Gå til innhold

Bare en dårlig dag eller ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irritabel, trett og urolig uten grunn. Det er litt usikkerhet som foregår rundt meg for tiden, så det kan kanskje være påvirket av det.  Har vært stabil lenge nå, så det er sikkert bare en dårlig dag.  Håper det, men blir litt engstelig for nye nedturer og ustabilitet.  Destruktive tanker kommer, og det liker jeg ikke.  Tåler vi med BP mindre usikkerhet rundt oss, selv om vi er optimalt medisinert?

Skrevet

Irritabel, trett og urolig uten grunn. Det er litt usikkerhet som foregår rundt meg for tiden, så det kan kanskje være påvirket av det.  Har vært stabil lenge nå, så det er sikkert bare en dårlig dag.  Håper det, men blir litt engstelig for nye nedturer og ustabilitet.  Destruktive tanker kommer, og det liker jeg ikke.  Tåler vi med BP mindre usikkerhet rundt oss, selv om vi er optimalt medisinert?

Jeg merker i alle fall at jeg tåler mindre av det selv på medisiner, men så har jeg ikke bipolar da. Merker alt er mye tyngre og er mer urolig, kanskje det har noe med årstiden å gjøre? Ellers kan vel folk på medisiner og ha dårlige dager, håper det er bare det du har og at det er bedre i morgen.

Skrevet

Hei!

det er sannsynlig at man ved psykiske lidelser er mer sårbar for når omgivelsene blir usikre.

Jeg har asperger syndrom = ingen medisiner, for det fins ikke noe!

Jeg har bedt om hjelp, men hjelp /dvs medisinering fins ikke.

Jeg må holde ut, finne andre måter/metoder, usikkerhet og uforutsigbarhet er forferdelig for meg!!

For tiden er jeg omgitt av uforutsigbarhet, da mine barn strever :-(

Jeg har derfor begynt å skyte, og det gir meg ro. Det er deilig å sikte, treffe, hvis feil, bare igjen og igjen, jeg vet hvorfor ikke treffer, ujevn pust, feil grep, dårlig konsentrert, jo mer man jobber jo nærmere kommer man målet og kontroll.

Håper du får det bedre snart.

Skrevet

Hei!

det er sannsynlig at man ved psykiske lidelser er mer sårbar for når omgivelsene blir usikre.

Jeg må holde ut, finne andre måter/metoder, usikkerhet og uforutsigbarhet er forferdelig for meg!!

For tiden er jeg omgitt av uforutsigbarhet, da mine barn strever :-(

Jeg har derfor begynt å skyte, og det gir meg ro. Det er deilig å sikte, treffe, hvis feil, bare igjen og igjen, jeg vet hvorfor ikke treffer, ujevn pust, feil grep, dårlig konsentrert, jo mer man jobber jo nærmere kommer man målet og kontroll.

Høres gøy ut å skyte :)

Skrevet

Jeg merker i alle fall at jeg tåler mindre av det selv på medisiner, men så har jeg ikke bipolar da. Merker alt er mye tyngre og er mer urolig, kanskje det har noe med årstiden å gjøre? Ellers kan vel folk på medisiner og ha dårlige dager, håper det er bare det du har og at det er bedre i morgen.

Håper det. Får prøve å få gjort litt i huset nå.

Skrevet

Høres gøy ut å skyte :)

Hei!

Ja det er gøy:-)

Skulle bare ønske jeg hadde en annen venn enn pistolen :-(

Tror jeg fått en, men det er nytt, og man vet jo aldri, med pistolen vet jeg :-)

Du kan melde deg på sikkerhetskurs også kan du starte å skyte i pistolklubb.

Jeg trives best med dyr, mennesker er vanskelige, jeg liker at jeg kan lade treffe, tenke, være meg, alene, jeg tror at autisme er best forenlig med data og ensomme aktiviteter, jeg har lurt meg selv ved å tro jeg kunne forstå det andre forstår, men det kan jeg ikke, jeg må derfor av-programmere meg selv fra innfallet. Innfallet dvs få venner, fikk jeg da jeg trodde jeg kunne forstå andre, jeg kan ikke det, skulle ønsket jeg kunne, men må innse realiteten.

Skrevet

Håper det. Får prøve å få gjort litt i huset nå.

Bra hvis du får gjort noe :)

Skrevet (endret)

Hei!

Ja det er gøy:-)

Skulle bare ønske jeg hadde en annen venn enn pistolen :-(

Tror jeg fått en, men det er nytt, og man vet jo aldri, med pistolen vet jeg :-)

Du kan melde deg på sikkerhetskurs også kan du starte å skyte i pistolklubb.

Jeg trives best med dyr, mennesker er vanskelige, jeg liker at jeg kan lade treffe, tenke, være meg, alene, jeg tror at autisme er best forenlig med data og ensomme aktiviteter, jeg har lurt meg selv ved å tro jeg kunne forstå det andre forstår, men det kan jeg ikke, jeg må derfor av-programmere meg selv fra innfallet. Innfallet dvs få venner, fikk jeg da jeg trodde jeg kunne forstå andre, jeg kan ikke det, skulle ønsket jeg kunne, men må innse realiteten.

Kanskje jeg skulle begynne å skyte, sikkert gøy når du treffer :)

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg hadde en dårlig dag i går, men det skyldes ytre ting (= min personlighet). Jeg har lært at vi må akseptere at vi alle kan ha dårlige dager uten at det skyldes sykdom. Det er livet.

