ISW Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Dette er ganske "tough love" men likevel: http://www.youtube.com/watch?v=RZ_-YcMaUCQ Litt humor og litt alvor (ta dog ikke teksten altfor personlig). Du blir ikke bedre uten å dra deg opp av sofaen og begynne et sted. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Du mener at omverden ubegrunnet går og snakker om deg? Det er ikke ubegrunnet, jeg har tidligere oppført meg usedvanlig. Jeg har ikke gjort noe galt, men jeg tror mange mistenker meg for å være en psykopat... 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Dette er ganske "tough love" men likevel: http://www.youtube.com/watch?v=RZ_-YcMaUCQ Litt humor og litt alvor (ta dog ikke teksten altfor personlig). Du blir ikke bedre uten å dra deg opp av sofaen og begynne et sted. Jo, takk. Orket ikke høre mer enn 30 sek, men jeg er sikker på at det er stor kunst. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Det er ikke ubegrunnet, jeg har tidligere oppført meg usedvanlig. Hvordan da? Og dette vet "alle"? 0 Siter
Kayia Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Det er ikke ubegrunnet, jeg har tidligere oppført meg usedvanlig. Jeg har ikke gjort noe galt, men jeg tror mange mistenker meg for å være en psykopat... Da tror jeg det beste du kan gjøre for deg selv i relasjon med andre er å vise at dette er historie. Smil litt, og vær vennlig. Vennlighet slår skjeldent feil, mistenksom skuing på andre det motsatte... 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Hvordan da? Og dette vet "alle"? Jeg har oppført meg provoserende for provoseringens skyld, og jeg har vært selvopptatt og hatt skyhøyt selvbilde. Ja, jeg tror de fleste vet om dette. 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Jeg har oppført meg provoserende for provoseringens skyld, og jeg har vært selvopptatt og hatt skyhøyt selvbilde. Ja, jeg tror de fleste vet om dette. Jeg tror du liker veldig godt å diskutere deg selv i hvertfall. Men som en annen skrev, du har egentlig kun to valg videre. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Da tror jeg det beste du kan gjøre for deg selv i relasjon med andre er å vise at dette er historie. Smil litt, og vær vennlig. Vennlighet slår skjeldent feil, mistenksom skuing på andre det motsatte... Syns jeg oppfører meg vennlig, jeg. Men faktisk så vennlig at de da tolker dette som falsk, ytre sjarm (et kjennetegn ved psykopati). 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Jo, takk. Orket ikke høre mer enn 30 sek, men jeg er sikker på at det er stor kunst. Her oser det tung ironi... 0 Siter
BrukerErAnonym Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Syns jeg oppfører meg vennlig, jeg. Men faktisk så vennlig at de da tolker dette som falsk, ytre sjarm (et kjennetegn ved psykopati). Og dette ver du helt sikkert? 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Her oser det tung ironi... Hva forventer du? At jeg skal sette pris på en mobbesang? Og dette ver du helt sikkert? Nei, men jeg tror det. Ikke alle da, det virker som noen jeg treffer (f.eks. i kassa i en butikk) ikke vet hvem jeg er. 0 Siter
ISW Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 (endret) Budskapet i både sangen og det jeg skriver til deg er at jeg opplever deg som at du overhode ikke gidder å gjøre noe som helst for å forbedre din situasjon. Du bruker derimot veldig mye tid på å klage. Tro meg når jeg sier dette: Hadde du brukt halvparten av tiden du bruker på å klage din nød over hva du tror at alle synes om deg, til å forbedre deg selv, så hadde du vært helt amazing. Og i og med at du har så mye energi til å klage, så har du også energi til å ta noen grep. Du må bare bruke den riktig. Endret 19. september 2013 av issomethingwrong 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Budskapet i både sangen og det jeg skriver til deg er at jeg opplever deg som at du overhode ikke gidder å gjøre noe som helst for å forbedre din situasjon. Du bruker derimot veldig mye tid på å klage. Tro meg når jeg sier dette: Hadde du brukt halvparten av tiden du bruker på å klage din nød over hva du tror at alle synes om deg, til å forbedre deg selv, så hadde du vært helt amazing. Og i og med at du har så mye energi til å klage, så har du også energi til å ta noen grep. Du må bare bruke den riktig. Jeg skrev: Må jeg få meg et normalt liv sosialt sett? Da, i såfall, hvordan gjør jeg det, når jeg både trekker meg unna folk og oppfører meg på en måte folk ikke liker? Det er jo et spørsmål der, om hva jeg gjør. Hvorfor er det klaging? Er ikke det å "ta noen grep", det å spørre om råd til hva man skal gjøre? 0 Siter
Kayia Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Syns jeg oppfører meg vennlig, jeg. Men faktisk så vennlig at de da tolker dette som falsk, ytre sjarm (et kjennetegn ved psykopati). Så får du jobbe litt med uttrykket. Om du selv sammenligner måten du viser vennlighet på med symptom på psykopati må du åpenbart justere vennligheten litt ned Ta deg en tur ut i dag, sett deg på en benk og studer folk. Hvem får respons og et smil fra andre, og hvem blir oversett? Hva gjør de som får responsen du savner mht kroppspråk som smil, blikkkontakt etc? Kopier. Og aksepter at det tar tid å lære. Jobb også med selvbildet ditt, og aksepter den du er. Du ER den du er, du har gjort det du har gjort, men du kan bestemme i en viss grad hvordan du vil være (og oppfattes) framover. 0 Siter
