om du gjorde det, hvor mange poeng fikk du? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Jeg fikk 18 poeng (ingen overaskelse). Tok du testen? Om du gjorde det, hvor mange poeng fikk du? Tåpelig test. Jeg aner ikke hvor lykkelig jeg er, så hvordan skal jeg plassere meg selv på en skala? Kanskje jeg er veldig lykkelig, kanskje jeg er ulykkelig - hvem vet. Uansett, fikk 13. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Tåpelig test. Jeg aner ikke hvor lykkelig jeg er, så hvordan skal jeg plassere meg selv på en skala? Kanskje jeg er veldig lykkelig, kanskje jeg er ulykkelig - hvem vet. Uansett, fikk 13. Tester på nettet er vel ingen eksakt vitenskap, men denne kan vel gi en indikasjon? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Tester på nettet er vel ingen eksakt vitenskap, men denne kan vel gi en indikasjon? Tror jeg ikke. For at en test skal gi en indikasjon må det være helt konkrete spørsmål, ikke slike "store" tolkningsspørsmål som dette. 0 Siter
tonie Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette jeg. Stort sett føler jeg meg bare totalt mislykket som ser at vanlige folk heller ikke trenger å være lykkelige. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mente her. Trodde du at vanlige mennesker stort sett går rundt og er veldig lykkelige, eller misforstod jeg deg nå? Jeg fikk en ganske høy score her, men jeg synes vel ikke jeg går rundt og er lykkelig hele tiden. Tilfreds, det er vel jeg det er. Jeg har det bra og føler ofte glede, men lykkefølelsen kommer og går som små blaff innimellom. Jeg synes lykke er vanskelig å få grep om. Hva som er lykke, hva som er glede, og hva som er tilfredshet. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Tror jeg ikke. For at en test skal gi en indikasjon må det være helt konkrete spørsmål, ikke slike "store" tolkningsspørsmål som dette. Meget mulig du har rett. Uansett kom det ikke som en bombe på meg at du fikk en lav poengsum. Dette etter å ha lest mye av det du har skrevet her :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Programmet som går på NRK1 nå handler om en gruppe mennesker som ikke føler seg lykkelige. De skal gjennom et program for å endre på dette. De tok en test i starten av programmet, som skulle måle hvor lykkelige de var. Den kan alle ta på nettet: http://www.nrk.no/livsstil/lykketest/ Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette jeg. Stort sett føler jeg meg bare totalt mislykket som ser at vanlige folk heller ikke trenger å være lykkelige. Tror det er få folk som er lykkelig, de fleste haster av sted i en travel hverdag. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mente her. Trodde du at vanlige mennesker stort sett går rundt og er veldig lykkelige, eller misforstod jeg deg nå? Nei, det tror jeg slettes ikke. Det jeg snakker om er at jeg ikke har det noe bra med meg selv i forhold til hva jeg får til, det er jo ikke som jeg er lam fra livet og ned eller må bo på institusjon fordi jeg ellers ville kastet meg utfor en bru. Og dette programmet illustrerte dette for meg på en god måte (merkelig nok kan noen kanskje si). 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Meget mulig du har rett. Uansett kom det ikke som en bombe på meg at du fikk en lav poengsum. Dette etter å ha lest mye av det du har skrevet her :-) Vel, jeg tror det handler mye om hvilke krav og forventninger man har... altså hvordan man skårer seg selv... 0 Siter
cilie Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 38 poeng her, og jeg bør leve mer i nuet! Jeg lengter etter intens lykke:) 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Vel, jeg tror det handler mye om hvilke krav og forventninger man har... altså hvordan man skårer seg selv... Det er absolutt et element. Men om du tar testen med dette i mente.....om du får det til? Jeg tror du uansett vil få en poengsum ganske lavt under den gjennomsnittlige nordmann. Jeg sier dette for å prøve å forstå hva du mener med "kanskje er jeg lykkelig, kanskje er jeg det ikke" (eller noe slikt). Man vet vel, med test eller ikke, omtrent hvor på skalaen man ligger? