Gå til innhold

Føler meg dårlig / opplever det som vondt, hva må jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg få meg et normalt liv sosialt sett? Da, i såfall, hvordan gjør jeg det, når jeg både trekker meg unna folk og oppfører meg på en måte folk ikke liker?

Mennesker flest er forøvrig dritt...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• TulleKoppen

27

• Kayia

14

• BrukerErAnonym

9

• ISW

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du prøvd gruppeterapi? Anbefales

Har prøvd det meste, ingenting har hjulpet. Tror de har gitt meg opp, jeg. De har ingen forventninger. De syns ikke det gjør noe at jeg bare sitter hjemme og sturer, all den tid jeg tar medisinen min.

Skrevet

Har prøvd det meste, ingenting har hjulpet. Tror de har gitt meg opp, jeg. De har ingen forventninger. De syns ikke det gjør noe at jeg bare sitter hjemme og sturer, all den tid jeg tar medisinen min.

Har du fortalt dem dette du skriver her, og hvilken respons får du på dette?

Skrevet

Har du fortalt dem dette du skriver her, og hvilken respons får du på dette?

Har ikke fortalt noe om det, prøver å være lydig jeg.

Skrevet

For det første må du prøve å kvitte deg med forestillingen din om at mennesker flest er dritt. De fleste mennesker er ganske greie vesener :-)

Du MÅ ikke ha et sosialt liv. Et sosialt liv er ikke som oksygen. Men hvis du begynner å ha et litt mer avslappet forhold til mennesker, så vil du se at det sosiale livet gir deg en hel del gleder.

Skrevet

Men hvis du begynner å ha et litt mer avslappet forhold til mennesker, så vil du se at det sosiale livet gir deg en hel del gleder.

Men hvordan? Var nettopp på butikken, og da måtte jeg finne noe rett ved noen som jobbet med noe. Jeg hørte hvert ord av det de sa, men selvsagt følte jeg at de snakket i "overført" betydning om meg. Denne gangen tenkte jeg bare at de snakket om hvor dårlig jeg var som ikke jobbet, selv om jeg hadde det bra. Det er jo ikke noe farlig "symptom", det er ikke psykotisk eller noe, men det er jo ikke noe avslappet forhold til mennesker. Jeg føler at hele byen snakker nedsettende om meg, nå for tiden går det bare på at jeg er en snylter.

For det første må du prøve å kvitte deg med forestillingen din om at mennesker flest er dritt. De fleste mennesker er ganske greie vesener :-)

Syns du det er noe rart at jeg tenker slike ting når jeg føler jeg blir behandlet på denne måten (som beskrevet ovenfor)? En annen ting er at jeg selv føler jeg bare er dritt, men det henger nok sammen.

Skrevet

Men hvordan? Var nettopp på butikken, og da måtte jeg finne noe rett ved noen som jobbet med noe. Jeg hørte hvert ord av det de sa, men selvsagt følte jeg at de snakket i "overført" betydning om meg. Denne gangen tenkte jeg bare at de snakket om hvor dårlig jeg var som ikke jobbet, selv om jeg hadde det bra. Det er jo ikke noe farlig "symptom", det er ikke psykotisk eller noe, men det er jo ikke noe avslappet forhold til mennesker. Jeg føler at hele byen snakker nedsettende om meg, nå for tiden går det bare på at jeg er en snylter.

Syns du det er noe rart at jeg tenker slike ting når jeg føler jeg blir behandlet på denne måten (som beskrevet ovenfor)? En annen ting er at jeg selv føler jeg bare er dritt, men det henger nok sammen.

Men du vet vel at dette kun er tanker som ikke har noe med virkeligheten å gjøre?
Skrevet

Men du vet vel at dette kun er tanker som ikke har noe med virkeligheten å gjøre?

Jeg lurer på det samme. Hvis ikke, så er nok "ikke er psykotisk eller noe" kanskje ikke helt riktig.

Skrevet

Jeg tror jo hele byen snakker nedsettende om meg, det ser jeg på som realistisk, men jeg er helt åpen for muligheten om at jeg tar feil. Men jeg vet ikke hva som er sant. Uansett påvirker det jo hvordan jeg har det rundt mennesker, og hva jeg tenker om andre. Ja, jeg føler det er sant at alle snakker om meg.

Skrevet (endret)

Jeg tror jo hele byen snakker nedsettende om meg, det ser jeg på som realistisk, men jeg er helt åpen for muligheten om at jeg tar feil. Men jeg vet ikke hva som er sant. Uansett påvirker det jo hvordan jeg har det rundt mennesker, og hva jeg tenker om andre. Ja, jeg føler det er sant at alle snakker om meg.

