Gå til innhold

De prøver å tvinge meg!! Eller de gjør det faktisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på frivillig. Og jeg sier tydelig til dem at jeg vil skrive meg ut! Men de vil ikke høre!! De sier jeg ikke har godt av det og at jeg burde være der osv. Da forsetter jeg å sier at jeg vil skrive meg ut men hva faen gjør de da?? De sier "det er ikke smart. Ta heller permisjon". Hva faen? Hører de ikke? Er de døve? Hallo, jeg er ikke fem år.

Hva skal jeg gjøre?? De skriver meg jo aldri ut selv om jeg vil jo!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre på dem?<br />Husker du hvordan det gikk forrige gang du skrev deg ut selv? Kan hende de vet hva de snakker om, vet du.<br /><br />Jeg lover deg at det er ingen her inne som kommer til å prøve å overbevise dem en gang. Du er syk. Du trenger hjelp, og det får du der du er nå. Slutt å slåss mot det.

Anonymous poster hash: 455c0...a8e

Skrevet

Hva med å høre på dem?<br />Husker du hvordan det gikk forrige gang du skrev deg ut selv? Kan hende de vet hva de snakker om, vet du.<br /><br />Jeg lover deg at det er ingen her inne som kommer til å prøve å overbevise dem en gang. Du er syk. Du trenger hjelp, og det får du der du er nå. Slutt å slåss mot det.

Kanskje blir jeg syk snart, men jeg er iallfall ikke syk nå. Jeg har ikke vært syk på utrolig lenge. Jeg er en ganske frisk person. Jeg slåss ikke imot det, jeg blir bare så irritert av at de ikke hører på meg uansett hva jeg sier. De vil ikke prate om problemet engang så hva er da poenget?

Skrevet

Ok... lykke til, da!

Skrevet

Du har to valg. 

1: Skriv deg selv ut. Du er der frivillig og de kan ikke nekte deg å skrive deg selv ut. Da må de legge deg inn på tvang og det har de så vidt du beskriver ikke gjort.

2: Hør på hva de sier, samarbeid med dem og se om det kanskje er noe i det de sier. Kanskje de har rett i at du trenger å være der, men at du er for ustabil akkurat nå til å se det selv.

Slik du beskriver det virker det som om at du sitter på gjerdet og ikke vil ta et valg. Du bruker forum til å finne ut hva du skal gjøre. Det er ambivalens i det du skriver og jeg vil påstå uten at jeg kan dokumentere den påstanden at du på én side har lyst å være der, men at du har det litt tungt og samtidig ønsker å være "frisk". Altså så lenge du ikke er innlagt så føler du deg kanskje bedre? Det vet du best selv. Men for din del, om dette skal være terapeutisk for deg så kanskje det er best at du tar et valg selv. Det er bedre å ta et valg selv om det kanskje kan vise seg å være feil fremfor å vingel og sitte på gjerdet. Jeg er helt sikker på at du kjenner til dine rettigheter i så måte og at du kan finne ut av det.

Lykke til

Skrevet

Si "Jeg vil skrive meg ut nå. Ring på legen". Gjenta dette til de hører etter... eller still deg ved døren med baggen, og si de skal slippe deg ut nå. Om ikke dette går heller, har du din fulle rett å ringe kontrollkomisjonen å fortelle at du er frivillig innlagt og trenger hjelp til å bli utskrevet.  

Eller vil du egentlig få hjelp?

Skrevet

Du har to valg. 

1: Skriv deg selv ut. Du er der frivillig og de kan ikke nekte deg å skrive deg selv ut. Da må de legge deg inn på tvang og det har de så vidt du beskriver ikke gjort.

2: Hør på hva de sier, samarbeid med dem og se om det kanskje er noe i det de sier. Kanskje de har rett i at du trenger å være der, men at du er for ustabil akkurat nå til å se det selv.

