stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Fikk forståelse av min behandler i dag på at jeg vil slutte med medisiner, hun forstod at jeg savnet sjelslivet mitt og følelsene og alt det andre. Det var helt opp til meg for jeg er ikke på tvang, så jeg er glad hun forstod. Hun sa psykiatere er veldig vitenskapelig og forstår ikke sånt, men skal snakke med henne og psykiater neste uke. Så nå er jeg enda mer sikker på mitt valg, så til dere som ikke forstår her inne. Jeg har i alle fall en behandler som forstår, du forstår jo ikke du heller nhd for du er og psykiater. Ser sikkert på meg som dum, du sa jo jeg måtte slutte med dette. Men jeg må ikke slutte, det er mitt liv og jeg vil klare meg uten medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Da er jo alt i sin skjønneste orden når behandler forstår, det er jo på dem i RL jeg skal høre på. Dere kjenner meg jo ikke men er sikkert lei av at jeg er her, men kan slutte å være her jeg. Det er helt greit 0 Siter
miakami Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Du er ikke på tvang, men du kan fort havne på tvang om du slutter å ta medisiner. jeg slurvet med litium, og fikk en manisk psykose og da havnet jeg på tvang. Det er fjernet nå heldigvis. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Da er jo alt i sin skjønneste orden når behandler forstår, det er jo på dem i RL jeg skal høre på. Dere kjenner meg jo ikke men er sikkert lei av at jeg er her, men kan slutte å være her jeg. Det er helt greit Hvordan gikk det forrige gang du sluttet? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Du er ikke på tvang, men du kan fort havne på tvang om du slutter å ta medisiner. jeg slurvet med litium, og fikk en manisk psykose og da havnet jeg på tvang. Det er fjernet nå heldigvis. Hun er sykepleier. Tror ikke jeg havner på tvang Ikke så lenge jeg har henne som behandler. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Hvordan gikk det forrige gang du sluttet? Forrige gang for kanskje fem år siden gikk det veldig fint, da var jeg bra i ca to år Nå har jeg tatt medisiner i snart to år og føler det er på tide å bli fri igjen. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 (endret) Forrige gang for kanskje fem år siden gikk det veldig fint, da var jeg bra i ca to år Nå har jeg tatt medisiner i snart to år og føler det er på tide å bli fri igjen. Og er det noen grunn til å tro det kommer til å gå bedre denne gang? Endret 18. september 2013 av BrukerErAnonym 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Og er det noen grunn til å tro det kommer til å gå bedre denne gang? Er glad hvis jeg får være frisk en stund, kunne sove lite og var lykkelig. Håper i alle fall det går like bra, har troen på det jeg. Men siden jeg har fått det i sprøyte sitter det vel i en stund. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Er glad hvis jeg får være frisk en stund, kunne sove lite og var lykkelig. Håper i alle fall det går like bra, har troen på det jeg. Men siden jeg har fått det i sprøyte sitter det vel i en stund. Poenget er vel at du er frisk MED medisiner. Det var vel en grunn til at du begynte med dem? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Poenget er vel at du er frisk MED medisiner. Det var vel en grunn til at du begynte med dem? Føler meg langt fra frisk nå, har lyst å våkne fra en dvale. Begynte fordi jeg var syk ja men det er jo nesten to år siden, kan hende jeg er frisk under medisinene. Er det jeg håper på 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Jeg er også dritt lei av folk som ikke forstår. Det er fantastisk å være fri for medisiner, man føler seg så mye bedre. Men man vil jo helst ikke bli psykotisk. Men man vil ha de frie og fantasifulle tankene sine tilbake. Psykoser kan også være fantastiske selv om man ikke ønsker det da. Man kan sammenligne en psykose med å drikke seg dritings i helga, da gjør man utrolig mye dumt i fylla som man kan angre seg veldig på, men allikevel velger de fleste å drikke seg full neste helg. Rusen er verdt det. Anonymous poster hash: 05aba...5c1 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Føler meg langt fra frisk nå, har lyst å våkne fra en dvale. Begynte fordi jeg var syk ja men det er jo nesten to år siden, kan hende jeg er frisk under medisinene. Er det jeg håper på Er det verdt å ta sjansen? Fører ikke en psykose til død av hjerneceller? Du blir kognitivt svekket - mer for hver gang, og mer dess alvorligere og langvarig. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Jeg er også dritt lei av folk som ikke forstår. Det er fantastisk å være fri for medisiner, man føler seg så mye bedre. Men man vil jo helst ikke bli psykotisk. Men man vil ha de frie og fantasifulle tankene sine tilbake. Psykoser kan også være fantastiske selv om man ikke ønsker det da. Man kan sammenligne en psykose med å drikke seg dritings i helga, da gjør man utrolig mye dumt i fylla som man kan angre seg veldig på, men allikevel velger de fleste å drikke seg full neste helg. Rusen er verdt det. De fleste drikker seg ikke snydens full hver helg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Er det verdt å ta sjansen? Fører ikke en psykose til død av hjerneceller? Du blir kognitivt svekket - mer for hver gang, og mer dess alvorligere og langvarig. Psykoser fører ikke til død av hjerneceller. Før trodde man at alkohol gjorde det. Men ny forskning viser at hjernecellene ikke dør av alkohol. Anonymous poster hash: 05aba...5c1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Jo jeg kjenner flere som drikker seg full hver helg Anonymous poster hash: 05aba...5c1 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Jeg er også dritt lei av folk som ikke forstår. Det er fantastisk å være fri for medisiner, man føler seg så mye bedre. Men man vil jo helst ikke bli psykotisk. Men man vil ha de frie og fantasifulle tankene sine tilbake. Psykoser kan også være fantastiske selv om man ikke ønsker det da. Man kan sammenligne en psykose med å drikke seg dritings i helga, da gjør man utrolig mye dumt i fylla som man kan angre seg veldig på, men allikevel velger de fleste å drikke seg full neste helg. Rusen er verdt det. Anonymous poster hash: 05aba...5c1 Det er noe i det du skriver, og det er jo et valg vi selv må ta. Jeg blir ofte redd under psykosene så det vil jeg ikke, men det kan jo være godt og. Ikke at jeg vil bli syk, men vil klare meg uten medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 Er det verdt å ta sjansen? Fører ikke en psykose til død av hjerneceller? Du blir kognitivt svekket - mer for hver gang, og mer dess alvorligere og langvarig. Får høre hva psykiateren sier neste uke, hvis hun sier det er greit gjør jeg det. Det er jo mitt valg og mitt liv, synes det er deilig å være uten medisiner 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Jeg har ingen problemer med å forstå ditt ønske om å slutte med medisiner. Det betyr ikke det samme som at jeg synes du bør gjøre det. Jeg er sikker på at det vil være negativt for deg. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Får høre hva psykiateren sier neste uke, hvis hun sier det er greit gjør jeg det. Det er jo mitt valg og mitt liv, Joda, men har du barn? Hva skjer med disse hvis du blir syk igjen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.