påskelilje Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 12-åringen min spurte meg i går om hun fikk love til å se filmen Tina & Bettina. Jeg har ikke sett den, men leste vel noen kommentarer og anmeldelser da den gikk på kino i fjor, og skjønte at den ikke var så voldsomt bra (dette er jo selvsagt individuelt da). Jeg svarte først nei, men så sa hun at den skal vises i bursdagsselskap hos ei i klassen i helga. Da sa jeg det var greit... Men så sa tuppa mi at det var noen i klassen som ikke fikk lov til å se den. Hmmm - hva skal jeg si da da? Jenta mi er ikke så veldig flink til å skjønne ironi, og så vidt jeg har forstått så er jo dette mer ungdoms/voksenhumor, er det ikke det? Har vel litt lyst til å støtte de som ikke fikk lov til å se den, men så sa jeg jo at hun fikk lov. Det er jo ikke noen skummel eller skadelig film, det er ikke det jeg mener, men jeg tenker vel mer at det er så mange andre gøye filmer de kunne ha sett som ville være bedre - men det er jo ikke bursdag hos oss, så jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt. Hva tenker dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har ikke sett filmen, bare noen andre innslag med de samme karakterene på TV. Filmen hadde 11-årsgrense og det handler vel mest om humor, selv om noe sikkert er ganske vulgært og umorsomt.Hvis vertskapet for bursdagen velger en film som noen ikke får se selv om de er over aldersgrensen, er det deres problem og ikke ditt. Jeg hadde sagt til mitt barn at det er greit for meg, men at de må huske på at dette er bare tull og at personene ikke er "ekte".Enig i at du ikke skal blande deg inn i andres filmvalg i sine bursdager så lenge ikke problemet er større enn her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har ikke sett filmen, bare noen andre innslag med de samme karakterene på TV. Filmen hadde 11-årsgrense og det handler vel mest om humor, selv om noe sikkert er ganske vulgært og umorsomt. Hvis vertskapet for bursdagen velger en film som noen ikke får se selv om de er over aldersgrensen, er det deres problem og ikke ditt. Jeg hadde sagt til mitt barn at det er greit for meg, men at de må huske på at dette er bare tull og at personene ikke er "ekte". Enig i at du ikke skal blande deg inn i andres filmvalg i sine bursdager så lenge ikke problemet er større enn her. Jeg lar henne nok se den, men det er nok lurt å ta en liten prat med henne i forkant om hva slags type film dette er. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har sett den og den er så til de grader teit og Tina og Bettina så inni granskauen på trynet at jeg tipper de fleste som er i målgruppa skjønner det. Men dårlig er den - bare søppel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissi Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg og poden så den i fjor,den er en typisk ungdomsfilm,er vel noe ordbruk som er på kanten,men tror en 12 åring tåler det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.