Gå til innhold

Er dette å være paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser så ofte på nyhetene att det er noen som har begått kriminelle drap i psykose. Og jeg blir bekymret over att folk skal reagere med å stemple alle som har schizofreni diagnose. Jeg ser for meg scenarioer hvor jeg mister mitt hjem og blir tvangsinnlagt selv om jeg ikke har hatt psykose på mange år, og alltid har tatt min medisin. Er jeg paranoid nå, eller er det fare for en dehumanisering av psykiatrien som følge denne trenden med psykotiske drapsmenn?

Skrevet

Jeg anser ikke dette for å være paranoid tenkning. Du er ikke alene om å synes det er betenkelig med det sterke fokuset på psykiatriske diagnoser i forbindelse med straffesaker.

En annen bruker her på dol, serenity, har skrevet en svært god tekst om dette temaet tidligere. Hvis han ser innlegget ditt, så kanskje han legger ut sine synspunkter p nytt.

Skrevet

Føler ikke at folk ser på meg som psyk/syk, jeg. Føler at de tror jeg er 100% frisk, men har en negativ personlighet. Så jeg føler meg absolutt ikke truffet av disse oppslagene. Men jeg ser problemet for de som har alvorlige diagnoser, og jeg syns det er trist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...