AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Er det vanlig og automatikk å sende behandlingsplan når man går hos psykiater til fastlegen..? Jeg vil egentlig ikke at denne skal bli sendt til fastlegen.. Av ulike grunner. Bruker ikke fastlegen til noe i det hele tatt som har med min mentale helse å gjøre.. Er svært sjeldent hos fastlegen i det hele tatt.. Bør jeg kunne si i fra om dette til psykiateren og hun ta hensyn til dette..? Anonymous poster hash: 8cc4b...45c Anonymous poster hash: 8cc4b...45c 0 Siter
ISW Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 (endret) Kommer ikke det an på om du har blitt henvist dit av fastlegen eller ikke? Hvis fastlegen har henvist deg, har han vel krav på å få en tilbakemelding. Hvis dere har avtalt at fastlegen din skal følge deg opp videre, så må han vel også vite hva han skal gjøre. Hvis du har oppsøkt privatpraktiserende behandler, så skal det vel ikke være nødvendig for fastlegen å få tilbakemelding. Hvis du har et dårlig forhold til fastlegen din, kan det kanskje være lurt å få en ny? Det er kritisk viktig at man har en god dialog med fastlegen. Hjelp hos fastlegen er både billig og effektivt. Jeg kan nevne at min første angstdiagnose fikk jeg av en privatpraktiserende kardiolog (av alle ting), som mente at min hjertebank var angstutløst. Han sendte brev til fastlegen min om det uten at jeg hadde bedt han om det, og jeg husker at det på den tiden irriterte meg litt. Endret 24. september 2013 av issomethingwrong 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Det er i alle fall helt vanlig å sende epikrise til fastlegen (eller henvisende lege). Tanken er jo at en fastlege skal koordinere det man mottar av tjenester generelt i helsevesnet. Om du ikke øsnker at fastlegen skal ha info, kan du sikkert avverge det ved å si i fra. Det er jo du som eier journalen din :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.