Gå til innhold

Kombinere Wellbutrin retard og Cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har diagnosene GAD, EUP(noe jeg mener er feil) og kronisk depresjon( siden jeg var barn), de mener det evt kan være  ADHD og/eller Bipolar 2, med atypisk symptomer istedet på de to sistnevnte.

Jeg har prøvd følgende AD

Cipralex: virket godt på GAD, men ble passiv og orket ingenting( gikk opp noen få kg)

Effexor: Fikk veldig ofte hodepine, og la på meg 10 kg

Fontex:  virket godt i begynnelsen, men slutter å virke etterhvert. ikke så effektiv på GAD

Wellbutrin retard: virket veldig godt på energi og tiltakslyst og depresjon, virket ikke inn på angst verken positivt eller negativt, men på sikt ble jeg suicidal(noe jeg aldri har vært verken før eller etter WR) og veldig hissig.

Jeg går nå på Fontex av mangel på andre valgmuligheter

Jeg vil ikke prøve noen av de SSRI jeg ikke har prøvd pga fare for vektøkning (jeg sliter fortsatt med 6 kg igjen ifra effexor som ikke vil bort uansett hva jeg forsøker)

Jeg trenger en AD som gir meg tiltakslyst og energi, virker på GAD samt ikke gjør meg suicidal og hissig. Vektøkning er heelt uaktuelt. 

Er det mulighet for å prøve å blande Cipralex og Wellbutrin samtidig og se om der går bedre da? begge har innslag jeg føler meg bedre av. men er jo helt motsatt.. føler den ene hjelper for GAD og den andre for energi.

Evt andre forslag. 

Har noen her erfaring med å kombinere begge AD?

Skrevet

Jeg står på både cipralex og wellbutrin og har veldig god erfaring. Ingen langvarige depresjoner lenger. Når det gjelder energi, går det fremdeles i bølger. I noen perioder klarer jeg alt, mens jeg nå for tiden har behov for mye søvn. Men selv om jeg har lite energi, er jeg stort sett glad og fornøyd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI og Wellbutrin er en meget bra kombinasjon som jeg synes du bør prøve.

Skrevet

takk for svar :) Er det vanskelig å få legen til å bli med på forslaget? 

legen min vil at psykiater eller dps skal bestemme all medisinen min, men jeg får bare avslag hver gang jeg søker om behandling her i Oslo. Har byttet fastlege 3 ganger siste 2 årene, men finner ingen som tar meg på alvor. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

takk for svar :) Er det vanskelig å få legen til å bli med på forslaget? 

Det håper jeg da ikke. Mange, men ikke alle fastleger (og psykiatere) er oppdatert.

Skrevet

Jeg står på både cipralex og wellbutrin og har veldig god erfaring. Ingen langvarige depresjoner lenger. Når det gjelder energi, går det fremdeles i bølger. I noen perioder klarer jeg alt, mens jeg nå for tiden har behov for mye søvn. Men selv om jeg har lite energi, er jeg stort sett glad og fornøyd.

Men har ikke du BP2? (1?)

Anonymous poster hash: 2b478...445

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...