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Det er absolutt et element. Men om du tar testen med dette i mente.....om du får det til? Jeg tror du uansett vil få en poengsum ganske lavt under den gjennomsnittlige nordmann. Jeg sier dette for å prøve å forstå hva du mener med "kanskje er jeg lykkelig, kanskje er jeg det ikke" (eller noe slikt). Man vet vel, med test eller ikke, omtrent hvor på skalaen man ligger? Andre enn meg vet kanskje dette. Kanskje folk flest vet dette. Men ikke jeg, altså. Jeg føler ikke at jeg har noe å sammenligne med... hvordan skal jeg vite hvordan andre egentlig har det? Som det kom frem av dette programmet, så finnes det mange velfungerende mennesker, ja kanskje til og med over normalt fungerende, som har det veldig kjipt. Jeg vet rett og slett ikke noenting om hvor jeg ligger på skalaen. Jeg vet jo ikke hva som driver andre til å gjøre det de gjør. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Andre enn meg vet kanskje dette. Kanskje folk flest vet dette. Men ikke jeg, altså. Jeg føler ikke at jeg har noe å sammenligne med... hvordan skal jeg vite hvordan andre egentlig har det? Som det kom frem av dette programmet, så finnes det mange velfungerende mennesker, ja kanskje til og med over normalt fungerende, som har det veldig kjipt. Jeg vet rett og slett ikke noenting om hvor jeg ligger på skalaen. Jeg vet jo ikke hva som driver andre til å gjøre det de gjør. Må du ha noe/noen å sammenligne deg med? Får du ikke til å kjenne etter? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Må du ha noe/noen å sammenligne deg med? Får du ikke til å kjenne etter? Syns ikke jeg har følelser, jeg... det har jeg selvsagt, men jeg føler altså at jeg ikke har følelser. Yeah... Føler at jeg må sammenligne med noe. Jeg vet jo at folk kan gå rundt og være hoppende glade men likevel være helt ødelagt på innsiden. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Syns ikke jeg har følelser, jeg... det har jeg selvsagt, men jeg føler altså at jeg ikke har følelser. Yeah... Føler at jeg må sammenligne med noe. Jeg vet jo at folk kan gå rundt og være hoppende glade men likevel være helt ødelagt på innsiden. Du mener antagelig at folk kan SE ut som om de er hoppende glade og ikke være det...du skriver at du kjenner deg følelsesløs, men at du samtidig selvsagt har følelser. Forstår hva du mener. Til en viss grad. Mener du at du ikke har positive følelser? Kun negative? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Du mener antagelig at folk kan SE ut som om de er hoppende glade og ikke være det...du skriver at du kjenner deg følelsesløs, men at du samtidig selvsagt har følelser. Forstår hva du mener. Til en viss grad. Mener du at du ikke har positive følelser? Kun negative? Jeg har nok både positive og negative følelser. Men jeg er veldig kritisk til mine egne følelser. Jeg tviler på om de er "korrekte". Jeg stiller alltid spørsmålstegn ved de, er det rett eller galt å føle slik? Så sånn er det. 0 Siter
ColaZero Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Jeg har nok både positive og negative følelser. Men jeg er veldig kritisk til mine egne følelser. Jeg tviler på om de er "korrekte". Jeg stiller alltid spørsmålstegn ved de, er det rett eller galt å føle slik? Så sånn er det. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. For meg er disse tankene, hva er rett/hva er galt, forankret i både psykdom og lav selvfølelse/selvtillit. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 16. september 2013 Forfatter Skrevet 16. september 2013 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. For meg er disse tankene, hva er rett/hva er galt, forankret i både psykdom og lav selvfølelse/selvtillit. Ja, mistenker at det er vanlig for "psyke" å ha det sånn. Men jeg tror det "kommer av" mange ulike ting. For deg er det dårlig selvtillit, sier du. Jeg tror ikke det er sånn for meg, det jeg tenker på er at jeg på en måte har noe å "frykte" ved å ta feil av følelser eller vise feil følelser... dete kan jo henge sammen med småparanoia... Men! Nok om meg da! Hva kommer dette av for deg, tror du? 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Tåpelig test. Jeg aner ikke hvor lykkelig jeg er, så hvordan skal jeg plassere meg selv på en skala? Kanskje jeg er veldig lykkelig, kanskje jeg er ulykkelig - hvem vet. Uansett, fikk 13. Da slo du meg, jeg fikk 8. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.