ISW Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Klagingen din går på at "mennesker generelt er dritt" (noe du unnlot å ta med i sitatet ditt nå). Den går også på at du har fått det for deg at folk er ute etter deg eller snakker stygt om deg. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Så får du jobbe litt med uttrykket. Om du selv sammenligner måten du viser vennlighet på med symptom på psykopati må du åpenbart justere vennligheten litt ned Ta deg en tur ut i dag, sett deg på en benk og studer folk. Hvem får respons og et smil fra andre, og hvem blir oversett? Hva gjør de som får responsen du savner mht kroppspråk som smil, blikkkontakt etc? Kopier. Og aksepter at det tar tid å lære. Jobb også med selvbildet ditt, og aksepter den du er. Du ER den du er, du har gjort det du har gjort, men du kan bestemme i en viss grad hvordan du vil være (og oppfattes) framover. Ja du har nok rett i det første her. Det er bare det at jeg er litt "sultefôret" på dette... så når jeg får sjansen tar jeg nok litt hardt i. Du har rett i det siste her også, jeg burde det. Men akkurat nå sliter jeg med å hente posten fordi det er noen som jobber utenfor her. Det mistenker meg at han ene er en jeg gikk i klasse med, så nei takk. Klagingen din går på at "mennesker generelt er dritt" (noe du unnlot å ta med i sitatet ditt nå). Den går også på at du har fått det for deg at folk er ute etter deg eller snakker stygt om deg. Så jeg ytret en klage. Det var ikke det tråden min handlet om. Jeg kan ikke se at det siste her er noen klage, jeg har bare svart på spørsmålene deres. Dere er helt frie til å svare på det jeg skriver... Men! Uansett, takk for oppmerksomheten. Det var vel min dose for i dag. Se, dette er også en klage, selvsagt. Hva vet du om det er berettiget? 0 Siter
Kayia Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja du har nok rett i det første her. Det er bare det at jeg er litt "sultefôret" på dette... så når jeg får sjansen tar jeg nok litt hardt i. Du har rett i det siste her også, jeg burde det. Men akkurat nå sliter jeg med å hente posten fordi det er noen som jobber utenfor her. Det mistenker meg at han ene er en jeg gikk i klasse med, så nei takk. Øv deg på tre områder: 1. Etterspør råd kun når du er motivert for å følge rådene du får. Ikke be om råd om du bare tenker å lette på trykket. 2. Du har her startet følgende tråd: "Føler meg dårlig / opplever det som vondt, hva må jeg gjøre?" Øv deg på å ikke tenke/ svare "ja det var et godt råd, men (...)". Øv deg på å heller tenke/ svare "ja, det var et godt råd fordi (...) 3. Utforer din egen angst. Gå ut og hent posten nå, det greier du, og si til deg selv at "det betyr ikke noe for mitt ærend dersom det viser seg å være min gamle klassekamerat som står utenfor. Mitt ærend er å hente posten". Uansett hvem som viser seg å stå utenfor kan du øve deg på høflig vennlighet, dvs smil dersom det er ukjente, si "hei" og smil dersom det er din gamle klassekamerat. I begge tilfeller kan du bare gå tilbake til huset umiddelbart etter at dette er gjennomført. Lykke til! Endret 19. september 2013 av Kayia 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 Øv deg på tre områder: 1. Etterspør råd kun når du er motivert for å følge rådene du får. Ikke be om råd om du bare tenker å lette på trykket. 2. Du har her startet følgende tråd: "Føler meg dårlig / opplever det som vondt, hva må jeg gjøre?" Øv deg på å ikke tenke/ svare "ja det var et godt råd, men (...)". Øv deg på å heller tenke/ svare "ja, det var et godt råd fordi (...) 3. Utforer din egen angst. Gå ut og hent posten nå, det greier du, og si til deg selv at "det betyr ikke noe for mitt ærend dersom det viser seg å være min gamle klassekamerat som står utenfor. Mitt ærend er å hente posten". Uansett hvem som viser seg å stå utenfor kan du øve deg på høflig vennlighet, dvs smil dersom det er ukjente, si "hei" og smil dersom det er din gamle klassekamerat. I begge tilfeller kan du bare gå tilbake til huset umiddelbart etter at dette er gjennomført. Lykke til! Ja jeg må prøve dette her. Handling. Takker! (Har allerede vært og hentet posten, for jeg lusket i vinduet inntil jeg så at de hadde pause et annet sted eller hva de var på.) Tror ikke jeg kommer til å endre dette i en håndsrekning, det med å fokusere på handling, men jeg skal prøve. 0 Siter
TulleKoppen Skrevet 19. september 2013 Forfatter Skrevet 19. september 2013 (Har allerede vært og hentet posten, for jeg lusket i vinduet inntil jeg så at de hadde pause et annet sted eller hva de var på.) Eller, rettere sagt, posten hadde ikke kommet, det var i alle fall ingenting der, så jeg må ut igjen. Men tror ikke jeg vil det når de er der, uansett hvor smart jeg vet det er å gjøre det. Det er ikke det at jeg får sammenbrudd om jeg gjør det, jeg er heller ikke engstelig for ubehaget... "problemet" er vel at jeg ikke vil at de skal se at jeg er hjemme på dagtid. Så det så. 0 Siter
Kayia Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Ja jeg må prøve dette her. Handling. (Har allerede vært og hentet posten, for jeg lusket i vinduet inntil jeg så at de hadde pause et annet sted eller hva de var på.) Klokt. Øv deg litt hver dag, og neste gang henter du posten når det er folk utenfor, sant. Jeg unner deg å kjenne på den deilige mestringsfølelsen etterpå 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.