Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv.

Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk.

Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro.

Kommer resten av livet til å fortsette sånn?

Anonymous poster hash: f67fc...14c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å skulle skrevet det selv..

Vet ikke om livet kommer til å fortsette sånn for alltid, men føler ikke det blir bedre.. Tror uansett det KAN bli bedre (folk sier det i allefall). Noe som at hvis man er tilfreds med den man er, og finner en slags ro med å være den man er, så kommer den indre roen av seg selv. 

Vet ikke helt hvordan man skal komme dit, og mye vil vel være litt personlighetstrekk også. Jeg må ha noe å gjøre hele tiden, for å ikke få den "indre uroen". 

Uansett, bare vit at du ikke er alene med å føle det slik :) 

Skrevet

Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv. Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk. Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro. Kommer resten av livet til å fortsette sånn?   Anonymous poster hash: f67fc...14c

Kan det være at du er deprimert? Jeg kjenner igjen tankene fra min depresjon..

Får du noen hjelp/behandling?

Skrevet

Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv.

Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk.

Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro.

Det blir sikkert bedre, livet går opp og ned.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kommer an på dine valg. Det er opp til deg selv.

Skrevet

Det kommer an på dine valg. Det er opp til deg selv.

Ja, nettopp!! Men hvordan? Jeg vil jo - jeg finner bare ikke ut av det... Det er umulig å finne ut av jungelen. Hvordan velge riktig?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, nettopp!! Men hvordan? Jeg vil jo - jeg finner bare ikke ut av det... Det er umulig å finne ut av jungelen. Hvordan velge riktig?

Det mest fornuftige er å søke hjelp. All hjelpsøking starter hos fastlegen. Sannsynligvis trenger du psykoterapi, kanskje også medisiner om dette er en depresjon.

Skrevet

Det mest fornuftige er å søke hjelp. All hjelpsøking starter hos fastlegen. Sannsynligvis trenger du psykoterapi, kanskje også medisiner om dette er en depresjon.

Ja, kan det hjelpe en til sunn resignasjon for å sitere deg? Han jeg går til mener jeg skal ta vare på meg selv og har mye ressurser. Lurer på å spørre om å få gå til en annen- som har mer tid.

Jeg er jo velfungerende, men er likevel misfornøyd med en del i livet jeg ikke kan endre.

Skrevet

Mindfulness og akseptere-det-man-ikke-kan-forandre?

Anonymous poster hash: 865c4...b3f
Skrevet

Mindfulness og akseptere-det-man-ikke-kan-forandre?

Anonymous poster hash: 865c4...b3f

Har lest en del om mindfullness uten at det hjelper. Helt enig i at man må akseptere det som ikke kan forandres - men hvordan greie det? Legge tanken død og komme seg videre og slippe denne rastløse, gruble-tilværelsen.

Skrevet

Det er som å skulle skrevet det selv..

Vet ikke om livet kommer til å fortsette sånn for alltid, men føler ikke det blir bedre.. Tror uansett det KAN bli bedre (folk sier det i allefall). Noe som at hvis man er tilfreds med den man er, og finner en slags ro med å være den man er, så kommer den indre roen av seg selv. 

Vet ikke helt hvordan man skal komme dit, og mye vil vel være litt personlighetstrekk også. Jeg må ha noe å gjøre hele tiden, for å ikke få den "indre uroen". 

Uansett, bare vit at du ikke er alene med å føle det slik :)

Takk for det. - Håper du finner ut av det. Jeg er lei av å bruke av tiden på dette.

Skrevet

Kan det være at du er deprimert? Jeg kjenner igjen tankene fra min depresjon..

Får du noen hjelp/behandling?

Ja, det er mulig, men føler meg jo mye "flat" og ønsker ikke medisiner. Jeg vil være stabilt glad!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...