For oss andre er det åpentbart at dette ikke stemmer (hvorfor i alle dager skulle alle gå rundt og snakke om deg, tror du ikke folk at annet å gjøre?), og at det ikke er "friskt" å tro dette.

Endret av BrukerErAnonym
Skrevet

For oss andre er det åpentbart at dette ikke stemmer (hvorfor i alle dager skulle alle gå rundt og snakke om deg, tror du ikke folk at annet å gjøre?), og at det ikke er "friskt" å tro dette.

Jeg syns det er ganske åpenbart at folk gjør det, tror det er dere som lever i en slags boble om at alle er "snille" mennesker... de liker å ha noen å hate. Men selvsagt, jeg kan ta feil, hvem vet.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er ganske åpenbart at folk gjør det, tror det er dere som lever i en slags boble om at alle er "snille" mennesker... de liker å ha noen å hate. Men selvsagt, jeg kan ta feil, hvem vet.

Og alle vet at du er frisk og ikke gidder å jobbe, og dette syntes de er så viktig at de går rundt og snakker om det hele tiden fordi de hater deg? Ærlig talt, hvis du virkelig tror dette er det åpenbart at du ikke er frisk.

Endret av BrukerErAnonym
Skrevet

I byen din er det sannsynligvis et tusentalls uføretrygdede.

Det er helt riktig at det kan være en debatt rundt kriteriene for å få uføretrygd, men ikke på individnivå som du tror.

Egentlig er dette helt ekstremt enkelt.

Enten går du på uføretrygd og aksepterer at det er slik.

Eller så bruker du en del av tiden du bruker her, på konspirasjonsteorier og annen sutring, på et meningsfylt arbeide. Da løser du jo hele problemet ditt.

Skrevet

Må jeg få meg et normalt liv sosialt sett? Da, i såfall, hvordan gjør jeg det, når jeg både trekker meg unna folk og oppfører meg på en måte folk ikke liker? Mennesker flest er forøvrig dritt...

Kan det være at du selv har gitt deg opp, heller enn at "de" (hvem er det?) har gitt deg opp? Om du ikke tenker at folk flest er dritt kan det være at du blir oppfattet som en som andre ønsker å forholde seg til i rl også.

Skrevet

Kan det være at du selv har gitt deg opp, heller enn at "de" (hvem er det?) har gitt deg opp? Om du ikke tenker at folk flest er dritt kan det være at du blir oppfattet som en som andre ønsker å forholde seg til i rl også.

Tror jeg er hyggelig mot andre jeg. Når jeg sier oppfører meg på en måte folk ikke liker, så mener jeg ikke at jeg oppfører meg dårlig, men at jeg oppfører meg på en måte som gjør at folk aner en mulighet for å snakke nedsettende og mobbe, fordi de vet jeg ikke kan ta igjen. Det er når folk er "unormale" at dette skjer, hvis man skiller seg ut på et vis.

Og alle vet at du er frisk og ikke gidder å jobbe, og dette syntes de er så viktig at de går rundt og snakker om det hele tiden fordi de hater deg? Ærlig talt, hvis du virkelig tror dette er det åpenbart at du ikke er frisk.

Tror ikke dette gjør meg syk...

I byen din er det sannsynligvis et tusentalls uføretrygdede.

Det er helt riktig at det kan være en debatt rundt kriteriene for å få uføretrygd, men ikke på individnivå som du tror.

Egentlig er dette helt ekstremt enkelt.

Enten går du på uføretrygd og aksepterer at det er slik.

Eller så bruker du en del av tiden du bruker her, på konspirasjonsteorier og annen sutring, på et meningsfylt arbeide. Da løser du jo hele problemet ditt.

Er det bare å finne seg et arbeid? Jeg er så sløv...

Skrevet

Tror ikke dette gjør meg syk...

Poenget er at det er (p)sykt å tro slikt.

Skrevet

Er det bare å finne seg et arbeid? Jeg er så sløv...

Du kan sikkert få et tiltak hos NAV.

Skrevet

Poenget er at det er (p)sykt å tro slikt.

Det er nok ikke det, ikke her, dere vet ikke hvordan det er her.

Du kan sikkert få et tiltak hos NAV.

Det tror jeg at jeg prøver på etterhvert, men da må jeg jo faktisk oppholde meg sammen med disse menneskene, utsette meg for deres "vrede" hele tiden.

Skrevet

Det er nok ikke det, ikke her, dere vet ikke hvordan det er her.

Du mener at omverden ubegrunnet går og snakker om deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...