rose23 Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 En kompiss av meg måtte flytte ut ganske raskt etter leiligheten hans ble solgt. Jeg tilbydde han ett egent romm i leiligheta mi. Han bodde hos meg i tre døgn. To av dem har han holdt meg våken. Siste natta var han helt ekstrem. Dro på byen og drakk seg full- Så ringte han til ei vennine av meg å trua med å ta livet av seg. Først skulle han hoppe fra ei kran, så når hun skulle kjøre han hjemm skulle han hoppe ut av bilen, når han var hjemme skulle han ha bilnøkklene, også sa han att han skulle ned i fjøra og svømme over fjorden. Da tok jeg å ringte politiet. Han komm ganske raskt opp igjenn klissvåt. Rett etterpå kom politiet og de hadde en lang prat med han. Da var han kjempeflau og lovet bot og bedring. Men dagen etterpå begynte han å drikke igjenn. Så ringte han igjenn å sa han skulle ta livet av seg. Vi har prøvd å snakke han til fornuft men det går ikke så lenge han er berusa. Da fikk jeg nokk av han. Jeg ringte faren og fortalte alt, så ringte jeg politiet og legevakta. Til slutt fikk faren han med til legen, også ble han innlagt. Nå vil jeg høre deres mening. Er det urimelig av meg å stille krav om att han kun for drikke fredag eller lørdag vist det er greit for meg..(att det drikkes i huset) Jeg tror jeg bare for være konsekvent. Han er tross alt 29 år og drikker gjerne 3-4 kvelder i uka. Å både jeg og vennina mi er drittlei av oppførselen hans. Synest dere det er dårlig gjort å si att vi ikke gidder å ha noe med han å gjør så lenge han er berusa. Unntaket kan være når vi går på byen en lørdagskveld. Vi har jo våres egene liv vi også, og jeg orker bare ikke mase på han lengre. Han hører ikke etter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39465-hvordan-forholde-meg-til-en-alkoholisert-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Det er fornuftig både for din egen del og for hans del at du sette krav til han. Han bor hos deg, og må finne seg i at det gjelder visse regler. Ikke la deg manipulere av hans selvmordstrussler. La han ta ansvaret for handlingene og resultatet selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39465-hvordan-forholde-meg-til-en-alkoholisert-samboer/#findComment-149066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.