Håper du får det bedre igjen snart :)

Skrevet

Hei!

For tiden er jeg omgitt av uforutsigbarhet, da mine barn istrever :-(

Takk for det. Du har ditt å slite med du også. Det er vondt når barna strever. Det er de viktigste i våre liv, og vi ønsker at de bare skal ha det godt. Men de får sine utfordringer de også, der vi bare kan støtte dem så godt vi kan, og på en fornuftig måte.

Noe skyting tror jeg aldri det blir på meg, men det høres gøy ut :)

Skrevet

Jeg hadde en dårlig dag i går, men det skyldes ytre ting (= min personlighet). Jeg har lært at vi må akseptere at vi alle kan ha dårlige dager uten at det skyldes sykdom. Det er livet.

Håper du får det bedre igjen snart :)

Ja, vi kan alle ha dårlige dager. Det er heller ikke slik som det var når jeg var syk, men jeg blir nok litt engstelig for å bli dårlig igjen. Føler det hjalp litt å skrive her. Nå får jeg prøve å få gjort mer i huset, og prøve å fokusere på andre ting.

Skrevet

Takk for det. Du har ditt å slite med du også. Det er vondt når barna strever. Det er de viktigste i våre liv, og vi ønsker at de bare skal ha det godt. Men de får sine utfordringer de også, der vi bare kan støtte dem så godt vi kan, og på en fornuftig måte.

Noe skyting tror jeg aldri det blir på meg, men det høres gøy ut :)

Hei!

Ja jeg er veldig lykkelig på skytebanen, føler jeg har en venn, når jeg tenker hvem, holder jeg den mellom hendene :lol: da ler jeg, inni meg, utad smiler jeg = lykkelig.

Ja barna... hver dag gjenopplever jeg marerittet = skolen, motivere min datter for å gå inn i helvete uten beskyttelse,.... fordi jeg ikke er flink med mennesker tar jeg henne ikke ut av skolen, jeg ber om, og søker opp, og skriver... for at hun skal få hjelp. Jeg er ikke hennes løsning, jeg kan gjøre henne mer dårlig fungerende, derfor ber jeg, gjennom mail, og brev om hjelp, men alltid får vi svar : nei.

Det er klart det kun går til et punkt, min datter kan bli flink, men jeg kan kun hjelpe henne til å bli mer autistisk. jeg vil det motsatte, derfor tvinger jeg henne i skolen hver dag, med tårer, fordi jeg vil noe bedre for henne enn det jeg selv lever i.

Jeg kan lære henne å bli en god hacker, eller en god skytter.

Alle mine brev vitner om/og beviser en ting (for ettertiden= dokumentasjon), at jeg som hennes mor bad om hjelp til at hun skal bli mer veltilpasset, 

men avslag etter avslag, snart orker jeg ikke mer, snart tenker jeg utdanne henne i noe hun kan bli god i, leve i ensomheten, med sin autisme, men flink på en ting.

Det er ikke sånn jeg vil det, men uten hjelp er det kanskje sånn det blir .

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg en fin dag, håper den blir bedre utover dagen  :) Jeg selv har en tendens til å stresse og kanskje tenke litt for mye når ting baller på seg. Da har det vært viktig å puste og gjøre de små ev litt større tingene som kan gjøre at jeg føler meg litt bedre. Trener kampsport og kan love deg det rensende for å få ut litt frustrasjon. Litt egen pleie kan være godt også, bare det å stelle neglene, ta en ansiktsmaske gjøre de små tingene for å føle meg freshere. Drikke en stor kopp grønn te med sitron mens jeg leser et nytt blad/avis etc. Uansett, håper du får en fin dag og at den kjipe følelsen/tankene slipper litt taket for det er din dag i dag. I dag og alle andre dager  :)

Skrevet

Bra hvis du får gjort noe :)

Jeg har fått gjort litt, men jeg har sovet en del også. Noe som gjorde godt :)

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg en fin dag, håper den blir bedre utover dagen  :) Jeg selv har en tendens til å stresse og kanskje tenke litt for mye når ting baller på seg. Da har det vært viktig å puste og gjøre de små ev litt større tingene som kan gjøre at jeg føler meg litt bedre. Trener kampsport og kan love deg det rensende for å få ut litt frustrasjon. Litt egen pleie kan være godt også, bare det å stelle neglene, ta en ansiktsmaske gjøre de små tingene for å føle meg freshere. Drikke en stor kopp grønn te med sitron mens jeg leser et nytt blad/avis etc. Uansett, håper du får en fin dag og at den kjipe følelsen/tankene slipper litt taket for det er din dag i dag. I dag og alle andre dager  :)

Takk. Det har blitt bedre utover dagen :)

Den usikkerheten som foregår rundt meg påvirker nok underbevisstheten slik at jeg får litt reaksjoner, selv om jeg ikke tenker at det har noe med det å gjøre.

Skrevet

Jeg har fått gjort litt, men jeg har sovet en del også. Noe som gjorde godt :)

Å sove er det beste i verden :)

Skrevet

Jeg kan bli midlertidig litt dårlig ved stress selv på litium, men det går over. Mye hvile og passe aktivitet er viktig

Skrevet

Jeg kan bli midlertidig litt dårlig ved stress selv på litium, men det går over. Mye hvile og passe aktivitet er viktig

Jeg ser også at det ikke får samme taket på meg, som det gjorde før jeg begynte med lithium.

Skrevet

Jeg ser også at det ikke får samme taket på meg, som det gjorde før jeg begynte med lithium.

Godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...