Gå til innhold

Hva er normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å stå opp om morgenen. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe ut av dagen enn å sitte kroken min sammen hunden og drikke kaffe. Jeg orker ikke se folk. Vil bare ha tvangstankene mine for meg selv. Jeg vil ikke at noen skal se på meg.

Er det normalt å ønske seg et slikt liv?, har forresten BDD.

Anonymous poster hash: b4482...631
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å stå opp om morgenen. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe ut av dagen enn å sitte kroken min sammen hunden og drikke kaffe. Jeg orker ikke se folk. Vil bare ha tvangstankene mine for meg selv. Jeg vil ikke at noen skal se på meg.

Er det normalt å ønske seg et slikt liv?, har forresten BDD.

Det er vel ikke normalt å ønske seg et sånt liv, men mange som har det sånn ufrivillig.

Skrevet

Det virker litt rart å "ville" ha tvangstankene sine. De fleste med tvangstanker ønsker disse tankene dit pepperen gror.

Ellers synes jeg at innlegget ditt minner noe om en depressiv tankegang. Kan det være at du kan ha et problem rundt det?

BDD kan jo lett føre til både depresjon og tvangstanker.

Skrevet

Det virker litt rart å "ville" ha tvangstankene sine. De fleste med tvangstanker ønsker disse tankene dit pepperen gror.

Ellers synes jeg at innlegget ditt minner noe om en depressiv tankegang. Kan det være at du kan ha et problem rundt det?

BDD kan jo lett føre til både depresjon og tvangstanker.

Jeg skulle jo ønske meg et liv uten tvangshandlinger. Men etter mange år med dem så opplever jeg at de demper angsten, de fjerner vanskelige følelser. F.eks dreier det seg om å sjekke kroppen tusenvis av ganger i løpet av en dag, og da kan jeg føle at jeg har en viss kontroll på BDD tankene, og jeg slipper også andre katastrofe tanker som jeg ofte har.

Skrevet

Jeg skulle jo ønske meg et liv uten tvangshandlinger. Men etter mange år med dem så opplever jeg at de demper angsten, de fjerner vanskelige følelser. F.eks dreier det seg om å sjekke kroppen tusenvis av ganger i løpet av en dag, og da kan jeg føle at jeg har en viss kontroll på BDD tankene, og jeg slipper også andre katastrofe tanker som jeg ofte har.

Been there, done that...

Tvangshandlinger kan jo være behagelige, på sett og vis. Det var for meg utrolig deilig å måle blodtrykket og finne ut at det var normalt. Eller å ta et normalt EKG hos legen, eller en ultralyd av hjertet, eller en blodprøve på kolesterol. Eller nå å bli forklart av legen for tusende gang at jeg ikke er til fare for meg selv.

Men BDD som du har går jo voldsomt ut over livskvaliteten, som du sikkert merker. Du må angripe tankene som handler om at det er noe galt med deg på en annen måte enn gjennom tvangshandlinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...