Gå til innhold

Sjalusi

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Har en kjærste som er veldig skeptisk på meg.. det har vært slutt en gang og jeg var på en annen i den tiden, men så ble vi sammen igjen..

etter det så krangler vi neste hver kveld hvor han drar opp igjen den dritten som skjedde

og lurer på hvorfor han, og hvorfor da osv.. han blir helt alvorlig i utrykket og jeg blir neste litt redd, kan ikke si noe som helst fra min side for da klikker det fullstendig og det han tror det er sånn det er, uansett hva jeg sier... men etter 20-30 min med skriking og grining, så blir han lei seg og sier unnskyld og klemmer meg.. i hverdagen må jeg bruke snapshat ( bilde sending med tekst) for å vise hvor jeg er ( f eks da jeg skal til mamma en tur eller annet som butikken eller på vei hjem fra jobb).

hva kan jeg si eller gjøre for at dette blir bedre? Han har veldig dårlig selvtillit og har alltid hatt det pga mobbing etc, og stoler ikke på noen, og alt han tror er rett, er rett uansett hva du prøver å fortelle.. da jeg gir en forklaring på noe så vil han ikke høre og sier bare sånn er det, jeg veit det!

Han blir sjalu hvis jeg klikker liker på bilder hvor d f eks er bilde av en annen gutt som jeg kjenner....

hva skal jeg gjøre?

hilsen fortvilet og sliten jente

Skrevet

Herre-min-jesus for en galskap, ta bilder av hvor du er? En ting er sikkert dette vil aldri bli bedre uansett hva du finner på for at dette skal bli bedre.

Begriper ikke at du orker. I dette tillfelle hadde jeg trukket meg raskt ut av forholdet. Slik galskap ville jeg ikke ha forholdt meg til.

Skrevet

Går han i terapi for å bearbeide mobbingen og å heve selvtilliten da?

Om ikke kan du jo foreslå det til han som et ultimatum. Er lite du får gjort når problemet ligger hos han

Samme hva du gjør så vil det fortsette om han ikke får behandling for problemet.

Krissy

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva du skal gjøre?

Her er svaret enkelt. Du skal kvitte deg med han og holde deg langt unna han resten av livet.

Dette er en psykisk alvorlig skadd mann som kan være meget farlig.

Skrevet

Kom deg unna så fort som mulig! Han der kan garantert bli farlig! Kom deg unna og ikke gå tilbake samme hvor mye han gråter og påstår han elsker deg og lover at det ikke skal skje igjen. For det kommer til å skje igjen. Og igjen og igjen og igjen.

Skrevet

Har en kjærste som er veldig skeptisk på meg.. det har vært slutt en gang og jeg var på en annen i den tiden, men så ble vi sammen igjen..

etter det så krangler vi neste hver kveld hvor han drar opp igjen den dritten som skjedde

og lurer på hvorfor han, og hvorfor da osv.. han blir helt alvorlig i utrykket og jeg blir neste litt redd, kan ikke si noe som helst fra min side for da klikker det fullstendig og det han tror det er sånn det er, uansett hva jeg sier... men etter 20-30 min med skriking og grining, så blir han lei seg og sier unnskyld og klemmer meg.. i hverdagen må jeg bruke snapshat ( bilde sending med tekst) for å vise hvor jeg er ( f eks da jeg skal til mamma en tur eller annet som butikken eller på vei hjem fra jobb).

hva kan jeg si eller gjøre for at dette blir bedre? Han har veldig dårlig selvtillit og har alltid hatt det pga mobbing etc, og stoler ikke på noen, og alt han tror er rett, er rett uansett hva du prøver å fortelle.. da jeg gir en forklaring på noe så vil han ikke høre og sier bare sånn er det, jeg veit det!

Han blir sjalu hvis jeg klikker liker på bilder hvor d f eks er bilde av en annen gutt som jeg kjenner....

hva skal jeg gjøre?

hilsen fortvilet og sliten jente

Beklager å si det: Typen din høres ikke ut til å være i vater for fem øre i helvete.

Hvilke ekstremt gode sider har han som veier opp for denne galskapen, og hvorfor ønsker du å fortsette et så destruktivt forhold?

Dump ham.

Skrevet

Hvis jeg leser dette riktig så er problemet mest hvordan dumpe ham...

Skrevet

Hva kan jeg si eller gjøre for at dette blir bedre? Han har veldig dårlig selvtillit og har alltid hatt det pga mobbing etc, og stoler ikke på noen, og alt han tror er rett, er rett uansett hva du prøver å fortelle.. da jeg gir en forklaring på noe så vil han ikke høre og sier bare sånn er det, jeg veit det!

Du kan antakelig ikke gjøre noe som helst for at det skal bli bedre. Kom deg unna før han får for godt tak på deg og bli for all del ikke gravid. Han er ikke den eneste mannen i verden, du fortjener en som er mer i likevekt.

Husk at det å gjøre det slutt ikke er noen rettssak. Du trenger ikke forklare og begrunne all verden, bare vær rolig og hold på ditt. Ikke svar hvis han tar kontakt, du har ikke noe ansvar for ham. Allier deg gjerne med noen venninner slik at dere står sammen om å holde ham på avstand.

Skrevet

Hva du skal gjøre?

Her er svaret enkelt. Du skal kvitte deg med han og holde deg langt unna han resten av livet.

Dette er en psykisk alvorlig skadd mann som kan være meget farlig.

Mener du at det er på kanten å måtte dokumentere spesifiserte telefonlister også etter utroskap?

Anonymous poster hash: f2934...d52

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mener du at det er på kanten å måtte dokumentere spesifiserte telefonlister også etter utroskap?

Jeg kan ikke se at det står noe om dette i trådstarters innlegg. Jeg leser ikke noe om utroskap i det hele. Derimot leser jeg hele innlegget, og summen av det jeg får ut av det, er det innlegget jeg kom med og som jeg står fast ved.

Men til det du spør om: Ja, det er langt over kanten, og det sier meg at dette parforholdet ikke har noen fremtid. Det er bare seigpining frem mot et brudd som tvinger seg frem.

Skrevet

Jeg kan ikke se at det står noe om dette i trådstarters innlegg. Jeg leser ikke noe om utroskap i det hele. Derimot leser jeg hele innlegget, og summen av det jeg får ut av det, er det innlegget jeg kom med og som jeg står fast ved.

Men til det du spør om: Ja, det er langt over kanten, og det sier meg at dette parforholdet ikke har noen fremtid. Det er bare seigpining frem mot et brudd som tvinger seg frem.

Takk - jeg så det selv nå, altså at det var kontakt med en annen mann mens det var slutt.

Jeg mener at man må velge om man har tillit til partneren eller ikke. Enkelt og greit. Å skulle ha bevis for alt er for det første umulig, men også dels krenkende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...