AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv. Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk. Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro. Kommer resten av livet til å fortsette sånn? Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
lille_myyy Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Det er som å skulle skrevet det selv.. Vet ikke om livet kommer til å fortsette sånn for alltid, men føler ikke det blir bedre.. Tror uansett det KAN bli bedre (folk sier det i allefall). Noe som at hvis man er tilfreds med den man er, og finner en slags ro med å være den man er, så kommer den indre roen av seg selv. Vet ikke helt hvordan man skal komme dit, og mye vil vel være litt personlighetstrekk også. Jeg må ha noe å gjøre hele tiden, for å ikke få den "indre uroen". Uansett, bare vit at du ikke er alene med å føle det slik 0 Siter
Gjest Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv. Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk. Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro. Kommer resten av livet til å fortsette sånn? Anonymous poster hash: f67fc...14c Kan det være at du er deprimert? Jeg kjenner igjen tankene fra min depresjon.. Får du noen hjelp/behandling? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Når man er kronisk misfornøyd med livet. Når livet er et pliktløp. Når alt er stress og tungt. Når glasset er halvtomt og ikke halvfullt. Når man ikke evner å se glede i hverdagen. Når man ikke fatter at man ikke bare kan være fornøyd. Når det føles som livet går i fra. Osv osv. Shoppe, spise, reise kan døyve i små øyeblikk. Objektivt sett burde jeg være fornøyd. Jeg får bare ikke noen indre ro. Kommer resten av livet til å fortsette sånn? Anonymous poster hash: f67fc...14c Det blir sikkert bedre, livet går opp og ned. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Kommer resten av livet til å fortsette sånn? Anonymous poster hash: f67fc...14c Det kommer an på dine valg. Det er opp til deg selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Det kommer an på dine valg. Det er opp til deg selv. Ja, nettopp!! Men hvordan? Jeg vil jo - jeg finner bare ikke ut av det... Det er umulig å finne ut av jungelen. Hvordan velge riktig? Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Ja, nettopp!! Men hvordan? Jeg vil jo - jeg finner bare ikke ut av det... Det er umulig å finne ut av jungelen. Hvordan velge riktig? Anonymous poster hash: f67fc...14c Det mest fornuftige er å søke hjelp. All hjelpsøking starter hos fastlegen. Sannsynligvis trenger du psykoterapi, kanskje også medisiner om dette er en depresjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Det mest fornuftige er å søke hjelp. All hjelpsøking starter hos fastlegen. Sannsynligvis trenger du psykoterapi, kanskje også medisiner om dette er en depresjon. Ja, kan det hjelpe en til sunn resignasjon for å sitere deg? Han jeg går til mener jeg skal ta vare på meg selv og har mye ressurser. Lurer på å spørre om å få gå til en annen- som har mer tid. Jeg er jo velfungerende, men er likevel misfornøyd med en del i livet jeg ikke kan endre. Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Mindfulness og akseptere-det-man-ikke-kan-forandre? Anonymous poster hash: 865c4...b3f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Mindfulness og akseptere-det-man-ikke-kan-forandre? Anonymous poster hash: 865c4...b3f Har lest en del om mindfullness uten at det hjelper. Helt enig i at man må akseptere det som ikke kan forandres - men hvordan greie det? Legge tanken død og komme seg videre og slippe denne rastløse, gruble-tilværelsen. Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Det er som å skulle skrevet det selv.. Vet ikke om livet kommer til å fortsette sånn for alltid, men føler ikke det blir bedre.. Tror uansett det KAN bli bedre (folk sier det i allefall). Noe som at hvis man er tilfreds med den man er, og finner en slags ro med å være den man er, så kommer den indre roen av seg selv. Vet ikke helt hvordan man skal komme dit, og mye vil vel være litt personlighetstrekk også. Jeg må ha noe å gjøre hele tiden, for å ikke få den "indre uroen". Uansett, bare vit at du ikke er alene med å føle det slik Takk for det. - Håper du finner ut av det. Jeg er lei av å bruke av tiden på dette. Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Kan det være at du er deprimert? Jeg kjenner igjen tankene fra min depresjon.. Får du noen hjelp/behandling? Ja, det er mulig, men føler meg jo mye "flat" og ønsker ikke medisiner. Jeg vil være stabilt glad!! Anonymous poster hash: f67fc...14c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.