Gå til innhold

Hvor mye cipralex kan man bruke?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei! Jeg bruker 20mg cipralex daglig. Jeg har brukt det noen år nå. Jeg prøvde å slutte og var uten et års tid, men måtte starte på igjen. Sliter med angst og tanker. Cipralexen hjelper meg veldig og gir meg et bedre liv. Det jeg lurer på er hvor stor dose kan man ta? Jeg kunne tenkt meg en litt sterkere dose .

Skrevet

Fasit på spørsmålet finner du ved å be legen din om en blodprøve på serumkonsentrasjon av escitalopram.

Du må huske på å fortelle legen din når du tar preparatet og møte til blodprøvetakning til avtalt tid, og ikke ha tatt preparatet de siste 12-24 timer.

Ut fra dette kan legen din (evt. NHD her) sikkert beregne en optimal dosering. Men mennesker er utrolig forskjellige angående hvor raskt vi forbrenner medisiner og hvordan vi tar dem opp, så en blodprøve gir svaret, ikke hvor mye du tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...