Gå til innhold

Hvordan bli sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan markerer man seg i forhold til en kollega på jobben som er en plageånd?

Mannen har et enormt konkurranseinstinkt, det er liksom at han ikke unner andre å ha det bra eller at andre skal få til noe.

Han har lenge vært på meg som en hauk hvis jeg foretar meg noe, som han kunne ha tenkt seg og gjøre også.

Jeg tror det må være det sykelige konkurranseinstinket hans som gjør han slik.

Noen råd om å takle en slik plageånd?

Han driver nok slik overfor flere også.

Skrevet

Capybara, et av mine favorittdyr! :D Jeg tenker, derfor dol'er jeg?

Skrevet

Har du prøvd å si til vedkommende at oppførselen hans irriterer deg en smule?

Skrevet

Hvordan markerer man seg i forhold til en kollega på jobben som er en plageånd?

Mannen har et enormt konkurranseinstinkt, det er liksom at han ikke unner andre å ha det bra eller at andre skal få til noe.

Han har lenge vært på meg som en hauk hvis jeg foretar meg noe, som han kunne ha tenkt seg og gjøre også.

Jeg tror det må være det sykelige konkurranseinstinket hans som gjør han slik.

Noen råd om å takle en slik plageånd?

Han driver nok slik overfor flere også.

Hei!

Jeg pleier si i fra til mennesker. Det takler de fleste, men ikke alle, de som ikke takler det lukker jeg oppmerksomheten for,

Jeg kunne godt tenke meg å lært kunsten å "pynte på", "Gå rundt grøten" og "si det på en diplomatisk måte", men jeg klarer ikke det. Fordelen ved min måte, er at man fort får alle forhold på bordet, det blir ikke grums og gjetteleker og antagelser og annet vås. Fri for spekulasjoner.

Men det er for noen brutalt, likevel oppdager jeg at de som virkelig kjenner meg, syns det er realt, ingen skjulte signaler, beskjeder, tanker som skaper gjetteleker og forvirring og utrygghet. Flere i min manns omgangskrets har nå tatt etter meg :-) de sier ting akkurat sånn som de mener, det er hyggelig, et skikkelig kompliment. 

Jeg vet nå at dette er både en styrke og en svakhet ved meg, styrke fordi det ikke blir løgn og bedrag og baksnakk, , svakhet da jeg kan være "for direkte" og komme til å såre andre.

Det er jo ditt valg og man må vel gjøre valg i forhold til hvem man er som person.

Skrevet

Å bli sint vil sannsynligvis bare gjøre han enda mer fornøyd med seg selv. Hev deg over det, eller si tydelig at du ikke setter pris på oppførselen hans.

Skrevet

Å bli sint vil sannsynligvis bare gjøre han enda mer fornøyd med seg selv. Hev deg over det, eller si tydelig at du ikke setter pris på oppførselen hans.

Hei!

Åja, jeg misforstod, jeg pleier sjelden bli sint, jeg sier bare i fra om hvordan saken er for meg.

Da blir andre enten stille, sinte, sjokkerte, glade eller forundret.

Det varierer, det er her personligheten og problemene til andre kommer frem.

Skrevet

Her var det mange gode innspill. Jeg takker for svar.

• 4 uker senere...
Skrevet

Capybara, et av mine favorittdyr! :D Jeg tenker, derfor dol'er jeg?

:)

Cogito ergo doleo betyr egentlig noe i retning; jeg tenker derfor er jeg deprimert.

Men må si jeg falt pladask for din intuitive tilnærming :D

Skrevet (endret)

Mange gode råd her. Ja si i fra hvordan du føler det, når noe tråkker på deg, da kan ingen ta deg for noe. Da kan de som har tråkket på deg vise seg om de respekterer deg eller ikke, om de ønsker fred og vennskap , eller om du bare skal overse de. Ofte vil de respektere deg for din ærlighet, og at du ikke er redd for å vise at du er sårbar, for det er vi vel egentlig alle sammen.

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...