Gå til innhold

Hverdagskonflikter jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen et tema ang. kontorlandskap som sikkert flere er kjent med.

- Problemet er at små ting blir irritasjonsmoment i landskap. Lufting har vært et problem da enkelte har sykdommer som gjør at de ikke kan ha noe særlig luft, mens andre av oss trenger luft fordi det blir tett og man blir trøtt. Dette har vært tatt opp utallige ganger og ender med lufting en gang i timen. Til slutt etter møte med HMS.

Jeg har tatt på meg ansvaret for lufting da det er meg det nok er viktigst for:)

Problemet er at jeg begynner å bli irritert fordi det føles som det er galt hver gang det luftes fordi vedkommende da må kle seg og klager over at hun blir syk. Det er hun som styrer mest der inne fordi det for oss andre til å få dårlig samvittighet.

Et annet dilemma er at jeg er sykmeldt og jobber da noen dager i uke, hvilket vil si at jeg selvfølgelig ikke har min faste plass, noe som er helt forståelig. Jeg må da sitte der det er ledig. Og de som har det som "fast plass" er veldig kjappe med å kommentere ( selv om de selv er sykmeldte) om stolen har skiftet stilling osv... jeg begynner å bli sååå lei av dette. Det er faktisk ganske slitomst å bli flyttet rundt på, og i tilegg få kommentarer fordi det er andres faste plass.

Jeg har f.eks. ikke noen hylle, og la da et brev i hyllen til en kollega, det første jeg fikk beskjed om da hun kom tilbake at jeg hadde ting på hennes plass og hun manglet kulepenner, hvilket jeg ikke har rørt, fordi jeg også har savnet det. Følte meg liksom skyldig.. jeg overreagerer sikkert? Men hvis MEG litt forståelse for at jeg må sitte forskjellige steder hver gang da! :)

Er det bare meg ? Jeg synes dette er så sært og blir helt oppgitt. Jeg er selv ganske rundt i kantene, mener jeg selv da :) Men det blir mer og mer irritasjonsmoment hele greia. Jeg merker jeg begynner å blir veldig rask med å svare tilbake til vedkommende som jeg føler styrer mye der inne og jeg blir veldig i forsvar. For mange damer på et sted kanskje ??

Anonymous poster hash: 586d3...f13
Skrevet

Jeg synes det er sært at folk har behov for å komme med såpass mange negative kommentarer. men løsningen mener jeg ligger i at du gjør det litt mer tykkhudet og ikke tar alle kommentarer så alvorlig.

Du vet jo at noen er i mot lufting, men at mange også ønsker det. Hun som fryser, kan vel få lov til å fryse i fred; la henne ta på seg jakke og jamre litt ;-)

Dersom noen kommenterer på at stolen "deres" er blitt forandret, eller at et eller annet ikke ligger der det pleier, så kan du kanskje bare svare at "ja, vi er jo litt forskjellige, så det skal mye til at du ikke merker at en annen har brukt den plassen du vanligvis bruker". Bestem deg for at det ikke er ditt problem, at alle har sitt, at noen liker å klage - og at dette ikke er verdens undergang.

Prøv å le litt av dine sære kollegaer:-)

Skrevet

Prøv å le litt av dine sære kollegaer:-)

Hvis du klarer akkurat dette er du kommet langt. Du får plassert problemet der det er istedefor å ta det innover deg selv. Selvsagt ikke le åpenlyst da :)

Skrevet

Hei,

Og takk for svar! Hehe.. det var smarte svar. Den teknikken passer meg bra!

Jeg sa en gang noe som; det er litt vanskelig for meg justere stolen tilbake når jeg hele tiden sitter på forskjellige plasser. Skal prøve å overse dette og svare "pent" på måte du skriver, Frosken. Den likte jeg

Anonymous poster hash: 586d3...f13

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...