Gå til innhold

Forståelse fra behandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ønske du bare kunne slutte og bli ferdig med det. Synes det har vært veldig mye mas og fram og tilbake om det i lang tid nå. Du hører jo uansett ikke på de som mener du bør fortsette, så da får du vel bare gjøre som du vil. 

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå ditt ønske om å slutte med medisiner.

Det betyr ikke det samme som at jeg synes du bør gjøre det.

Jeg er sikker på at det vil være negativt for deg.

Da skulle du vært den psykiateren jeg snakket med, føler de ikke har så mye peiling her. Du hadde sikkert forklart hvorfor også, men det er fint du forstår mitt ønske om å slutte med medisiner. Han andre psykiateren forstod ingenting, men nå er det en an jeg skal snakke med igjen. Du er så sikker du.

Skrevet

Joda, men har du barn? Hva skjer med disse hvis du blir syk igjen?

Har barn men de er så store nå, dessuten har jeg samboer. Han er redd jeg skal bli psykotisk da, jeg kan til nød gå over til zeldox igjen i meget lave doser. De funket jo på et vis.

Skrevet

Jeg skulle ønske du bare kunne slutte og bli ferdig med det. Synes det har vært veldig mye mas og fram og tilbake om det i lang tid nå. Du hører jo uansett ikke på de som mener du bør fortsette, så da får du vel bare gjøre som du vil. 

Ja det har du rett i, jeg må slutte å mase om det her. Jeg vet det har vært mye frem og tilbake, jeg må ta et valg og stå ved det. Ferdig med det. Skal ikke skrive mer om det :)

Skrevet

Jeg synes det er synd om dette med medisinering blir et enten-eller spørsmål. Jeg er overbevist om at du trenger noe medisiner for å unngå å bli så preget av psykose at du får mye angst. Men jeg kunne ønske at din psykiater fulgte deg opp tett slik at dere fant frem til medikament og dose som fungerer optimalt for deg.

Skrevet

Jeg synes det du skriver her er litt urettferdig. Stjernestøv har jo brukt medisiner ganske så stabilt i ca to år nå, til tross for mye bivirkninger og ikke alltid god virkning (og dårlig oppfølgning lokalt). Det stemmer at hun skriver ganske mye om temaet, men hun har i disse to årene kun latt være å ta medisiner noen få dager av gangen. Jeg mener hun hører på råd hun får her inne.

Skrevet

Psykoser fører ikke til død av hjerneceller. Før trodde man at alkohol gjorde det. Men ny forskning viser at hjernecellene ikke dør av alkohol.

Anonymous poster hash: 05aba...5c1

Noe fører det til iallfall. Jeg hadde psykose for ett år siden. Og jeg er fremdeles ikke blitt den samme som før :(

Skrevet

Jo jeg kjenner flere som drikker seg full hver helg :)Anonymous poster hash: 05aba...5c1

Jeg skrev "de fleste". Det er mulig du har spesielt umodne venner.

Skrevet

Jeg synes det du skriver her er litt urettferdig. Stjernestøv har jo brukt medisiner ganske så stabilt i ca to år nå, til tross for mye bivirkninger og ikke alltid god virkning (og dårlig oppfølgning lokalt). Det stemmer at hun skriver ganske mye om temaet, men hun har i disse to årene kun latt være å ta medisiner noen få dager av gangen. Jeg mener hun hører på råd hun får her inne.

Ok, kanskje det er det. Hvis det er plagsomme bivirkninger som er hovedproblemet kan jeg forstå hennes valg, men jeg har fått inntrykk av at det er savnet av åndelighet, lysvesener, nisser, spøkelser og en hel del annet tull som er grunnen til medisinkutten. Er det feil, altså? Jeg kan ikke begripe at det skal bety mer enn å fungere noenlunde godt i hverdagen (med ansvar for barn?). Det høres helt fjernt ut i mine ører, og jeg blir på grensa til irritert av sånt surr. Det er nok best for både meg og henne at jeg slutter å lese og kommentere disse trådene, tror jeg. God natt!:)

Skrevet

Ok, kanskje det er det. Hvis det er plagsomme bivirkninger som er hovedproblemet kan jeg forstå hennes valg, men jeg har fått inntrykk av at det er savnet av åndelighet, lysvesener, nisser, spøkelser og en hel del annet tull som er grunnen til medisinkutten. Er det feil, altså? Jeg kan ikke begripe at det skal bety mer enn å fungere noenlunde godt i hverdagen (med ansvar for barn?). Det høres helt fjernt ut i mine ører, og jeg blir på grensa til irritert av sånt surr. Det er nok best for både meg og henne at jeg slutter å lese og kommentere disse trådene, tror jeg. God natt!:)

Hei. Tror du må prøve ap for å forstå hvor tung i kroppen man kan bli av dem. Å legge på seg mange kilo, være veldig trett og uopplagt hele tiden er ikke så veldig morsomt. Kan være veldig slitsomt å fungere som mor i huset med slike bivirkninger også.

Skrevet

B

Hei. Tror du må prøve ap for å forstå hvor tung i kroppen man kan bli av dem. Å legge på seg mange kilo, være veldig trett og uopplagt hele tiden er ikke så veldig morsomt. Kan være veldig slitsomt å fungere som mor i huset med slike bivirkninger også.

Kan man få slike bivirkninger av AD også? Jeg er nemlig også litt sånn. Sliter mye med energimangel - det er ikkr normalt å være så sliten at man sover ett døgn i strekk. Og jeg hadde det IKKE slik før etter at jeg ble alvorlig deprimert samt begynte med store doser AD og kombinasjoner med andre meds.

Skrevet

Jeg synes det er synd om dette med medisinering blir et enten-eller spørsmål. Jeg er overbevist om at du trenger noe medisiner for å unngå å bli så preget av psykose at du får mye angst. Men jeg kunne ønske at din psykiater fulgte deg opp tett slik at dere fant frem til medikament og dose som fungerer optimalt for deg.

Vil høre på deg for føler du kjenner meg best nå, min behandler har ikke sett meg dårlig men det har du. Får høre hva psykiateren mener om xeplion. Jeg vil ikke bli syk hvis det er det jeg kommer til å bli :mellow: Er redd for det, samtidig har jeg så lyst å klare meg uten medisiner. Godt noen forstår det i alle fall, det er min drøm her i livet og være frisk og uten medisiner.

Skrevet

Vil høre på deg for føler du kjenner meg best nå, min behandler har ikke sett meg dårlig men det har du. Får høre hva psykiateren mener om xeplion. Jeg vil ikke bli syk hvis det er det jeg kommer til å bli :mellow: Er redd for det, samtidig har jeg så lyst å klare meg uten medisiner. Godt noen forstår det i alle fall, det er min drøm her i livet og være frisk og uten medisiner.

Jeg synes også du skal spørre psykiateren om xeplion. Det er også viktig at du forteller hvor tung du har vært de siste ukene med cisordinol. Bra at sykepleieren som følger deg opp også la merke til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...