Gå til innhold

Mistet sexlysten

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

sliter endel med angst og depresjoner og har helt mistet sex lysten. er 53 år og kvinne.kan det være pga psyken lysta er blitt borte?? og finnes det noen medisiner som kan gjøre meg normal hva sexlyst angår?? er redd nærhet og...

Skrevet

Høres ut som det er på grunn av din angst/depresjon at lysten har forsvunnet?

Behandling må jo da være å behandle angsten og depresjonen din. Det finnes mange muligheter, både medisiner og samtaleterapi.

Virker litt nytteløst å "adressere" dette med å bruke medikamenter som øker lysten (hvis de i det hele tatt finnes). Behandle roten til problemet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Depresjon gir nesten alltid nedsatt sexlyst.

Wellbutrin er det antidepressive medikamentet du skal bruke om du ønsker mer lyst og glede i sexlivet.

Skrevet

Depresjon gir nesten alltid nedsatt sexlyst.

Wellbutrin er det antidepressive medikamentet du skal bruke om du ønsker mer lyst og glede i sexlivet.

Gjelder det også hvis lysten er lav på den man skal ha sex med?

Anonymous poster hash: 28edf...709

Skrevet

Gjelder det også hvis lysten er lav på den man skal ha sex med? Anonymous poster hash: 28edf...709

Selvsagt. Jeg bruker wellbutrin og hopper på hvem som helst, hehe ;-). Fra spøk til alvor: min mann får nok godene av dette, men så har jeg også følelser for han :). Har ikke opplevd å få følelser for andre, heldigvis må jeg vel si.

Skrevet

Gjelder det også hvis lysten er lav på den man skal ha sex med?

Anonymous poster hash: 28edf...709

Et sentralt kjennetegn på depresjon er tap av følelser for de man normalt har følelser for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...