Caylee Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Hvorfor er det ikke lov å selvskade på psykiatrisk avdeling? Folk gjør det fordi det hjelper. Så hva er problemet? Folk får lov til å røyke på psykiatrisk, så hva er forskjellen? Det er også farlig. 0 Siter
mammanito Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Eh, hallo.... det er jo gjerne derfor man er på psykiatrisk - for å slutte med den selvskadingen og finne årsaken til det! Joda, røyking er farlig og på sett og vis "selvskading", men det er på et helt annet plan... Den som driver med selvskading bør finne en annen måte å bearbeide følelsene på. 0 Siter
ISW Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Fordi selvskading er en ganske bedriten måte å løse sine problemer. Alle vet at selvskading ikke er bra, selv om det er en måte å få fokus vekk fra sine psykiske smerter. Du ligger på et sykehus for å bli bedre, ikke for å gjøre ting som er til skade for deg selv. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 (endret) Eh, hallo.... det er jo gjerne derfor man er på psykiatrisk - for å slutte med den selvskadingen og finne årsaken til det! Joda, røyking er farlig og på sett og vis "selvskading", men det er på et helt annet plan... Den som driver med selvskading bør finne en annen måte å bearbeide følelsene på. Så merkelig... jeg har selvskadet mange ganger og hver gang tar de fra meg det jeg har selvskadet med. Men vi snakker nesten ikke noe om selvskadingen.. Siden i går har ingen snakket med meg om det, og ikke får jeg noen samtale heller. Så hvorfor skal de da forvente folk skal slutte med det? Når de ikke prøver engang? Endret 24. september 2013 av Caylee 0 Siter
Nycora Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Hvorfor er det ikke lov å selvskade på psykiatrisk avdeling? Folk gjør det fordi det hjelper. Så hva er problemet? Folk får lov til å røyke på psykiatrisk, så hva er forskjellen? Det er også farlig. Fordi det ikke er en spesielt sunn måte å behandle følelser på? Dessuten blir man jo ikke særlig pen å se til om man selvskader seg i lang tid. 0 Siter
Nycora Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Så merkelig... jeg har selvskadet mange ganger og hver gang tar de fra meg det jeg har selvskadet med. Men vi snakker nesten ikke noe om selvskadingen.. Siden i går har ingen snakket med meg om det, og ikke får jeg noen samtale heller. Så hvorfor skal de da forvente folk skal slutte med det? Når de ikke prøver engang? Dette er kanskje noe du bør lære når du blir friskere? Det finnes måter å bli kvitt selvskading på, men da bør du være noenlunde stabil først. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Fordi selvskading er en ganske bedriten måte å løse sine problemer. Alle vet at selvskading ikke er bra, selv om det er en måte å få fokus vekk fra sine psykiske smerter. Du ligger på et sykehus for å bli bedre, ikke for å gjøre ting som er til skade for deg selv. Jeg blir ikke bedre når ingen snakker med meg om det. De overser det. De har ikke spurt hvorfor engang.. Men jaja.. what ever 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Dette er kanskje noe du bør lære når du blir friskere? Det finnes måter å bli kvitt selvskading på, men da bør du være noenlunde stabil først. Jeg kommer aldri til å bli stabil. 0 Siter
ISW Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Jeg kommer aldri til å bli stabil. Hva er det du vil oppnå med selvskadingen? 0 Siter
mammanito Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Så merkelig... jeg har selvskadet mange ganger og hver gang tar de fra meg det jeg har selvskadet med. Men vi snakker nesten ikke noe om selvskadingen.. Siden i går har ingen snakket med meg om det, og ikke får jeg noen samtale heller. Så hvorfor skal de da forvente folk skal slutte med det? Når de ikke prøver engang? Da syns jeg du bør be om å få snakke med psykiater der du er. Å bare fjerne utstyret er jo ikke løsningen på lang sikt, man må jo komme til bunns i årsakene. Men kan hende du nå er i en akutt fase, og det viktigste er å hindre deg i å gjøre noe dumt... (som å skade deg selv), og så grave dypere når du har roet deg..... og kanskje kommet på bedre tanker selv. Lykke til videre.... Det er ikke fint med masse arr etter kroppen, folk vil undres.... kanskje om noen år når du har fått skikk på deg, så vil arra fortsatt være der.... Det er som med rus, smerten lindres kanskje der og da - men arret blir jo værende, og minner deg på alt det vonde.... Prøv å tenke litt, hvorfor du gjør dette....... Er det ikke bedre måter å løse problemene på? Som å snakke med noen? Gå en tur? Skrive dagbok?........ 0 Siter
Gjest Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Så merkelig... jeg har selvskadet mange ganger og hver gang tar de fra meg det jeg har selvskadet med. Men vi snakker nesten ikke noe om selvskadingen.. Siden i går har ingen snakket med meg om det, og ikke får jeg noen samtale heller. Så hvorfor skal de da forvente folk skal slutte med det? Når de ikke prøver engang? Det viktigste er å gjøre noe med grunnen, men da må du samarbeide å ta i mot den hjelpen du kan få. Håper du kan få det bedre, å få oppleve livet på en bedre måte enn slik du har det nå. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Det viktigste er å gjøre noe med grunnen, men da må du samarbeide å ta i mot den hjelpen du kan få. Håper du kan få det bedre, å få oppleve livet på en bedre måte enn slik du har det nå. Jeg kommer aldri til å slutte å selvskade. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Jeg vet om en som også slet psykisk med noe... han taklet følelsene med å drive ekstremsport... det kicket han fikk da fikk han til å glemme alt det vonde... men han ble jo veldig avhengig av dette suget da, så hele tiden til nye høyder, fjellklatring, paragliding, dykking osv.... Løping kan hjelpe, men blir ikke akuratt det samme.. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Jeg kommer aldri til å slutte å selvskade. Har du ikke et ønske om å bli frisk? 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Egentlig ikke noe vits i at de prøver å hjelpe meg. De kommer aldri til å klare det. Men jeg håper selvfølgelig de kunne komme med løsninger til hvordan jeg kan løse problemet. Men det klarer de ikke. Så ehh ja.. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 Men er takknemlig for hjelp altså. Jeg vet de prøver det beste de kan. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Jeg kommer aldri til å bli "frisk". Verden er ødelagt for alltid så lenge jeg lever. Men er det der du ønsker å være. Ønsker du ikke å prøve å få det bedre? Noen av oss blir aldri helt friske. Vi må gå på medisiner resten av livet. Men målet for meg er iallefall å ha det best mulig. 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 (endret) . Endret 24. september 2013 av Caylee 0 Siter
Caylee Skrevet 24. september 2013 Forfatter Skrevet 24. september 2013 (endret) Men er det der du ønsker å være. Ønsker du ikke å prøve å få det bedre? Noen av oss blir aldri helt friske. Vi må gå på medisiner resten av livet. Men målet for meg er iallefall å ha det best mulig. Jo jeg ønsker det! Jeg vil finne en løsning. Men må bare finne den.. Endret 24. september 2013 av Caylee 0 Siter
Løvemamma Skrevet 24. september 2013 Skrevet 24. september 2013 Egentlig ikke noe vits i at de prøver å hjelpe meg. De kommer aldri til å klare det. Men jeg håper selvfølgelig de kunne komme med løsninger til hvordan jeg kan løse problemet. Men det klarer de ikke. Så ehh ja.. Det er klart de ikke klarer å hjelpe deg når du ikke vil det selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.