KrissyKrissy Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Hei Jeg har diagnosene GAD, EUP(noe jeg mener er feil) og kronisk depresjon( siden jeg var barn), de mener det evt kan være ADHD og/eller Bipolar 2, med atypisk symptomer istedet på de to sistnevnte. Jeg har prøvd følgende AD Cipralex: virket godt på GAD, men ble passiv og orket ingenting( gikk opp noen få kg) Effexor: Fikk veldig ofte hodepine, og la på meg 10 kg Fontex: virket godt i begynnelsen, men slutter å virke etterhvert. ikke så effektiv på GAD Wellbutrin retard: virket veldig godt på energi og tiltakslyst og depresjon, virket ikke inn på angst verken positivt eller negativt, men på sikt ble jeg suicidal(noe jeg aldri har vært verken før eller etter WR) og veldig hissig. Jeg går nå på Fontex av mangel på andre valgmuligheter Jeg vil ikke prøve noen av de SSRI jeg ikke har prøvd pga fare for vektøkning (jeg sliter fortsatt med 6 kg igjen ifra effexor som ikke vil bort uansett hva jeg forsøker) Jeg trenger en AD som gir meg tiltakslyst og energi, virker på GAD samt ikke gjør meg suicidal og hissig. Vektøkning er heelt uaktuelt. Er det mulighet for å prøve å blande Cipralex og Wellbutrin samtidig og se om der går bedre da? begge har innslag jeg føler meg bedre av. men er jo helt motsatt.. føler den ene hjelper for GAD og den andre for energi. Evt andre forslag. Har noen her erfaring med å kombinere begge AD? 0 Siter
Gondor Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 Jeg står på både cipralex og wellbutrin og har veldig god erfaring. Ingen langvarige depresjoner lenger. Når det gjelder energi, går det fremdeles i bølger. I noen perioder klarer jeg alt, mens jeg nå for tiden har behov for mye søvn. Men selv om jeg har lite energi, er jeg stort sett glad og fornøyd. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 SSRI og Wellbutrin er en meget bra kombinasjon som jeg synes du bør prøve. 0 Siter
KrissyKrissy Skrevet 18. september 2013 Forfatter Skrevet 18. september 2013 takk for svar Er det vanskelig å få legen til å bli med på forslaget? legen min vil at psykiater eller dps skal bestemme all medisinen min, men jeg får bare avslag hver gang jeg søker om behandling her i Oslo. Har byttet fastlege 3 ganger siste 2 årene, men finner ingen som tar meg på alvor. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2013 Skrevet 18. september 2013 takk for svar Er det vanskelig å få legen til å bli med på forslaget? Det håper jeg da ikke. Mange, men ikke alle fastleger (og psykiatere) er oppdatert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Jeg står på både cipralex og wellbutrin og har veldig god erfaring. Ingen langvarige depresjoner lenger. Når det gjelder energi, går det fremdeles i bølger. I noen perioder klarer jeg alt, mens jeg nå for tiden har behov for mye søvn. Men selv om jeg har lite energi, er jeg stort sett glad og fornøyd. Men har ikke du BP2? (1?) Anonymous poster hash: 2b478...445 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.