Gå til innhold

Hva gjør jeg?


Gjest anita

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er en jente på 24år som er dag og nattevæter, har vært det hele tiden.

Bruker bleie både på dagen og om natten, og det fungerer bra.

Om natten bruker jeg tena slip og om dagen er det tena slip eller tena flex.

Dette er gode bleier og behagelige å ha på seg.

Jeg og min samboer skal til syden i julen og har følgende spørsmål:

Synes dere jeg bør ha med bleier for hele turen eller kjøpe nedi syden?

En annen ting som jeg også lurer på er om det er vanlig å ta av seg bleia på stranda eller ligge å nyte livet med bleia på?

Jeg tengte på hvis man ikke skal bade.

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anita!

De gangene jeg dro til syden og enda brukte bleie var det slik at jeg tok med noen bleier slik at jeg skulle klare meg noen dager, før jeg kjøpte flere bleier der nede.

Det tar stor plass å ta med seg en pakke bleie og mye plass i kofferten.

Jeg har egentlig ikke noen forslag når det gjelder det andre. Det må være selvbestemmende hva du skal gjøre.

Det varierte hva jeg gjorde. Jeg brukte som du vet Tena slip og hvis man skal mange ganger i havet er vel den den mest upraktiske bleien å bruke.

Uansett hva du gjør er det viktigste at det blir riktig for deg.

Dere får ha god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ranveig

Mitt råd til deg er at du kjøper bleier i syden, at du har med deg bleier for noen dager fra Norge og så kjøpe der.

Når du er på stranda og ikke skal bade er det vel best å bare bli liggende med bleia på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til Anita. Du sier lite om du er utredet i forholdt til inkontinensen din. Jeg tror det burde vært hjelp å få. Prøv om det finnes uroterapeut der du bor. Hun kan evt. hjelpe deg videre. Når det gjelder bleier så blir det mye å ta med som bagasje, samtidig som jeg ikke vet hva slags bleier de har i syden. Hjemme får du de på blå resept. Det gjør du ikke i syden.

Lykke til, og god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...