Slik du beskriver det virker det som om at du sitter på gjerdet og ikke vil ta et valg. Du bruker forum til å finne ut hva du skal gjøre. Det er ambivalens i det du skriver og jeg vil påstå uten at jeg kan dokumentere den påstanden at du på én side har lyst å være der, men at du har det litt tungt og samtidig ønsker å være "frisk". Altså så lenge du ikke er innlagt så føler du deg kanskje bedre? Det vet du best selv. Men for din del, om dette skal være terapeutisk for deg så kanskje det er best at du tar et valg selv. Det er bedre å ta et valg selv om det kanskje kan vise seg å være feil fremfor å vingel og sitte på gjerdet. Jeg er helt sikker på at du kjenner til dine rettigheter i så måte og at du kan finne ut av det.

Lykke til

Ja, jeg sitter på gjerdet. På den ene siden har jeg veldig lyst til å skrive meg ut. Bo hjemme. På den andre siden er det her jeg føler meg trygg. Takk. Skal prøve finne ut av det. Og tviler forresten på at de setter meg på tvang om jeg prøver skrive meg ut.

Skrevet

Si "Jeg vil skrive meg ut nå. Ring på legen". Gjenta dette til de hører etter... eller still deg ved døren med baggen, og si de skal slippe deg ut nå. Om ikke dette går heller, har du din fulle rett å ringe kontrollkomisjonen å fortelle at du er frivillig innlagt og trenger hjelp til å bli utskrevet.  

Eller vil du egentlig få hjelp?

Den måten har jeg allerede gjort. De ringte legen på kvelden siden jeg ville skrive meg ut. Og vet du svaret? Det ble det et nei .. Hm.. god ide.

Jeg vil få hjelp men åhh vil ikke være innlagt heller..

Skrevet

Jeg er nå på frivillig. Og jeg sier tydelig til dem at jeg vil skrive meg ut! Men de vil ikke høre!! De sier jeg ikke har godt av det og at jeg burde være der osv. Da forsetter jeg å sier at jeg vil skrive meg ut men hva faen gjør de da?? De sier "det er ikke smart. Ta heller permisjon". Hva faen? Hører de ikke? Er de døve? Hallo, jeg er ikke fem år.

Hva skal jeg gjøre?? De skriver meg jo aldri ut selv om jeg vil jo!!

Din uttrykksmåte tilsier omlag fem år. ;)

Sist du skrev deg ut, gikk det solid på ræva etter relativt kort tid. Hør på dem denne gangen. Jeg sier ikke at det er kult, men gjør det likevel. Du ønsker jo å bli frisk!

Håper du velger å gjøre det rette.

Skrevet

Dersom du ønsker å fremstå som en voksen, så kan du ta permisjon slik de foreslår, og så reiser du tilbake til avdelingen etter helgen og snakker med din behandler osv.

Det du holder på med nå er en form for utagering. Du vil ha action og prøver å fremprovosere det. Du sier jo at ingen nekter deg permisjon, så hvorfor i all verden lager du da alt dette dramaet?

Skrevet

Jeg stiller meg bak Frosken her. Hva har du å tape på å ta en perm? Kanskje du da faktisk kan vise at du er i stand til å fungere utenfor psykehuset? Mange har nytte av en mer gradvis tilnærming til livet "der ute" enn bare å hoppe i det uten veiledning. Ta permisjon, og se hvordan det går! Det er min anbefaling, ettersom jeg ser potensiale for at du kan vinne noe på det heller enn det motsatte. Tar du permer og det fungerer, vil også de ansatte spille mer på lag med deg. Kanskje er det surt å føle at du MÅ danse etter andres pipe, men tidvis spiller hjelpeapparatet musikalsk på pipene sine selv om det ikke nødvendigvis føles slik. Forsøk en perm, se hvordan det går. Still deg åpen heller enn å stenge igjen som en entydig opponent. Det vil ikke styrke posisjonen din om du bare gjør opprør.

Noen ganger er det bedre å svelge noen kameler med svært dårlig smak enn bare å stikke av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...